Ministru francez: ”Hyundai şi Kia practică preţuri neloiale”
Ministrul francez pentru dezvoltare industrială a declarat că Hyundai şi Kia practică preţuri neloiale şi sunt vinovaţi pentru scăderea vânzărilor Renault şi PSA.
După ce s-a erijat în om de marketing pentru Renault, anunţând că francezii vor lansa patru modele noi de clasă superioară, Arnaud Montebourg, minstrul francez responsabil pentru dezvoltarea industrială, vine cu acuze grave la adresa constructorilor Hyundai şi Kia.
Potrivit lui Montebourg, coreenii practică o concurenţă neloială ce încearcă să aducă o cotă de piaţă mai mare în Europa şi în Franţa.
”Hyundai şi Kia concurează neloial cu mărcile franceze folosind o tactică de dumping, complet inacceptabilă”, a declarat Montebourg. Această tactică a dus la o depreciere clară a vânzărilor PSA cu 20% şi a celor Renault cu 18% în perioada ianuarie-iulie. În acelaşi timp, grupul Hyundai a înregistrat o creştere de 30%.
Allan Rushforth, şeful operaţiunilor europene Hyundai, a răspuns acuzaţiilor aduse de ministrul francez: ”Succesul Hyundai în Europa se bazează pe produse desenate şi create în Europa. Cele mai populare şi mai eficiente modele europene ale noastre, vândute cu succes şi în Franţa, sunt construite la uzinele noastre din Cehia şi Turcia.” De aici şi posibilitatea de a oferi un raport calitate-preţ superior concurenţilor francezi.
via automotivenews
-
dudu, marţi, 28.08.2012 19:39
bai francezilor care ne tot faceti tigani, de ce nu practicati si voi preturi de dumping? sau poate aveti voi preturile prea mari ?
-
Pana, marţi, 28.08.2012 20:06
Ehe, suntem mici noi, astia care cumparam masini. Iata dovada ca mai mult sau mai putin, toti constructorii vorbesc intre ei astfel incat sa pastreze un anumit interval de pret pentru o masina. Cu siguranta ca, daca s-ar lua la intrecere, am avea masini muuult mai ieftine, facand in "ciuda" concurentei. Cam asa se intampla si cu pretul benzinei. Fiti siguri ca, daca iti doresti cu adevarat, sigur poti sa mai scazi preturile.
-
theos, marţi, 28.08.2012 21:44
bine acum exceptand povestea cu costurile salariale aberante din franta, un lucru e demonstrat, coreenei ca si japonezii ca popoare sunt f nationalisti in sensul ca ei cumpara aproape exclusiv masini ale firmelor din tara lor din diverse motive, pe cand in europa nu se intampla asa ceva. ca e bine sau ca e rau , pe termen lung ramine de vazut... oricum eu ca european prefer niste someri coreeni decat unii francezi.
-
AndreiRN, marţi, 28.08.2012 22:31
Francezi ofticosi ca de obicei. Sa puna mana si sa faca si ei produse mai bune si mai competitive. Sa mai taie din salari un pic.
-
Marian, miercuri, 29.08.2012 08:18
Misto asta cu preturile de dumping. Chiar interesant. Adica coreeni vand la preturi foarte mici, dar era o stire saptamanile trecute in care scria ca dupa BMW cea mai buna marja de profit o au Hyundai si Kia. Pai cum vine asta? Dupa ce ca au pretul mic fac si profitul cel mai mare si tot ei sunt vinovati.
-
ScorpyonVAG, miercuri, 29.08.2012 08:20
Ah ce le-a tras-o Koreeni la mancatorii de branza stricata =))))) !
-
Luci, miercuri, 29.08.2012 08:33
De acord cu @theos - poate nu ar fi rau ca europenii sa cumpere, pe cat posibil, exclusiv produse fabricate in Europa (orice fel de produse, nu numai masini). Altfel, in viitorul nu foarte indepartat se vor schimba multe in "stilul" lor de viata.
-
Radu, miercuri, 29.08.2012 08:58
eu cred ca noile modele scoase de kia si hyundai de la i20 pana la i35-i40 precum si kia c'eed, optima, sportage..pur si simplu dau pe jos cu modelele franceze care din punctul meu de vedere nu preau au o imagine de ansamblu a productiei lor. in momentul de fata si kia si hyundai au un design ce poate fi recunoscut pe toata gama de masini, gama larga si cu un raport pret calitate foarte bun. francezii au fost snobi din totdeauna si in loc sa incerce ei sa fie mai buni, striga in gura mare sa se coboare altii la nivelul lor.
