Mercedes-Benz testează o baterie în stare solidă care oferă autonomie de 1000 km

Publicat joi, 20.02.2025 17:14 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a început testele cu o nouă baterie în stare solidă. Aceasta promite o autonomie de peste 1000 de kilometri cu o singură încărcare.

Constructorul german a început testele preliminare cu o nouă baterie în stare solidă, dezvoltată împreună cu americanii de la Factorial Energy. Noua baterie promite să garanteze o autonomie de peste 1000 de kilometri cu o singură încărcare.

Testele sunt efectuate cu un Mercedes-Benz EQS special adaptat pentru a putea integra noua baterie. Carcasa acumulatorului este redesenată și include actuatoare pneumatice dezvoltate chiar de către inginerii echipei de Formula 1. Acest sistem controlează expansiunea și contracția materialelor din interiorul celulelor în timpul încărcării și descărcării pentru stabilitate și longevitate îmbunătățite.

Actualul Mercedes-Benz EQS, în versiunea 450+, primește un acumulator litiu-ion cu o capacitate de 118 kWh și care garantează 822 de kilometri în regim WLTP. Bateriile în stare solidă care vor fi dezvoltate de Mercedes-Benz promit o îmbunătățire a autonomiei cu 80% prin comparație cu bateriile litiu-ion.

via Mercedes-Benz

  • Mihai, joi, 20.02.2025 17:45

    Ce autonomie de 1000 km cu baterii dom'le. Tot cu dieselurile iti faci mai bine treaba. Tot 1000 km au autonomie, numai ca faci plinul in 2 secunde, nu noaptea cand tu dormi. Adica trebuie sa depui ceva efort sa cauti o benzinarie pe drum, nu sa iti conectezi masina pur si simplu in fata casei sa la birou si sa o ai incarcata cat tu dormi sau iti faci treaba.

  • Mihaita, joi, 20.02.2025 20:40

    Mihai, nu stiu daca dieselul chiar poate face 1000km dintr-un plin mai ales astea cu rezervoare de 50l. Pe autostrada la 140kmh dieselul are consum 6% rezulta un 833km... poate pe national daca reusesti un 5% constant rezulta 1000km. SI alimentarea dureaza de obicei vreo 10 minute ca sunt cozi la case. Masinile electrice noi se incarca in 10 minute 80% din baterie. Din cauza scumpirilor la diesel ca se doreste inlaturarea lui va costa mai mult sa deti o masina diesel decat gpl, hibrid sau electric. Sa nu mai vorbim de faptul ca dieselul e stricacios daca e condus subturat de la depunerile de calamina, am avut diesel si am vazut cum arata admisia infundata de abia au loc tachetii sa se miste de la calamina.

  • @Mihaita, joi, 20.02.2025 23:29

    Bai mihaita! Tu habar n-ai de motoare. Esti bot de la un AI low cost din Madagascar sau un trol retard? Dupa tine tachetii sunt in galeria de admisie? Ha ha ha, cea mai tare aberatie pe care am auzit-o. Calamina ? Ha ha ha

  • MarS, vineri, 21.02.2025 07:37

    Parerea mea este ca timpul de incarcare, disponibilitatea unei tensiuni necesare pt incarcare rapida, etc ... sunt muuuult mai importante decat range. Dupa 7-800km toata lumea e ok si obisnuita cu asta de la ICE.

  • alex_cu_a_mic, vineri, 21.02.2025 08:13

    Iarasi se evita sa sa se spuna cati kwh, cate kg cat volum si alte marimi esentiale. 1000 km pe o masina foarte aerodinamica de tipul EQS sau Lucid nu e mare chestie ca si acum teoretic masinile astea fac peste 800 km cu bateriile actuale. Deci unde-i marea noutate?

  • marea noutate, vineri, 21.02.2025 09:51

    marea noutate este ca autonomia este de +80% sau mai bine zis pentru a pastra actualele valori de automonie de aprox 500 km bateria va fi cu 80% mai mica. Ceea ce e o chestie

  • Matei_cel_nou, vineri, 21.02.2025 12:28

    Noutarea e ca bateriile solide și multe avantaje fata de cele lichide. Siguranță, greutate, viteza de încărcare.