Monovolumul electric Mercedes-Benz EQV, prezentat în versiune de serie: peste 200 cai putere și autonomie de peste 400 de kilometri

Publicat marţi, 20.08.2019 16:07 de Daniel Popescu

Mercedes-Benz a prezentat versiunea de serie a monovolumului EQV, care are un motor de 204 cai putere pe puntea față și o baterie de 90 kWh cu autonomie de până la 405 kilometri.

La începutul lunii martie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Mercedes-Benz a prezentat o versiune electrică de pre-serie pentru monovolumul Clasa V.

La aproape jumătate de an distanță, inginerii constructorului german au finalizat dezvoltarea, astfel că producătorul a prezentat versiunea de serie a monovolumului, cu numai câteva zile înainte de Salonul Auto de la Frankfurt.

Așa cum era de așteptat, versiunea de serie păstrează designul variantei de pre-serie, dar și cel al Clasei V facelift, iar același lucru este valabil și în cazul interiorului. Astfel, EQV este disponibil cu sistemul de infotainment MBUX, însă acesta are un ecran cu diagonala de 10 inch, comparativ cu ecranele de 12.3 inch disponibile pe modelele recente ale producătorului.

Prin urmare, "primul monovolum premium din lume", așa cum îl cataloghează Mercedes-Benz, iese în evidență în special prin intermediul platformei tehnice.

Astfel, locul unității diesel de 2.0 litri a fost luat de un motor electric montat pe puntea față care generează 150 kW, echivalentul a 204 cai putere, în timp ce cuplul este de 362 Nm. Viteza maximă menționată de producător este de 160 km/h.

De asemenea, Mercedes-Benz EQV este echipat cu un acumulator de 100 kWh care oferă o capacitate netă de 90 kWh. Autonomia oficială este indicată la 405 kilometri, însă Mercedes-Benz menționează că această valoare este provizorie și poate suferi modificări până la lansarea efectivă pe piață.

Bateria suportă viteze de încărcare de până la 11 kW în cazul încărcării cu curent alternativ și de până la 110 kW în cazul utilizării unor stații de încărcare rapidă cu curent continuu. Pentru moment, Mercedes-Benz nu a oferit detalii despre disponibilitatea lui EQV sau prețurile de comercializare.

Via Mercedes-Benz

  • vali, marţi, 20.08.2019 17:08

    Adio afumatoare! procesul pare ireversibil

  • someone, marţi, 20.08.2019 17:09

    si 3500 kg la gol. scrieti si despre partea mai putin frumoasa a acestei masini

  • joe, marţi, 20.08.2019 17:23

    Mi se pare o idee aiurea, sa pui "gura" de alimentare pe coltul fata ,al masinii. La primul accident usor, trebuie sa schimbi si prizele.

  • @someone, marţi, 20.08.2019 17:24

    Are 3100 kg V Classe (din care se trage) cu motorul diesel cel mai mic, asa ca plimba ursul!

  • assur, marţi, 20.08.2019 18:40

    Genial pentru taxi, naveta aeroport-hotel...si cam atat deocamdata.

  • Lucian, marţi, 20.08.2019 22:34

    @@someone, bateriile sunt grele, chiar foarte grele. Ar fi interesant sa vedem cat de sub 3.5t este goala

  • Edikkk, marţi, 20.08.2019 22:51

    La 110kw se încarcă complet în 50 de minute, cred că 80% în 30 minute ! Oricum 400km reali te duc departe! Foarte îndeajuns BRAVO MERCEDES !!

  • someone, miercuri, 21.08.2019 06:01

    @ cel care nu are curajul sa fie barbat : plimb ursul , ca nu ma ascund ca tine, viteaz fara nume.....masina prezentata cu baterii si motor electric are 3500 kg, pe mine nu ma intereseaza cea din care se trage, diesel sau benzina. daca taceai.......

  • Anonim, miercuri, 21.08.2019 10:07

    Infrastructura privind staiile electrice in Europa este sublima dar lipseste cu desavarsire . Am fost din sudul Italiei pana in nordul Germaniei in concediu pe autostrazi in marea majoritate a parcarile unde am oprit nu exista staitii de alimentare electric sau aveau maxim 2 . Intr-o parcare cu doua astfel de statii stateau 4 cu electrice la rand sa incarce . Sunt bune in oras electricele dar momentan nu reprezinta o alternativa viabila pe autostrazi la drumuri lungi unde daca o tii la 130 de km/h nu ai nici jumatate din autonomia declarata de constructor . Nu constest o fi asta tehnologia viitorului dar mai este mult de lucrat sa fie perfecta, accesibila tuturor ( ca la ora actuala o masina electrica costa cu minim 25 % mai mult ca una clasica ) si sa fie rezolvata reincarcarea bateriilor peste tot in maximul 15 minute la 100 % capacitate . Dar intreb si eu intr-o parcare mare de pe autostrada cu 100 de locuri de parcare daca se monteaza 100 de statii de incarcare rapida pentru fiecare loc de parcare cum se rezolva problema cu necesarul de curet ? 100 de masini conectate la prize de mare putere necesita o investitie serioasa in reteaua electrica a celei parcari dar...... poate sunt solutii asteptam . Dar eu cum circul preponderent extraurban cu masina mai astept sa ved ce apare pe piata .

  • andrei, miercuri, 21.08.2019 20:45

    @someone: aoleo, dar ce curajos esti tu, mai ca ne-ai dat si cardul si pinul :D. in caz ca nu stiai oricine poate fi oricine pe net. ca esti anonim sau nu, nu e motiv de fala. dar cand spui ca nu te intereseaza din ce se trage, arati ca nu prea pricepi nimic. adica daca eu fac o masina de X tone si apoi ii mai pun 10% dar in schimb e electrica, tu vii si tipi ca e mult? ok, ramai la afumatoarea ta atunci. altii or sa o aprecieze. pana acum tipati ca nu sunt electrice, cand apar tipati ca sunt grele. doar 10% in plus e chiar excelent. nici nu se prea simt. pai la una de 1.2 tone cand ii pui 3-400kg se simt de nu se poate.

  • Mihai, sâmbătă, 24.08.2019 15:15

    Pretul?