-
serban, miercuri, 29.08.2012 09:56
produsele asiatice sunt mai competitive in europa inclusiv automobilele, nu inteleg de ce piata europeana se adapteaza asa grau la schimbarile mondiale. Cred ca 75 % din productia mondiala se face in China si tarile Asiei. Si mai cred ca ar trebui noi ca romani sa fim un pic mai nationalisti si sa cumparam produse romanesti daca sunt cat de cat similare cu cele de import. La auto nu putem compara Dacia cu Hyundai sau Kia. Modelele coreene sunt in competitie cu Golf si Opel, raport calitate/dotari/pret/garantie imbatabile.
-
gelu, miercuri, 29.08.2012 10:42
@serban.......daca as fi nationalist si as prefera sa cumpar produse romanesti....as muri de foame. Spune-mi 10 produse romanesti si acum ti le cumpar. Tara asta a ajuns de rahat. O societate de rahat, o economie de rahat, niste conducatori de rahat. Suntem o natie de lenesi, mizerabil si lingai. Acum am ajuns si sclavii europei si sua. Mi-e greata
-
cmg_george, miercuri, 29.08.2012 11:23
M-am tavalit pe jos de ras. Pai sa ii zica cine va la nenea francezul ca asta este piata libera, fiecare da banu pe ce i se pare lui ca merita. Acum vro 2 luni parca citeam un articol in care se spunea ca Renault vrea sa ajunga cu preturile la nivelul VW... se pare ca mai intai trebuie sa scape de alti producatori si apoi ii pune pe prosti sa plateasca mai mult pentru acelasi lucru.... Bravo Hyundai/Kia acum vro 7 ani radeau toti de ei...
-
Decebal, miercuri, 29.08.2012 11:41
Ma bag si eu in seama...dar in afaceri ideea de baza nu este sa ai profit?! Chiar nu vad de ce sa te intereseze de PSA si Renault. Vad ca atacul francezilor acum vine pe alte cai nu se mai leaga de calitate cum faceau inainte.Se pare ca astia care fac "chinezariile" sunt inaintea lor si vad ca o recunosc si francezii!!!
-
ego, miercuri, 29.08.2012 12:07
Desi apreciez mai mult marca Kia decat Renault cred totusi ca ministrul francez e posibil sa aiba o pozitie corecta. Fara sa cunosti exact datele problemei nu ai de unde sa stii. Asta apropo de unele comentarii inepte de mai sus. Autorilor le doresc sa-si deschida o firma si sa incerce sa o tina pe linia de plutire. Sa incerce sa-si mentina angajatii multumiti, sa achite darile catre stat etc. Sa vina apoi o companie din Rusia, de exemplu, sa vanda produsul pe care-l fac ei la jumatate de pret. Sa se intrebe cum naiba vand ei la pretul ala cand el stie ca nici pretul de productie nu e atat de mic. Rusul sa zica insa ca el poate suporta sa vanda in pierdere in Romania ca sa te f...a pe tine. E doar un exemplu insa de aceea la nivelul despre care se discuta in articol exista tratate comerciale, conventii etc. De aia se implica Uniunea Europeana. Pentru ca maine se poate duce si francezul in Coreea sa vanda la pret de dumping... branza de exemplu. Pentru ca au foarte multa si considera ca pot vinde in pierdere 2-3 ani, cat sa falimenteze toti producatorii locali din Coreea. Astea sunt exemple de 2 lei insa reglementarea relatiilor comerciale la nivel mondial exista din vremea in care nu se fabricase primul automobil.
-
ego, miercuri, 29.08.2012 12:37
@decebal Pai trebuie sa faci profit respectand regulile. Daca nu sunt reguli se ajunge la haos. O fi tentanta anarhia dar generatia facebook nu cred ca vrea sa traiasca dupa legile junglei. De aia exista termeni ca dumping, concurenta neloiala, respectarea drepturilor angajatilor, evaziune fiscala etc etc. Regulile astea nu le face srl-ul ci Uniunea Europeana, guverne, foruri mondiale etc. Tot ei spun ca nu ai voie sa faci masini din carton ca nu sunt sigure, ca produsul tau trebuie sa respecte niste norme sau ca trebuie sa dai garantie etc.
-
mntsn, miercuri, 29.08.2012 12:39
@ego Daca prin propriile eforturi nu reusesti sa te faci competitiv si gasesti acuze penibile precum acest ministru, care pare a fi pe stilul USL, atunci te reprofilezi. Este valabil si pt mica mea firma si pentru corporatiile auto franceze. Este obligatoriu cumva ca Renault sau PSA sa existe in continuare? Exista vreo lege sau decret pt asta? Nu, asadar legile economiei de piata trebuie lasate libere. Ce daca vand bine coreeni in Europa? Bravo lor. Si in SUA vand bine si poate si din cauza asta multe marci auto din SUA au fost inchise. In Europa exista o gramada de marci care nu sunt profitabile si tooooot continua sa suga bani degeaba. Ceva ceva, desi dureros, trebuie facut, altfel problemele doar se amana si se agraveaza, in niciun caz nu se rezolva.
