Mitsubishi Mi-Tech Concept a fost expus la Tokyo: prototipul are patru motoare electrice și o turbină cu gaze cu rol de range extender

Publicat miercuri, 23.10.2019 13:22 de Cornel Șocariciu

Mitsubishi a lansat conceptul Mi-Tech în cadrul Salonului Auto de la Tokyo. Prototipul niponilor integrează un sistem plug-in hybrid cu patru motoare electrice și o turbină cu gaze în rol de range-extender.

Mitsubishi a publicat primele imagini și detalii referitoare la conceptul Mi-Tech. Acesta a fost expus în premieră în cadrul Salonului Auto de la Tokyo și va rămâne doar un studiu, producătorul nipon fiind convins că nu vom vedea și o variantă de producție.

Mitsubishi Mi-Tech propune o versiune îmbunătățită a actualei filozofii de design. Partea frontală, denumită Dynamic Shield, este echipată cu o grilă mult mai generoasă, cu blocuri optice noi și cu un spoiler gândit pentru a face față în off-road. Prototipul producătorului nipon nu are nici plafon și nici uși, și se apropie foarte mult de conceptul unui buggy.

La interior, constructorul a pregătit un nou sistem HMI (human machine interface) capabil să proiecteze informațiile direct pe suprafața parbrizului. Instrumentarul de bord este unul complet digital, iar planșa de bord integrează acum o serie de butoane fizice. Pe tunelul median, japonezii au optat pentru amplasarea controller-ului rotativ și a selectorului transmisiei.

Mitsubishi Mi-Tech dispune de un sistem de propulsie plug-in hybrid (PHEV). Japonezii au pregătit patru motoare electrice, câte două pe fiecare punte, care funcționează cu energia electrică produsă de o turbină cu gaze. Aceasta din urmă va putea funcționa cu motorină, kerosen sau alcool. Oficialii Mitsubishi nu oferă detalii cu privire la puterea totală a sistemului plug-in hybrid și nici la autonomia oferită.

Totuși, reprezentanții companiei au menționat că sistemul de propulsie generează "o putere impresionantă ținând cont de dimensiunile și masa totală a acestuia". În trecut, Mitsubishi a anunțat că acest sistem de propulsie este ușor și compact și poate fi utilizat pe vehicule de serie. Deși Mi-Tech va rămâne doar un prototip, sistemul PHEV de propulsie ar urma să fie utilizat în viitor pe o serie de SUV-uri compacte și medii.

  • Edikkk, miercuri, 23.10.2019 13:35

    Am greşit, nu este cu aer comprimat sau CNG. oricum foarte intersant conceptul dacă este cu alcool.

  • LR, joi, 24.10.2019 07:32

    Din câte știu, turbinele cu gaze sunt foarte scumpe la întreținere. Avantajul lor e puterea mare în raport cu dimensiunile lor.

  • Mitsubi shi Mitsuba, joi, 24.10.2019 09:47

    Conceptu' ca conceptu' Varianta înseriată va avea 1.5 dCi. C-aşa-i în... grup.

  • John, joi, 24.10.2019 12:03

    In poze is numai 2 motoare eletrice :) , cate una pe fiecare punte ..... are tractiune pe toate 4 rotile :))