Primul Mini electric, disponibil la pre-comandă în România: Mini Cooper SE are un preț de pornire de 33.000 de euro
Mini Cooper SE, primul model electric al mărcii britanice, poate fi pre-comandat pe piața din România prin plata unui avans de 1.500 de euro. Prețul de pornire al modelului este de 33.000 de euro, iar livrările vor începe în 2020.
Mini a prezentat la jumătatea lunii iulie primele imagini și informații tehnice despre Cooper SE, primul său model electric care va fi produs în serie.
La vremea respectivă, modelul electric putea fi pre-comandat în numai câteva țări majore din Europa, însă începând din 21 august acesta este disponibil și pe piața din România.
Astfel, clienții din România interesați să achiziționeze noul model trebuie să completeze un formular disponibil pe site-ul oficial al constructorului sau la dealerii autorizați ai mărcii. Ulterior, clienții vor fi contactați de reprezentanții dealerului preferat și vor fi îndrumați să achite un avans de 1.500 de euro, necesar pentru rezervarea unui exemplar.
Pe piața din România, Mini Cooper SE are un preț de pornire de 33.082 de euro cu TVA, însă pentru moment constructorul britanic nu a lansat și configuratorul online pentru acest model.
La fel ca în cazul oricărui alt model electric disponibil în România, clienții Mini pot beneficia de un voucher guvernamental de aproximativ 10.000 de euro prin intermediul programului Rabla Plus, care a fost suplimentat recent de autorități.
Livrările noului Mini electric în România vor începe în prima parte a anului viitor, în contextul în care producția efectivă va demara la sfârșitul acestui an la uzina de la Oxford (Marea Britanie) a constructorului.
Mini Cooper SE este echipat cu un motor electric poziționat central care oferă 135 kW, echivalentul a 184 de cai putere, în timp ce cuplul este de 270 Nm.
Modelul este echipat cu o baterie Li-Ion cu o capacitate brută de 32.6 kWh, în timp ce capacitatea netă este de 28.9 kWh, iar autonomia oficială ajunge la 235-270 de kilometri.
Mini Cooper SE poate fi încărcat de la stații de încărcare rapidă DC (curent continuu) și poate "trage" până la 50 kW, caz în care o încărcare până la 80% necesită doar 35 de minute. Alternativ, modelul poate fi încărcat la stații AC (curent alternativ) cu ajutorul unui charger cu putere maximă de 11 kW, caz în care încărcarea până la 80% durează două ore și jumătate. Nu în ultimul rând, bateria poate fi încărcată și la o priză normală sau wallbox. De altfel, cablul de încărcare are conectori specifici atât pentru Type 2, car și pentru CCS Combo.
Via Mini
Simpatic (fiindcă nu aduce c-un Alien, ca fratele i3) și relativ abordabil -- pentru un Mini, evident. Chiar dacă are un preț similar lui JCW 231 CP și echiparea de serie nu rupe gura târgului (de ex. jantele cruciforme din poză sunt opționale... și deloc ieftine.) Oarecum surprinzător, e ceva mai scump la noi ca la nemți, dar asta-i politica BMW -- hipsterii lor poate-s mai sărăntoci ca ai noștri. :-) Sau electro-bonusul nostru (record în UE) o fi prea mare ?!... Comparații posibile-s deja multe (mai ales cu duo-ul e-Corsa / e-208, non-premium dar un pic mai accesibile + spațioase + mai tari la autonomie cu baterii de 50 kWh), dar cea mai relevantă ar fi probabil cu viitoarea e-Honda: - mai scumpă după ultimele predicții (35-40K €) - cu 4 uși ce-i drept... - ...dar mai grea (1.550 kg vs. 1.365 e-Mini) - mai gadget-full... - ...dar mai slăbuță-n demaraje (150 CP și suta-n 8,5 vs. 7,3 s -- nu prea important totuși pt. e-city-cars) - și, bomboana pe coliva Hondei-e, autonomia de numai 200 km. Personal, ca să pot fi virusat de trendul electrificării aștept încă apariția unui mic e-coupé sportiv cu două locuri -- dar nu d-o tonă jumate. :-P ...Slabe speranțe, știu, cu suvomania d-acu, dar la o adică pot să-mi fac unu-n regie proprie -- fără glumă, n-ar fi chiar un proiect nebunesc.