-
gelu, miercuri, 29.08.2012 12:42
Statul francez detine aprox 16% din Renault. E un actionar cu "greutate" deci are dreptul sa deschida gura.
-
ego, miercuri, 29.08.2012 12:47
@mntsn nu e vorba de faptul ca sunt mai competitivi. nu asta spune articolul si nici comentariul meu. E vorba de acuza de concurenta neloiala. Si concurenta de felul asta e ilegala! Daca nu cumva ai o copie a tratatului comercial invocat in plangerea catre UE de unde stii ca e sau nu asa? Eu punctam doar ca abordarile de genul "lasa baaa sa-i falimenteze pe aia de la Renault" sunt inepte. Ca idee am inceput post-ul spunand ca e si parerea mea ca marca KIA e mai competitiva decat Renault. Ptr mine cel putin. Dar aici e deja subiectivism si o chestie de gusturi.
-
zorro, miercuri, 29.08.2012 12:57
Le-a ajuns cutitul la os si la javrele de francezi. mai bine sa se duca la munca ministrul asta francez si sa munceasca si pe bani mai putini ca s-au imbuibat de bani. eu am peugeot 307 si vreau sa o schimb acum dar nu mai imi cumpar peugeot pt ca pretul lui 308 este cu 3000 de eurto peste kia cee'd. cred ca kia hyundai le da e lectie imbuibatilor astia de francezi care s-au invatat cu salarii babane. mai lasati iahturile si restaurantele de lux, francezilor!
-
mntsn, miercuri, 29.08.2012 13:36
@ego Ok, de acord cu acuzatiile de concurenta neloiala dar tare ma tem ca aceste acuzatii sunt nefondate si ca nu se vor confirma. Ministrul socialist cred ca vrea sa ascunda neperformanta producatorilor locali sub aceasta perdea de fum si sa isi gaseasca sprijinul popular in randul francezilor - nationalisti (a se citi socialisti-protectionisti) convinsi. Si implicit sa aleaga calea superficiala si pe termen scurt de a continua sa ajute PSA si Renault cu bani de la buget (prostime) si culmea, sa mai aiba si acceptanta populara pentru asta. Oare coreenii nu fac acelasi tip de concurenta in toata EU? Oare nu si grupului VW, care merge extrem de bine si este mai solid ca niciodata? Opel merge foarte prost, Ford a inregistrat din nou pierderi in Europa in H1 2012, dar niciunul nu-i acuza pe Hyundai/Kia de concurenta neloiala. Ancheta, initiata la sesizarea unui politician, nu de catre jucatorii din piata auto europeana, va ajunge la o concluzie. Sa o asteptam, dar repet, ma indoiesc ca ii va da dreptate ministrului.
-
kriss, miercuri, 29.08.2012 15:05
Pai fartilor uitativa la kia optima isg .ARE TOT CE LA ALTELE E OPTIONAL LA KIA OPTIMA E DOTARE STANDARD,PIELE SCAUN,PIELE BORD,PIELE USI.NAVIGATIE,ABS,ESP,START AND GO,SUSPENSIE MULTILINK,VOLAN PIELE,INCALZIRE VOLAN INCALZIRE SCAUNE,,GARANTIE 7 ANI SI ATENTIE ..TRAMSMISIBILA ADICA DACA VINZI MASINA DUPA 2 ANI NOUL PROPRIETAR ARE GARANTIE IN CONITNUARE .DATILE FRATILOR TEMELIE LA TOTI DACA VA TINE .PAI SA ISI ALINIEZE EI JAFURILE SI URATENIILE DE MASINI SUB PRET DE KIA,HUNDAY,TOYOTA......
-
AndreiRN, miercuri, 29.08.2012 17:55
Observand de departe se vede clar opinia si educatia noului guvern socialist care nu accepta o concurenta a calitati, fiabilitati si valori in niciun domeniu ci prefera sa bage bete in roate celor mai buni ca ei. Socialisti au vrut acum sa se spele cu ei pe cap.
