Mercedes respinge acuzațiile de manipulare a emisiilor: "Diferențele dintre testele de laborator și cele de șosea sunt normale"
După ce presa occidentală a acuzat Mercedes că diferențele de emisii dintre fișa tehnică și testele pe șosea pentru un Clasa C diesel pot fi explicate doar prin utilizarea unui software de manipulare, germanii reacționează categoric: "Mașinile noastre nu trișează!"
Problema diferențelor de emisii pe care motoarele diesel le înregistrează la teste versus viața reală le dau bătăi de cap tuturor producătorilor auto după scandalul Dieselgate, care a pornit de la faptul că Volkswagen a utilizat un software de limitare a emisiilor în timpul testelor de laborator
Ultimii care reacționează pe această temă sunt cei de la Mercedes, care au fost acuzați în ultimele zile de faptul că un Clasa C diesel testat de Organizația de Cercetare și Științe Aplicate din Olanda (TNO) ar fi înregistrat emisii sesizabil mai mari la utilizarea reală decât în testele de omologare și măsurare a emisiilor oficiale.
Conform oficialilor germani, care au reacționat printr-un comunicat de presă, jurnaliștii au interpretat eronat diferențele, considerându-le majore. "Rezultatele măsurătorilor au fost discutate de reprezentanții Daimler și TNO și au clasificate de experți ca plauzibile", se arată în comunicarea oficială a grupului Daimler.
Viața reală nu-i ca-n laborator
Mai mult, Mercedes ține să clarifice faptul că rezultatele diferite între testele de laborator și cele de pe șosea sunt un fenomen normal care nu trebuie justificat prin existența unui "Defeat device", cum au numit englezii software-ul care avea rolul de a manipula emisiile din timpul testelor în cazul modelelor Volkswagen afectate.
"Este normal să apară deviații ale cifrelor de emisii în condiții reale în comparație cu cifrele certificate de testele oficiale. Acest lucru nu este o dovadă a manipulării testelor, ci rezultă din faptul că există condiții diferite pe șosea față de laborator: temperatura ambientală este diferită, operarea vehiculului se face în condiții diferite subliniate de faptul că echipamente adiționale precum aerul condiționat sau încălzirea în scaune sunt pornite", explică inginerii Daimler.
"Respingem categoric speculațiile sau interpretările conform cărora diferențele de emisii dintre testele de laborator și cele de pe șosea pot fi explicate doar prin utilizarea unui software manipulator. Mercedes-Benz nu folosește astfel de software, iar modelele Mercedes-Benz nu sunt dotate funcții care să recunoască automat faptul că mașina se află în timpul unui test", încheie marca germană.
mai pe romaneste dupa varu' Reno inca o dedicatie si de la Bossu Mercedes pentru cel mai mare smecher din Ieuropaaa: https://www.youtube.com/watch?v=j__f8gD1nqU