Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică în România după primele 5 luni ale anului: 119 români au achiziționat modelul electric
Nissan Leaf este pentru a doua lună cea mai vândută mașină electrică din România, cu un total de 119 unități în primele cinci luni ale anului. Între timp, Renault a vândut într-o lună de circa trei ori mai multe mașini electrice decât în primele patru luni ale anului.
Programul Rabla Plus continuă să producă o creștere spectaculoasă a vânzărilor de mașini electrice pe piața din România. După datele excelente raportate în aprilie,
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) anunță că și luna mai a fost una prolifică, cu o cotă de piață record de 4.6%
Astfel, după primele cinci luni ale anului, Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică din România, cu 119 unități, după ce în aprilie ajunsese la 53 de unități. Practic, în luna mai, Nissan a vândut mai multe unități Leaf decât în primele patru luni la un loc.
Performanțe bune au obținut și partenerii de Alianță de la Renault. Constructorul francez a raportat 81 de unități vândute în primele cinci luni, în contextul în care gama include hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy. Și aici, Renault a reușit să vândă într-o lună de circa trei ori mai multe mașini decât în primele patru luni ale anului, când se oprise la numai 17 unități.
Podiumul este ocupat de Volkswagen cu 67 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce BMW a raportat 40 de unități i3 comercializate și ocupă locul cinci în spatele Smart. Interesant este că SUV-ul Jaguar I-Pace a ajuns la 9 noutăți vândute, de aproape două ori mai multe decât în aprilie. În plus, în statistică apar și primele două unități Audi e-tron.
În total, românii au cumpărat 379 de mașini electrice în primele 5 luni ale anului, în creștere cu aproape 150%.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-apr 2019 |
Vânzări BEV ian-apr 2018 |
Evoluție |
1 | Nissan | 119 | 3 | - |
2 | Renault | 81 | 16 | 406% |
3 | Volkswagen | 67 | 36 | 86% |
4 | Smart | 59 | 51 | 16% |
5 | BMW | 40 | 35 | 14% |
6 | Jaguar | 9 | - | - |
Audi | 2 | - | - | |
7 | Mercedes-Benz | 1 | 1 | - |
Total | 379 | 152 | 149% |
Mașini plug-in hybrid
În schimb, la fel ca și până acum, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin puternic de circa 34%: doar 92 unități au fost comercializate în ianuarie - aprilie, comparativ cu cele 140 din perioada similară a anului trecut.
Aproape o treime dintre unități sunt Mitsubishi Outlander PHEV, în timp ce Volvo a pierdut poziția de lider pentru numai două unități, iar Land Rover completează podiumului.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-apr 2019 |
Vânzări PHEV ian-apr 2018 |
Evoluție |
1 | Mitsubishi | 30 | 6 | 400% |
2 | Volvo | 28 | 15 | 86% |
3 | Land Rover | 20 | 0 | - |
4 | BMW | 7 | 11 | -36% |
5 | Mini | 4 | 4 | 0 |
6 | Mercedes-Benz | 2 | 21 | -90% |
7 | Porsche | 1 | 8 | -88% |
Total | 92 | 140 | -34% |
Mașini hibride
Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat o creștere puternică de 71%, la 1.814 de unități.
Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 1.611 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 82 unități. Podiumul este completat de Honda cu 321 unități, în timp ce Ford, Kia sau Hyundai au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-apr 2019 |
Vânzări HEV ian-apr 2018 |
Evoluție |
1 | Toyota | 1.611 | 931 | 73% |
2 | Lexus | 82 | 46 | 78% |
3 | Honda | 32 | 0 | - |
4 | Ford | 30 | 25 | 20% |
5 | Kia | 26 | 21 | 24% |
6 | Hyundai | 16 | 13 | 23% |
7 | Suzuki | 14 | 9 | 55% |
8 | Land Rover | 3 | - | - |
Total | 1.814 | 1061 | 71% |
Via APIA
@AM ceva e gresit in tabelul cu PHEV. Daca adunam unitatile vandute in 2018 nu ies 140. Din ce vad acolo doar Triada a scazut, restul au crescut puternic sau au stagnat.