Miza pe ecologie: Daimler va introduce Adblue pe motoarele modelelor compacte cu tracţiune faţă
Daimler va investi 2.6 miliarde de euro pentru a introduce soluţia Adblue pe motoarele modelor compacte cu tracţiune faţă până în 2019.
Daimler a anunţat joi un amplu program de investiţii care se va derula în următorii trei ani cu scopul de a respecta viitoarele norme europene cu privire la emisii.
Principala ţintă o reprezintă îmbunatăţirea motoarelor diesel prin introducerea soluţiei Adblue inclusiv pe unităţile care echipează modelele compacte cu tracţiune faţă.
AdBlue este denumirea comercială a unei soluţii numite Diesel Exhaust Fluid (DEF). Este o soluţie apoasă ce conţine uree în proporţie de 32.5% şi apă deionizată (67.5%). Lichidul este folosit pentru a reduce emisiile de monoxid de azot (NO) şi dioxid de azot (NO2) ce apar ca noxe în urma arderii combustibilului de motoare diesel ce folosesc sistemul reducerii catalitice selective. Lichidul AdBlue este injectat direct în evacuare şi, în urma reacţiei chimice, noxele sunt descompuse în azot pur şi vapori de apă.
Pe scurt, motoarele diesel moderne folosesc AdBlue pentru a reduce emisiile poluante. Soluţia AdBlue este incoloră, nu are miros şi nu este inflamabilă. Principala substanţă din AdBlue, ureea CO(NH2)2, se obţine prin procedee industriale în care se combină bioxidul de carbon (CO2) cu amoniacul (NH3) la temperaturi şi presiuni înalte. Substanţa rezultată este ureea solidă, sub formă de cristale incolore solubile în apă.
În total, Daimler va investi aproximativ 2.6 miliarde de euro pentru a dezvolta noile soluţii pentru motoare diesel. "Cheltuim banii pe dezvoltarea motoarelor şi capacităţile de producţie", a precizat Bernhard Heil, şeful departamentului de dezvoltare pentru trenul de rulare.
Soluţiile urmează să fie implementate până în anul 2019.
Via Automotive News
''AdBlue nu are miros'' poate cel care a scris articolul este racit.AdBlue are miros a pipi(amoniac)