Volkswagen ID Buggy ar putea primi o versiune de serie: varianta de pre-producție a debutat în off-road la Concursul de Eleganță de la Pebble Beach
Start-up-ul german e.Go mobile analizează posibilitatea de a dezvolta o versiune de serie pentru Volkswagen ID Buggy, a cărei variantă de pre-producție a debutat în off-road cu ocazia Concursului de Eleganță de la Pebble Beach.
Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din luna martie, Volkswagen a dezvăluit un concept electric inedit sub forma unui buggy dedicat aventurierilor, care a primit numele ID Buggy.
Vehiculul a fost recent una dintre atracțiile Concursului de Eleganță de la Pebble Beach din California, acolo unde Volkswagen a adus o versiune de pre-producție care și-a făcut debutul dinamic prin dunele de nisip.
Cu această ocazie, constructorul german a dezvăluit prin vocea directorului de marketing și vânzări Jürgen Stackmann ca ID Buggy ar putea primi în curând și o versiune de serie.
Totuși, Volkswagen ar urma să se ocupe doar de designul lui ID Buggy, în timp ce producția propriu-zisă ar urma să fie realizată de start-up-ul german e.Go Mobile. De altfel, Grupul Volkswagen a anunțat anterior că platforma MEB pe care dezvoltă modele electrice sub brandul ID va fi deschisă oricărui constructor interesat, iar e.Go Mobile a fost primul partener care și-a anunțat disponibilitatea de a colabora cu producătorul german.
În versiune de concept, ID Buggy are o lungime de 4.063 mm, o lățime de 1.890 mm și o înălțime de 1.463 mm, fiind echipat cu pneuri de off-road cu jante de 18 inch, în timp ce garda la sol ajunge la 240 mm.
Din punct de vedere tehnic, conceptul ID Buggy este echipat cu un motor electric poziționat pe axul spate și are 150 kW, echivalentul a 204 cai putere, în timp ce cuplul maxim ajunge la 310 Nm. Pe baza acestor specificații, ID Buggy ajunge la 100 km/h în 7.2 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 160 km/h.
Totuși, nu este clar dacă eventuala versiune de serie va păstra aceste caracteristici tehnice.
Via Volkswagen, Autocar
În fine, un design reușit de la VW ! ...Da-i prea mare -- mult prea mare zic eu pentru un dune-buggy cu două locuri, dacă ne amintim că ultimul Meyers Manx electrificat (Model V) are L/l/h de 3,18 / 1,71 / 1,22 m. Comparați cu 4,06 / 1,89 / 1,46 m și o să-mi dați dreptate (unii -- simultan cu mânuțele roșii inevitabile drept mulțumire că-i informez. :-)) Plus că ultimul dune-buggy al lui Meyers (inventatorul segmentului în 1964) are o masă proprie de numai 780 kg. Greutate care bate sigur spre dublu în cazul conceptului VW (după valoarea accelerației 0-100 km/h, inferioară de ex. unui 208 GTi cu aceeași putere.)