Mercedes surclasează BMW şi Audi şi îşi extinde avansul în segmentul premium în luna iulie
Cei 3 mari producători premium germani au înregistrat creşteri pe linie la vânzări în luna iulie, însă Mercedes şi-a extins avansul în faţa rivalilor de la BMW şi Audi.
Mercedes continuă marşul triumfal pentru a deveni cel mai mare producător premium din lume, după o dominaţie de 10 ani a celor de la BMW.
Constructorul german a raportat vânzări record de 163.770 de unităţi pentru luna iulie, în creştere cu 9.4% comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, ca urmare a creşterii semnificative a cererii din China (+26%).
Între timp, BMW a raportat la rândul său o creştere, însă una mai temperată, de numai 4%, la ceva mai mult de 153.000 de unităţi. Creşterile au provenit în special din China (+5.3%) şi Europa (+4.2), ca urmare a interesului pentru SUV-uri, în timp ce piaţa americană a scăzut cu circa 1%.
În schimb, Audi a reuşit să-şi majoreze vânzările cu numai 2.3%, la 149.000 de unităţi, în ciuda unei creşteri de aproape 10% raportată pentru piaţa din China. Una dintre problemele celor de la Ingolstadt au fost reprezentate de piaţă britanică, acolo unde vânzările au scăzut cu aproape 10%.
În urma acestor rezultate, Mercedes îşi extinde avansul din clasamentul constructorilor premium din acest an, după ce a ajuns la vânzări de 1.17 milioane de unităţi, în creştere cu 12% comparativ cu primele şapte luni ale anului trecut. BMW a crescut cu numai 6%, astfel că ocupă în continuare locul 2 cu 1.13 milioane de unităţi, în timp ce Audi este tot pe locul 3 cu 1.1 milioane de unităţi, în creştere cu 5.2%.
Loc | Constructor | Vânzări iulie 2016 |
Creștere | Vânzări ian-iul 2016 |
Creștere |
1 | Mercedes | 163.770 | 9.4% | 1.170.389 | 11.7% |
2 | BMW | 153.392 | 4% | 1.139.947 | 5.6% |
3 | Audi | 149.000 | 2.3% | 1.102.650 | 5.2% |
Via Mercedes, BMW, Audi
Nicio variație…Ȋn continuare, AM se ȋnverșunează să sublinieze faptul că cică doar Triada germană contează pe tărâm premium…Ȋn rromanika, brainwashing s-a transformat ȋntr-un veritabil brainstorming (nu luați ȋn considerare definiția corectă a termenului, ci doar efectul pe care ȋl sugerează construcția lexicală). Nu mă apuc acum să contest virtuțile “germancelor” (dacă m-aș ȋncumeta s-o fac, atunci aș lua ȋn vizor…producătorii de pretutindeni, căci metehnele sunt comune…), dar măcar străduiți-vă să prezentați ȋntregul clasament al vânzărilor ȋn branșă (nu pretind și unul al calității, din simplul și suficientul motiv că, axiomatic, fiecare marcă este capabilă să atragă datorită punctelor ei forte, percepute ȋn mod obiectiv sau subiectiv). De unde această politică a dreptului de a fi informat…”pe selectatelea” ? Vă ambiționați să mizați pe Top 3 de parcă li s-ar acorda medalii; de fapt, rezultă pentru ele doar două tipuri de distincții: bani și imagine (adică evaluabilă tot ȋn bani). La fel și ȋn cazul general (recte clasamentul mondial al vânzărilor totale). Cert este că de aici pornesc “șansele egale pentru toți” : din găocile educației…Numai că una este să educi și alta să ȋndoctrinezi, fapta din urmă generându-i și ȋnlesnindu-i pe cei “mai egali” decât ceilalți. Oricum, rromanika nu poate fi decât ternă și fascinantă. Schimbarea…rămâne o duioasă armă electorală. Și acum, scatoacele: “Ce nu-ți convine, frățioare? Acceptă realitatea ca atare și mucles!”. De acord, dar cum s-o numesc: sferto-realitate? Ah, da, crema... Parcă ne-am mai ȋntâlnit pe AM cu situația de față (una nostimă, cum altfel?), nu demult: carevasăzică, Mercedes este “constructorul german” și băieții respectivi trebuie priviți ca fiind “germanii”, iar despre BMW și Audi apar expresii precum “ȋntre timp” și “ȋn schimb”. Noroc că frontispiciul articolului indică normalitatea exprimării (cu observația că se scrie “cei trei”, nu “cei 3” – constituiți o ditamai publicația, cu state vechi; nu sunteți spărgătorii de semințe de la colțul blocului, cărora le poți trece cu vederea agramatismul, iar puterea de sugestie a mass-mediei este covârșitoare astăzi, adică nelimitată…). La urma urmei: Mercedes sau Mercedes-Benz? La un pahar de vorbă, se admite și varianta grobiană “Merțan” / "Merț", dar o publicație auto trebuie să stea departe de (prea) tentanta comoditate și să respecte blazonul de fiecare dată. Scurt / 2.