Motive de bucurie în rândul fanilor Mazda: producătorul nipon ar putea lansa un hibrid cu motor rotativ

Publicat miercuri, 13.03.2019 10:36 de Cornel Șocariciu

Motorul rotativ ar putea reveni în oferta Mazda. Japonezii lucrează la un sistem hibrid de propulsie în centrul căruia se află motorul Wankel. Compania își dorește ca acest sistem să fie unul flexibil, iar motorul rotativ să pună în mișcare vehiculul, dar în același timp să aibă rol și de range extender.

În urmă cu câteva luni au apărut o serie de zvonuri care spuneau că Mazda pregătește un model electric echipat cu un motor rotativ cu rol de prelungitor de autonomie (range extender). Acum, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, Ichiro Hirose, șeful departamentului care se ocupă de dezvoltarea sistemelor de propulsie, a oferit o serie de informații interesante.

Conform acestuia, în viitorul apropiat am putea vedea un hibrid Mazda echipat cu un motor rotativ. Mulțumită noilor tehnologii, japonezii sunt gata să vină cu o versiune modernă a motorului rotativ alături de care vor integra un motor electric.

Oficialul Mazda spune că motorul Wankel va fi capabil să pună în mișcare vehiculul și, în același timp, să genereze energie electrică pentru bateriile care alimentează motorul electric. Dimensiunile compacte ale motorului rotativ îi vor ajuta pe niponi să vină cu un pachet hibird de mici dimensiuni.

Oficialul Mazda spune că producătorul nipon își dorește un sistem hibrid de propulsie care poate fi adaptat cerințelor publicului. Astfel, japonezii ar putea veni cu un pachet de baterii de mici dimensiuni și cu un rezervor de benzină mai generos, sau cu un pachet consistent de acumulatori cuplat la un motor electric mai puternic, caz în care, motorul rotativ să aibă rol de range extender.

Acest tip de arhitectură hibridă flexibilă a fost botezată XEV, iar japonezii spun că au realizat și o serie de teste.

Via | Drive

  • Clique, miercuri, 13.03.2019 11:22

    Frumos, nu era destul că motoarele rotative au fost un dezastru la fiabilitate, mai adaugă și baterii, să ai două probleme, nu una. Te doare mintea, nu alta.

  • vianu, miercuri, 13.03.2019 11:33

    exact, niste amatori mai bine ar taia niste frunze la caini

  • someone, miercuri, 13.03.2019 11:34

    faceti ambele variante ca sa impacati pe toata lumea .

  • vlad, miercuri, 13.03.2019 13:24

    Cu sau fara parte electrcia, motorul Wankel este ineficent, consuma si polueaza mult. Cat de mult ar dori acest lucru cei de la Mazda, nu vor reusi sa faca sa supravietuiasca acest motor.

  • vianu, miercuri, 13.03.2019 13:31

    @vlad stii ce e ciudat? O companie mica de nivelul Mazda al carei buget pentru dezvoltare e cat un dumicat pentru alde VW, Toyota, Ford, Renault, etc se incapataneaza sa "supravietuiasca" acest motor. Ori sunt idioti, aruncand banii pe fereastra (e un drum inchis cum spui tu) ori au ei ceva acolo de continua cu tehnologia asta. de ar fi dupa mine as inchide proiectul (pentru ca implica un motor termic) dar sunt tare curios ce ar putea scoate pe piata. Oricum hibridizarea e urmatorul pas, se pare, pe care mizeaza cei de la Mazda.

  • lulu, miercuri, 13.03.2019 20:16

    @vianu, inclin sa cred ca stiu foarte bine ce fac daca mai adaugam si tehnologia dezvoltata de Continental şi CITC pentru sistemul hybrid de 48 V cred ca pana la masinile complet elctrice mai sunt cativa pasi importanti de facut la cele hybride. De urmarit!