Negru și galben mat, noi nuanțe în meniul hibridei sportive BMW i8
BMW i8 Protonic Frozen Black și Protonic Frozen Yellow reprezintă cele două ediții speciale cu ajutorul cărora BMW încearcă să animeze gama modelului care deține deja titlul de cea mai vândută mașină sport hibridă la nivel mondial.
După ce a prezentat oficial Seria 4 facelift și Seria 5 Touring, cele mai importante premiere mondiale pregătite pentru Salonul Auto de la Geneva din martie 2017, BMW a dezvăluit astăzi primele fotografii cu două ediții speciale dedicate hibridei sportive i8. Acestea urmează să completeze portofoliul bavarezilor la salonul auto elvețian și se numesc oficial
Noile versiuni BMW i8 calcă pe urmele anterioarelor i8 Protonic Red și i8 Protonic Black, ediții speciale pe care bavarezii le-au prezentat în ultimii doi ani la cele mai importante evenimente de profil ale lumii. Altfel spus, nu vorbim despre modificări tehnice și estetice, variantele pe care BMW le va prezenta la Geneva mizând pe nuanțe mate de caroserie care nu s-au regăsit până acum în gama mărcii.
De altfel, BMW nu insistă pe detaliile tehnice ale celor două modele, care rămân neschimbate. Aflăm însă că noile culori exterioare sunt dublate de interioare asortate cu ajutorul cărora bavarezii speră să readucă i8 în atenția clienților în perioada care ne desparte de lansarea viitorului i8 Roadster, model care va vedea lumina zilei în 2018.
i8 e cea mai vândută sportivă hibridă din lume
BMW i8 a reușit să termine anul trecut pe prima poziție în clasamentul vânzărilor mondiale ale hibridelor sport. Cu 3750 de unități comercializate la nivel mondial, sportiva de 362 CP și-a adus contribuția la cele peste 29.000 de mașini de gamă BMW i vândute în toată lumea în cursul anului trecut.
Pe lângă acestea, bavarezii au reușit să comercializeze alte 35.000 de mașini din gama iPerformance, care acoperă versiunile hibride ale modelelor din gama "clasică" a mărcii. Cele mai populare astfel de versiuni au fost hibrizii X5 xDrive40e (16.250 de unități) și Seria 3 330e (11.200 de unități).
România: una din trei mașini încărcabile la priză e un BMW
În România, BMW a vândut 6 unități i8, însă performanțele vin dinspre i3, model care este disponibil în versiune full-electrică sau electrică cu autonomie prelungită de un motor pe benzină. Conform datelor oficiale Asociației Importatorilor și Producătorilor Auto din România (APIA), i3 a adunat 60% din piața românească de vehicule încărcabile la priză (hibrizi plug-in și electrice), cu 37 de unități vândute în 2016. În aceste condiții, una din trei mașini hibride sau electrice cu baterii reîncărcabile vândute anul trecut în țara noastră poartă sigla BMW.
Ce galben vomitiv, intr-un final colaborarea cu Toyota se vede.