Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică în România după primele 5 luni ale anului: 119 români au achiziționat modelul electric

Publicat joi, 27.06.2019 15:36 de Daniel Popescu

Nissan Leaf este pentru a doua lună cea mai vândută mașină electrică din România, cu un total de 119 unități în primele cinci luni ale anului. Între timp, Renault a vândut într-o lună de circa trei ori mai multe mașini electrice decât în primele patru luni ale anului.

Programul Rabla Plus continuă să producă o creștere spectaculoasă a vânzărilor de mașini electrice pe piața din România. După datele excelente raportate în aprilie,

Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) anunță că și luna mai a fost una prolifică, cu o cotă de piață record de 4.6%

pentru mașinile electrice și hibride. Parțial, aceste rezultate au fost influențate de vânzările de mașini electrice.

Astfel, după primele cinci luni ale anului, Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică din România, cu 119 unități, după ce în aprilie ajunsese la 53 de unități. Practic, în luna mai, Nissan a vândut mai multe unități Leaf decât în primele patru luni la un loc.

Performanțe bune au obținut și partenerii de Alianță de la Renault. Constructorul francez a raportat 81 de unități vândute în primele cinci luni, în contextul în care gama include hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy. Și aici, Renault a reușit să vândă într-o lună de circa trei ori mai multe mașini decât în primele patru luni ale anului, când se oprise la numai 17 unități.

Podiumul este ocupat de Volkswagen cu 67 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce BMW a raportat 40 de unități i3 comercializate și ocupă locul cinci în spatele Smart. Interesant este că SUV-ul Jaguar I-Pace a ajuns la 9 noutăți vândute, de aproape două ori mai multe decât în aprilie. În plus, în statistică apar și primele două unități Audi e-tron.

În total, românii au cumpărat 379 de mașini electrice în primele 5 luni ale anului, în creștere cu aproape 150%. 

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-apr 2019
Vânzări BEV
ian-apr 2018
Evoluție
1 Nissan 119 3 -
2 Renault 81 16 406%
3 Volkswagen 67 36 86%
4 Smart 59 51 16%
5 BMW 40 35 14%
6 Jaguar 9 - -
Audi 2 - -
7 Mercedes-Benz 1 1 -
Total 379 152 149%

Mașini plug-in hybrid

În schimb, la fel ca și până acum, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin puternic de circa 34%: doar 92 unități au fost comercializate în ianuarie - aprilie, comparativ cu cele 140 din perioada similară a anului trecut.

Aproape o treime dintre unități sunt Mitsubishi Outlander PHEV, în timp ce Volvo a pierdut poziția de lider pentru numai două unități, iar Land Rover completează podiumului.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-apr 2019
Vânzări PHEV
ian-apr 2018
Evoluție
1 Mitsubishi 30 6 400%
2 Volvo 28 15 86%
3 Land Rover 20 0 -
4 BMW 7 11 -36%
5 Mini 4 4 0
6 Mercedes-Benz 2 21 -90%
7 Porsche 1 8 -88%
Total 92 140 -34%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat o creștere puternică de 71%, la 1.814 de unități.

Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 1.611 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 82 unități. Podiumul este completat de Honda cu 321 unități, în timp ce Ford, Kia sau Hyundai au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-apr 2019
Vânzări HEV
ian-apr 2018
Evoluție
1 Toyota 1.611 931 73%
2 Lexus 82 46 78%
3 Honda 32 0 -
4 Ford 30 25 20%
5 Kia 26 21 24%
6 Hyundai 16 13 23%
7 Suzuki 14 9 55%
8 Land Rover 3 - -
Total 1.814 1061 71%

Via APIA

  • Green_Alex, joi, 27.06.2019 23:37

    @AM ceva e gresit in tabelul cu PHEV. Daca adunam unitatile vandute in 2018 nu ies 140. Din ce vad acolo doar Triada a scazut, restul au crescut puternic sau au stagnat.

  • zarnesteanu, vineri, 28.06.2019 04:19

    Irelevant. Doar inca 119 proprietari care pe langa range anxiety, mai tremura in plus cand vad ca li se incing bateriile, le scade range-ul mai rau decat la altii pe frig, si li se degradeaza bateriile mai repede decat concurenta. Pentru ca nici la a doua generatie inca n-au thermal management. Calici, dar macar au iesit cu ceva pe piata. Si lumea cumpara pentru ca nu prea au altceva de ales la ora actuala.

  • cineva@zarnesteanu, vineri, 28.06.2019 09:21

    Cum le stii tu pe toate, ca un om mare... Deci toate is mai nasoale decat la concurenta, dar lumea cumpara de la ei pentru ca nu au altceva de ales(de la concurenta). Logic pana la capat. Si mai au si tupeul sa fie primii !

  • daniel.popescu, vineri, 28.06.2019 09:35

    @Green_Alex: Suma de 140 de unitati este corecta. Diferenta provine din faptul ca in tabel nu am inclus Audi (6 unitati in 2018) si Volkswagen (69 de unitati in 2018), pentru ca cele doua marci nu au vandut niciun PHEV in Romania in 2019.

  • zarnesteanu, duminică, 30.06.2019 14:37

    @cineva, logica mea are ... logica. Concurenta produce prea putin la ora actuala fata de cerintele pietei. Golf de ex. a trebuit sa intrerupa comenzile pentru ca nu mai faceau fata cu productia. Asta e doar un exemplu. Logica ta pe unde e? Din cate vad, e cam scurta (sau oarba) pentru ca nu poate sa vada lucrurile in contextul general. Dar e buna si asa, cand iti serveste doar la deversarea urii.

  • @pamfleșteanu, luni, 01.07.2019 14:00

    Vorba aia: câinii latră (tu balangani), caravana trece (mașinile se vand). Cui ii pasă ce scrii tu pe aici? Cine ține cont de părerile tale inutile? Nimeni. Spor mai departe la balanganit

  • zarnesteanu, luni, 01.07.2019 18:56

    @mascarescu, parerile mele sunt identice cu ale cumparatorilor informati, inclusiv ale ziaristilor auto. Tu mai ai putin timp sa mai gasesti niste naivi carora sa le vinzi minciunile sfruntate. Pe urma vom vedea.