
Mercedes-Benz: mai mulți oficiali recunosc că Clasa G electric este un eșec comercial
Câțiva oficiali anonimi din partea Mercedes-Benz au recunoscut că noua versiune electrică a Clasei G este un eșec comercial. Potrivit unei publicații germane, vânzările acestei versiuni sunt foarte mici, fiind vândute sub 1500 de exemplare până la finalul lui aprilie.
În vara anului trecut, Mercedes-Benz a lansat oficial prima versiune pur electrică a Clasei G. Versiunea cu zero emisii a celebrului model de teren are 4 motoare electrice care dezvoltă împreună 587 de cai putere și un cuplu de 1164 Nm. Cei care aleg această versiune au doar o singură baterie la dispoziție, cu o capacitate de 116 kWh, care asigură o autonomie de 473 de kilometri în regim WLTP.
Pe piața din România, noul Mercedes-Benz G 580 with EQ Technology, așa cum se numește oficial versiunea electrică, are un preț de pornire de 144.120 euro la momentul redactării. Ca o comparație, versiunea cu motoare termice pleacă de la 134.200 euro.
Se pare însă că noua versiune electrică a Clasei G nu a reușit să atragă foarte mulți clienți până acum. La aproape un an de la momentul lansării, mai mulți oficiali Mercedes-Benz au recunoscut că vânzările modelului sunt mult sub așteptări.
Potrivit publicației germane Handelsblatt, un director al mărcii germane, care a ales să rămână sub anonimat, a declarat următoarele: „Mașina stă pe loc ca plumbul la dealeri. Este un eșec total.”
Un alt oficial al mărcii a fost ceva mai blând în declarații, însă a scos în evidență vânzările mici ale Clasei G electric: „Este un model de nișă, volumul de vânzări este foarte mic.”
Conform publicației germane, versiunea electrică a lui Mercedes-Benz Clasa G a fost vândută în doar aproximativ 1450 de exemplare de la momentul lansării până la finalul lui aprilie, la nivel mondial. În același interval, versiunea cu motoare termice a Clasei G s-a vândut în aproximativ 9700 de exemplare.
Un al treilea oficial anonim al mărcii germane a recunoscut că: „Oamenii vor o Clasa G adevărată, cu motoare cu 6 sau 8 cilindri.”
Din cauza vânzărilor sub așteptări, Mercedes ia în considerare o schimbare de plan în privința unei noi versiuni de dimensiuni mai mici pentru Clasa G. Acest model, care urmează să fie lansat în 2027, ar putea să primească și motorizări termice pentru a atrage mai mulți clienți.
via Motor1
Ce idioti, pai aia de cumpara G il iau pt zgomotul de V8, cum naiba se mai dau mari cu un EV silentios???