Miza pe putere: viitorul motor Toyota cu 4 cilindri poate să depășească 600 CP

Publicat vineri, 27.06.2025 14:28 de Tiberiu Safta

Toyota pregătește o generație nouă de motoare termice în 4 cilindri. Noile motoare vor fi oferite în versiuni aspirate natural sau cu turbocompresoare. Acestea din urmă ar urma să fie extrem de performante și să ofere chiar peste 600 de cai putere.

În urmă cu un an, Toyota a dezvăluit o nouă generație de motoare cu 4 cilindri pentru viitoarele sale modele. Despre aceste motoare, marca japoneză a spus anul trecut că sunt un „game changer” și că funcționează într-un mod complet diferit față de motoarele din prezent.

Toyota va lansa motoare noi, de 1.5 litri și de 2.0 litri în configurație cu turbocompresor sau aspirate natural. În dezvoltarea agregatului mai mare este implicată și divizia de performanță Gazoo Racing. De altfel, acest motor, botezat G20E, și-a făcut apariția odată cu conceptul GR Yaris M, prezentat în iarna acestui an. Acesta este un hot hatch cu motor amplasat central, care dezvoltă până la 450 de cai putere.

Noul motor al japonezilor poate și mai mult în ceea ce privește puterea. Potrivit publicației germane Auto Motor und Sport, inginerii Toyota sugerează că noul motor va putea dezvolta mai multă putere. „Cu un turbocompresor mai mare, se poate obține lejer peste 600 de cai putere”, a declarat un inginer al mărcii. Ca o comparație, motorul de 2.0 litri în 4 cilindri ar fi de două ori mai puternic decât motorul în 3 cilindri prezent la GR Yaris și GR Corolla.

Chiar dacă noul motor al mărcii va putea să treacă pragul de 600 de cai putere, este puțin probabil ca un motor cu o asemenea configurație să fie disponibil pentru o mașină de serie. Restricțiile cu privire la nivelul de emisii ar putea face ca motorul să fie intenționat detunat pentru a respecta normele.

În schimb, configurația cu peste 600 de cai putere ar putea să-și facă apariția pe viitoarele modele de competiție Toyota. Noul motor este conceput în așa fel încât să poată fi montat transversal sau longitudinal. De asemenea, propulsorul poate fi montat în față sau în spatele unei mașini de concurs. Mai mult, pentru cei pasionați de tuning, Toyota spune despre motorul G20E că va putea fi ușor de modificat.

„Am lăsat suficient spațiu între cilindri pentru ca motorul să poată fi alezat considerabil”, a spus un inginer al mărcii.

Deocamdată, Toyota nu a precizat care va fi primul model care va primi noua generație de motoare termice în 4 cilindri.

via Motor1

  • Elektrikkk, vineri, 27.06.2025 14:54

    Uzat moral de nou

  • Catalin, vineri, 27.06.2025 15:38

    Astept cu interes noile motoare de 1.5 in 4 cilindri. Fara turbo, poate ca vor dezvolta cam sau peste 130 CP, iar cu turbo peste 150 sau 160 CP. Vom vedea, sper, in viitorul apropiat. Am citit anul trecut prin luna mai ca aceste motoare erau in dezvoltare, impreuna cu cei de la Subaru si Mazda. Sper sa echipeze in curand modele precum Yaris, Yaris Cross, dar si modele de la Suzuki, precum Swift sau Vitara. Tot au preluat cei de la Suzuki caroseria de la Toyota, pentru modelul Swace. Si sa existe un viitor Swift Sport dotat cu varianta 1.5 a noilor motoare de la Toyota in colaborare cu ceilalti doi producatori, chiar daca cei de la Suzuki au anuntat ca modelul nu va avea un succesor. Si chiar o noua Mazda 2 echipata cu noul motor.

  • @catalin, vineri, 27.06.2025 17:36

    slab 130/160, asta se poate de 20 de ani deja. iar puse pe dulapioare cross/suv ..bleah!!

  • quest, vineri, 27.06.2025 18:48

    no, si va fi fabricat tot de yamaha?

  • @ tiberius, vineri, 27.06.2025 19:12

    "conceput in asa fel, incat sa poata fi montat transversal sau longitudinal." ce spui dom'le? spre toate punctele cardinale?