Ministerul Mediului vrea 10.000 de prize pentru vehicule electrice în toată ţara şi bonus de până la 6000 de euro la achiziţia unei maşini electrice
Ministerul Mediului din România a propus un bonus de 4.500 de euro pentru cei care achiziţionează un automobil 100% electric. Acesta poate fi suplimentat cu tichetul Rabla şi totalizează o reducere de până la 6.000 de euro.
Ministerul Mediului a propus un proiect care să ofere un ecobonus de 4.500 de euro pentru clienţii de maşini electrice din România. Proiectul este în curs de avizare, spun oficialii ministerului, fiind alocate 100 de bonusuri a câte 20.000 de lei fiecare pentru cei care îşi cumpără o maşină 100% electric.
Rabla 2015: înscrierile demarează în 27 aprilie
Bonificaţia de 20.000 de lei a apărut în urma măririi valorii ecotichetului, introdus în 2013, de la cotaţia precedentă, de 12.000 de lei. La vremea respectivă, introducerea acestui bonus nu a adus nicio modificare în piaţa auto românească. În orice caz, subliniem faptul că bonusul pentru achiziţia de maşini electrice este valabil doar pentru automobilele noi, cu sistem de propulsie 100% electric, nu şi pentru cele care beneficiază de un motor cu ardere internă pentru funcţie de extindere a autonomiei, cum este cazul lui BMW i3 şi a lui Opel Ampera, de exemplu. Pentru modelele cu sistem de propulsie electric susţinut de un motor cu ardere internă (exemplu BMW i8 şi Opel Ampera), clasificate în aceeaşi categorie cu hibrizii plug-in, bonificaţia ecologică asociată programului Rabla este de 2.500 de lei, la fel cum este pentru toate vehiculele electrice achiziţionate prin programul Rabla 2015 în afara primilor 100 de clienţi. În cazul hibrizilor care nu sunt plug-in, bonusul ecologic acordat prin programul rabla este de 1.500 de lei.
Experimentul Ampera, raport după prima săptămână: 400 de kilometri electrici cu 21 de lei
În cadrul conferinţei care a marcat debutul ediţiei 2015 a Programului Rabla, reprezentanţii Ministerului Mediului au anunţat intenţia de a monta 10.000 de prize de încărcare pentru vehicule electrice la nivel naţional. Reprezentanţii Ministerului Mediului vor să realizeze proiectul respective astfel încât ţara noastră să resepcte angajamentele faţă de Uniunea Europeană şi Comisia Europeană, existând o directivă din 2014 referitoare la staţiile de încărcare pentru vehicule electrice instalate într-o ţară, reglementarea pe care România nu o respectă în prezent, explică Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului de Mediu.
Excelenta initiativa ! 100 de bucati s-ar vinde ca painea calda ! Problema e ca pentru persoanele fizice nu-i nicio oferta pertinenta, adaptata pietei autohtone, deocamdata. Leaf nu exista in Romania. i-Miev e prea mica si scumpa. Kangoo ZE e o duba pentru firme de curierat. Twizy e pentru tari calde sau bogatani romani, extrovertiti, neconformisti, care isi permit s-o conduca 4-5 luni pe an, apoi s-o tina in garaj... Asteptam Zoe.