Mercedes-Benz pregătește o versiune plug-in hybrid pentru Clasa A: viitorul A250e va oferi o autonomie electrică de până la 60 de kilometri

Publicat sâmbătă, 29.06.2019 08:35 de Cornel Șocariciu

Actuala generație Clasa A va primi o versiune plug-in hybrid. Conform unor surse apropiate companiei, varianta va purta numele de A250e și va miza pe motorul de 1.3 litri pe benzină și pe un motor electric de 102 CP. Debutul este programat pentru toamna anului curent.

Mercedes-Benz pregătește o variantă cu sistem plug-in hybrid (PHEV) de propulsie pentru actuala generație Clasa A. Conform vocilor apropiate companiei, noua versiune va fi prezentată în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, eveniment care își deschide porțile în luna septembrie.

Viitorul Clasa A PHEV va purta indicativul A250e și va fi echipat cu motorul de 1.3 litri benzină în varianta de 163 CP și cu un motor electric capabil să dezvolte 102 CP. Pentru moment, nu există informații cu privire la puterea totală oferită de sistemul plug-in hybrid, însă specialiștii se așteaptă la valori asemănătoare cu cele disponibile pe varianta A250 (2.0 litri benzină, 224 CP).

Dacă versiunea A200 este echipată cu o cutie automată cu șapte trepte, viitoarea variantă A250e va fi oferită cu o transmisie automată cu opt rapoarte. Conform surselor apropiate constructorului german, transmisia a fost special calibrată pentru sistemul PHEV.

Motorul electric va fi "ținut în viață" de o baterie cu o capacitate de 15 kWh, iar autonomia electrică oferită de viitorul A250e ar urma să ajungă la 60 de kilometri (WLTP). În modul electric, viteza maximă oferită de modelul compact va fi de 140 km/h.

Pachetul de baterii cântărește 120 de kilograme, iar acesta va fi amplasat sub bancheta din spate. De asemenea, rezervorul lui A250e va avea o capacitate de 35 de litri, cu 8 litri mai puțin comparativ cu varianta A200.

În viitorul apropiat, Mercedes-Benz ar urma să introducă acest sistem plug-in hybrid de propulsie și pe Clasa B, CLA și GLB.

Via | Autocar

  • dragnea ftw, sâmbătă, 29.06.2019 08:39

    de ce nu se vand doar variante hibrid?

  • Edikkk, sâmbătă, 29.06.2019 19:36

    PHEV cu cutie in x rapoarte ascunde o soluţie tehnică învechită. TNGA Toyota şi e-power Nissan sau viitorul e-tech Renault sunt cu "cutie" electrică.

  • Eu, duminică, 30.06.2019 11:05

    Invechita, dar 140 km/h in mod electric personal imi suna bine.

  • Edikkk, duminică, 30.06.2019 11:15

    Da, dle eu, dar cu o fiabilitate mult mai mică, consum mai mare, uzură mai mare.

  • zarnesteanu, duminică, 30.06.2019 14:29

    Chevy Volt avea range-ul de 40km electric la prima generatie, A doua deja trece de cei 100km din cartea tehnica dupa ce invetii cum s-o conduci. Eu zic ca A Class a inceput foarte bine cu 60km WLTP. Sunt mai mult decat suficienti pentru o naveta normala. De-acum incolo, lucrurile vor merge in sus. @lindikkk, intre timp nisanu ala ti se incinge la soare pana devine inutilizabil. Mai ales pe caldurile astea Deschide gura si fa niste praf pe-aici cu tehnologia invechita a bateriilor de pe nisan. Aici e buba si durerea mare, dar taci ca jporcu-n papusoi.