-
LauCalin, miercuri, 29.08.2012 19:58
Automarket, va rog sa ma scuzati daca e considerata reclama, dar situatia o cere: http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-12885946-seful-fiat-acuza-volkswagen-prea-agresiva-reducerea-preturilor-masinilor-baie-sange-niciodata-lucurile-nu-stat-atat-rau.htm In alta ordine de idei vad ca incep sa faca gura cei care in perioada crizei au zis ca nu au probleme cu banii sau au cumparat companii auto cu miliarde de dolari si datorii de cateva sute. Pentru ca vanzarile sa fie tot slabe, raportat la investitii (evidet, e vorba de Crysler). Iar acum spun ca Hyundai si Kia practica preturi neloiale. Parerea mea e sa-si vada de treaba lor pentru ca au comis-o. Doua marci care nu au mare istorie, traditie si nici imagine si-au vazut de treaba lor, nu au dat "in gat" pe nimeni si au ajuns sa fie apreciate. Si apropo, "cine stie, cunoaste" ca inca de acum 7-8 ani Kia si Hyundai dadeau semne ca pot fi doua marci periculoase. Nimeni nu a luat in serios politica lor de preturi, nu au tinut cont de dotari standard, nu au luat in seama garantia cel putin dubla pe care o ofereau si nici aprecierile tot mai multe de care aveau parte, fie ca erau in Franta, Germania sau Rusia. Dar stai, ca prin 2005-2006 nu era criza si altfel era viata.
-
dany, joi, 30.08.2012 12:05
Hyundai/Kia isi permit preturi reduse fara a taia din profit dintr-un motiv foarte simplu: fabricile lor din Europa sunt noi-noute, cu tehnologie de ultima ora care faciliteaza un cost foarte redus la fabricatie. E precum locul nostru fruntas in lume la viteza de internet: am dezvoltat infrastructura de noua. Plus ca Hyundai e ditamai otelarul, fiind printre primele, daca nu, chiar pe primul loc in lume la asa ceva. Iar guvernul de la Seoul ii sprijina destul de serios printr-o fiscalitate redusa, nu precum japonezii care isi fac zob propriile companii prin taxe foarte mari si prin mentinerea unui yen foarte puternic.
-
Octav72, vineri, 31.08.2012 23:47
Concurenta in domeniul auto a devenit acerba in ultimii ani. Este o competitie intre modele care sa prezinte ceva nou, un progres in materie de design. Si se pare ca unii constructori cauta sa foloseasca materiale ceva mai bune, sa ofere costuri bune de intretinere, cat si preturi atractive de comercializare. Cel putin pentru tari cu o putere mai buna de cumparare, pare ca Hyundai si Kia reusesc din ce in ce mai mult ceea ce-si propun. Multe publicatii auto spun despre noul Hyundai i30 si Kia Cee'd ca reprezinta un progres si tind sa cred ca au dreptate. Personal, imi place mai mult Hyundai Elantra, cred ca ideea de design ''fluidic sculpture'' a prins mai bine contur in cazul acestui model. Imi plac Kia Picanto, care a primit aprecieri anul trecut pentru cum se prezinta noua generatie, cat si Kia Rio, lansat recent la noi. Cat despre noul Cee'd, acesta a reusit sa puncteze chiar in Germania. Nu o spun eu, o spune Auto Zeitung, care a realizat un comparativ intre noul Cee'd 1.4 benzina, Skoda Octavia 1.2 TSI si Golf 6 cu aceeasi motorizare, Ford Focus 1.0 EcoBoost si Hyundai i30 tot cu motor de 1.4 benzina, ca si Kia. Per total, in acel test Kia Cee'd a reusit sa ocupe prima pozitie, reusind sa se apropie si chiar sa depaseasca rivalii la unele capitole, plus sa puncteze bine la garantia oferita si pretul de comercializare. Deci probabil ministrul francez poate sa se astepte si la alte surprize pe viitor. Pentru ca aceste ''preturi neloiale'' se pare ca vin cu progrese, de vreme ce si publicatii din Germania le recunosc.
-
tupi, miercuri, 19.09.2012 19:25
si coreeni si francezii au dreptate; fiecare isi apara interesul lui ,national; nu ca la noi unde cei ce ajung sus au ca prima prioritate interesul personal ,dupa care urmeaza eventual sa nu-i supere pe cei din UE ,SUA si alti "preteni" ; iar interesul nostru national .... ,cine mai are timp de el? poate UDMR -ul sa se mai "gandeasca" la asa ceva
-
dan, luni, 24.09.2012 08:01
fratilor eu stau in germania si dupa multe analize si concluzi am hotarat,kia sportage ,mult peste alte marci de care a ramas doar renumele
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
In Cehia si Turcia costurile salariale sunt cu 30-70% mai mici ca in Franta sau Germania. Deci e normal sa aiba preturi mai mici. Sa produca si Renault toate masinile in Romania si Turcia si sa-i dea afara pe francezi daca vor sa produca mai ieftin. Ar iesi toti in strada cum fac mereu (grevele sunt sport national la ei).