Mercedes-Benz: vânzările de mașini noi, în scădere cu 8% în ultimele 9 luni

Publicat joi, 09.10.2025 16:01 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a dezvăluit rezultatele vânzărilor sale din ultimele 9 luni ale lui 2025. Marca germană a vândut mai puține mașini comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

Constructorul german a dezvăluit rezultatele sale comerciale din ultimele 9 luni. De la începutul anului până la finalul lunii septembrie, Mercedes-Benz a reușit să vândă 1.341.400 mașini noi la nivel mondial. Concret, asta reprezintă o scădere de 8% a vânzărilor comparativ cu aceeași perioadă din 2024.

În cel de-al treilea trimestru din 2025, care include lunile iulie, august și septembrie, Mercedes-Benz a vândut 441.500 de mașini noi. Asta înseamnă o scădere de 3% comparativ cu al doilea trimestru din 2025 și o scădere de 12% față de al 3-lea trimestru din 2024.

Tot în al treilea trimestru din acest an, Mercedes-Benz a vândut 42.600 de mașini electrice noi, mai multe cu 22% față de trimestrul al 2-lea. În schimb, marca germană a vândut 118.400 de mașini electrice în ultimele 9 luni, ceea ce înseamnă o scădere 13% față de același interval de anul trecut.

Situația a fost ceva mai bună la categoria mașinilor cu motoare hibride cu încărcare la priză. Aici, Mercedes-Benz a comercializat 277.100 mașini noi în ultimele 9 luni, adică mai multe cu 4% față de 2024. Dintre acestea, 96.300 de exemplare au fost vândute în cel de-al treilea trimestru, mai multe cu 3% față de trimestrul al 2-lea.

via Mercedes-Benz

  • Fast_and_Curious, joi, 09.10.2025 19:05

    Rezultatele sunt datorate in primul rand intarzierii punerii pe piata a noilor modele, bazate pe noua architectura MMA. Deocamdata doar CLA berlina este disponibila pe piata, CLA Shooting Brake si noul GLC mai avand de asteptat cateva luni. Oferta doar cu EQE si lipsa unei versiuni electrice pentru C-Class, lovesc in plin in cifrele de vanzari. Au cam intarziat trenul iar anumite decizii cu gama EQ nu s-au dovedit inspirate.

  • zarnesteanu, joi, 09.10.2025 19:35

    Am un coleg care sta cu banii-n mana si ochii-n zare dupa un CLA electric. Chiar azi mi-a zis ca poate-n Europa le da drumul prin primavara iar pe-aici sa ajunga la anul in toamna. Care o fi fost creierul ala sa lanseze CLA cu arhitectura de 800V in America de Nord cand reteaua e total nepregatita pentru asa ceva. Se pare ca Tesla au inceput sa instaleze V3/V4, Superchargere la 500 kW. Teoretic nu sant mansini nici cat degetele de la o mana care sa poata incarca la viteza aia, dar se pare ca in viitor, cam asta o sa fie norma. Chinezii de astazi au ratificat legea de control la sange a metalelor rare. De la supermagneti, calculatoare si avioane cu reactie, totul va fi sub lupa guvernului. Firmele care mai tranzactioneaza cu vestul, vor fi extrem de supravegheate. Se impute treaba, nu doar pe electrice. Viitorul va fi plin de surprize.

  • Matei_cel_nou, vineri, 10.10.2025 10:53

    Un vecin și-a luat noul CLA. Albă, plină de steluțe. Imposibil, de bine sau de rău, să nu o remarci în trafic, mai ales noaptea.

  • Fast_and_Curious, vineri, 10.10.2025 11:27

    @Zarne - treaba cu China o spun specialistii in Supply Chain (ca mine) ca era de asteptat sa se intample mai devreme sau mai tarziu. Tot climatul geopolitic, plus tantrumurile lui Orange Virus (aka Trump) au pus gaz pe foc. Iar corporatiile occidentale pe langa faptul ca si-au mutat majoritatea productiei in China, oferindu-le cadou comunistilor know-how si tehnologie, si-au limitat sursele de aprovizionare a materialelor catre guvernul chinez, neconsiderand necesara dezvoltarea propriilor resurse de pamanturi rare. Aici este si vina politicilor guvernelor occidentale, care in isteria climate change au ignorat anumite realitati dure care acum lovesc puternic si pot produce un KO. Furtuna perfecta a venit. Acum ajungem la faimoasa vorba: "brace yourself!"

  • Matei_cel_nou, vineri, 10.10.2025 13:44

    In multe cazuri se poate și fără metale rare dar necesită cercetare și investiții. A fost mai simplu să importe din China. Problema majoră nu e că resursele minerale rare sunt controlate de China ci mai degrabă că inclusiv cercetarea și avansul tehnologic se întâmplă în China. Occidentul s-a axat pe soft-skill, a externalizat ingineria, cercetarea (de producție nici nu mai zic) și riscă să ajungă doar o piață de desfacere. Și nici nu văd cum s-ar putea rezolva situația în condițiile în care toți elevii și studenții occidentali fug de matematică, fizică și chimie și toți vor să fie manageri, sfătuitoti și consultanți pe bani multi, mult mai mulți decât primesc cei care fac cercetarea și ingineria.