
Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP
Toyota pregătește o generație nouă de motoare termice în 4 cilindri. Noile motoare vor fi oferite în versiuni aspirate natural sau cu turbocompresoare. Acestea din urmă ar urma să fie extrem de performante și să ofere chiar peste 600 de cai putere.
În urmă cu un an, Toyota a dezvăluit o nouă generație de motoare cu 4 cilindri pentru viitoarele sale modele. Despre aceste motoare, marca japoneză a spus anul trecut că sunt un „game changer” și că funcționează într-un mod complet diferit față de motoarele din prezent.
Toyota va lansa motoare noi, de 1.5 litri și de 2.0 litri în configurație cu turbocompresor sau aspirate natural. În dezvoltarea agregatului mai mare este implicată și divizia de performanță Gazoo Racing. De altfel, acest motor, botezat G20E, și-a făcut apariția odată cu conceptul GR Yaris M, prezentat în iarna acestui an. Acesta este un hot hatch cu motor amplasat central, care dezvoltă până la 450 de cai putere.
Noul motor al japonezilor poate și mai mult în ceea ce privește puterea. Potrivit publicației germane Auto Motor und Sport, inginerii Toyota sugerează că noul motor va putea dezvolta mai multă putere. „Cu un turbocompresor mai mare, se poate obține lejer peste 600 de cai putere”, a declarat un inginer al mărcii. Ca o comparație, motorul de 2.0 litri în 4 cilindri ar fi de două ori mai puternic decât motorul în 3 cilindri prezent la GR Yaris și GR Corolla.
Chiar dacă noul motor al mărcii va putea să treacă pragul de 600 de cai putere, este puțin probabil ca un motor cu o asemenea configurație să fie disponibil pentru o mașină de serie. Restricțiile cu privire la nivelul de emisii ar putea face ca motorul să fie intenționat detunat pentru a respecta normele.
În schimb, configurația cu peste 600 de cai putere ar putea să-și facă apariția pe viitoarele modele de competiție Toyota. Noul motor este conceput în așa fel încât să poată fi montat transversal sau longitudinal. De asemenea, propulsorul poate fi montat în față sau în spatele unei mașini de concurs. Mai mult, pentru cei pasionați de tuning, Toyota spune despre motorul G20E că va putea fi ușor de modificat.
„Am lăsat suficient spațiu între cilindri pentru ca motorul să poată fi alezat considerabil”, a spus un inginer al mărcii.
Deocamdată, Toyota nu a precizat care va fi primul model care va primi noua generație de motoare termice în 4 cilindri.
via Motor1
Uzat moral de nou