Nissan a lansat conceptul unui vehicul de intervenții bazat pe Leaf: prototipul poate livra energia electrică stocată în baterii către echipamentele casnice
Nissan a prezentat RE-Leaf, prototipul unui vehicul de intervenție rapidă bazat pe actuala generație a modelului electric Leaf. Acesta a fost modificat pentru a putea livra energia electrică stocată în baterii către echipamentele care funcționează la 220V.
Nissan a publicat primele imagini și informații referitoare la conceptul RE-Leaf. Prototipul gândit de constructorul nipon este un vehicul de intervenție rapidă și a fost proiectat pentru a readuce energia electrică în rețelele afectate de dezastre naturale.
La baza prototipului funcțional se află un Leaf de serie care a fost modificat pentru a putea face față unor evenimente mai puțin plăcute.
Conform oficialilor Nissan, tehnicienii au nevoie de 24 până la 48 de ore pentru a repune în funcțiune rețeaua de energie electrică în zonele afectate de dezastre naturale. În tot acest timp, cei afectați au nevoie de energie electrică, iar prototpul RE-Leaf poate reprezenta o soluție.
Reprezentanții constructorul nipon spun că RE-Leaf dispune de un sistem de încărcare bidirecțional cu ajutorul căruia poate introduce energie în rețea. Conceptul a fost echipat cu două prize casnice rezistente la apă amplasate pe caroserie și cu încă o priză de 220V în interiorul portbagajului. Producătorul menționează că energia electrică stocată în bateria de 62 kWh poate fi utilizată pentru a alimenta, în același timp, un ciocan pneumatic, un ventilator, un ventilator medical și un bec LED cu o putere de 100 W pentru o perioadă de până la 24 de ore.
Pentru a putea traversa străzile în cazul unor dezastre naturale, inginerii Nissan au optat și pentru o serie de modificări la nivelul structurii: suspensia a fost înlocuită, au fost introduse panouri suplimentare pentru protecție, iar în locul jantelor standard apar unele de 17 inch echipate cu anvelope all-terrain semnate de BF Goodrich. Totodată, Nissan a ales să monteze și lumini supimentare pe plafon, în timp ce scaunele din spate au fost înlocuite cu un compartiment special de depozitare și cu un birou mobil echipat cu un ecran de 32 inch. Acesta din urmă va putea fi folosit pentru a transforma prototipul RE-Leaf într-un hub pentru a ușura comunicarea între cei aflați în zonele afectate și echipele de intervenție.