Nissan Leaf, rechemat din cauza accelerațiilor bruște și oprirea motoarelor electrice în mers

Publicat miercuri, 19.07.2023 11:38 de Tiberiu Safta

Nissan Leaf este subiectul unei noi campanii de rechemare inițiate de constructorul japonez. Modelul electric, alături de alte modele vândute la nivel mondial, sunt rechemate din cauza acceleraților bruște și din cauza motoarelor electrice care se pot opri în mers.

Constructorul nipon a inițiat o campanie de rechemare pentru mai multe modele vândute în Europa, Statele Unite și Japonia. Printre modelele vizate se numără și electricul Leaf, alături de Note, Serena, Kicks și Note Aura. În afară de Leaf, toate celelalte modele sunt mașini cu motoare termice.

În total, campania vizează 1.38 de milioane de exemplare ale celor 5 modele. Potrivit publicației Bloomberg, Nissan a inițiat acest recall după ce au fost raportate incidente cu privire la accelerații bruște atunci când este dezactivat sistemul de cruise control. Mai mult, în cazul lui Leaf, a fost descoperit și un scurt circuit la motoarele electrice, care duce la oprirea lor bruscă în mers.

Deocamdată, Nissan nu a precizat câte exemplare ale fiecărui model sunt afectate. Tot aici mai precizăm că același Nissan Leaf mai este implicat în alte două campanii de rechemare. Prima vizează probleme la sistemul de frânare, fiind vorba de scurgeri de lichid de frână cauzate de coroziunea conductelor. A doua campanie vizează o informație incorectă găsită în manualul utilizatorului cu privire la utilizarea funcției de dezaburire a geamurilor.

În încheiere, Nissan spune că nu au fost raportate incidente cauzate de aceste probleme.

via InsideEVs

  • Seriff, miercuri, 19.07.2023 14:03

    Cum? Parca nu se strica. Sunt curios cat costa sa repari astfel de probleme cand masina nu e in garantie.

  • Banditos, miercuri, 19.07.2023 17:56

    În ceea ce privește motorizările SH, românii preferă unitățile pe benzină, în defavoarea celor diesel. "romanii prefera diesel" La ce neanderthalian am auzit noi asta?

  • Alin, miercuri, 19.07.2023 20:32

    Nissan Leaf a fost o mare problema de la inceput. Multe voci spun ca este un sabotaj intentionat, mai ales vazand ca industria janponeza este directi anti-electrice. Ei s-au aliat cu industria petrolului. Inca de la prima generatie, Nissan Leaf este cauza pt care s-a raspandit ideea ca trebuie sa schimbi bateria la masina electrica dupa cativa ani. SI la Leaf este valabil. Vorbim de degradarea bateriilor uluitoare si complet fara nici o legatura cu nici o alta masina electrica. La Leaf gen 1 sunt modele cu 7-8 ani vechime a caror capacitate actuale este doar o treime din cea initiala. Majoritea au jumatate din capacitatea initiala. Uluitor si complet suspect. Aceasta problema a fost continuata si la a doua generatie, si abia dupa 2019 au schimbat respectiva inginerie de baterii. Absolut nimeni nu are astfel de probleme cu pierderea de capacitate, dar Nissan, un brand japonez, cica "de calitate" nu a fost in stare decat dupa 10 ani sa faca o schimbare. Nu m-ar mira sa aud ca toyota va face prima masina electrica cu combustibil fosil. Ah shit, deja au facut-o. Se numeste Toyota Mirai si este o masina electrica care necesita hidrogen, combustibil fosil, obtinut din gaze (cu o intensa energie injectata pt a separa hidrogenul respectivm, si iar o energie uriasa necesara pt stocare in siguranta) Dar de asemenea astept masina electrica cu schimb de ulei, masina electrica cu schimb de ambreiaj sau cutie automata, care trebuie reparata. Orice "inovatie" care se necesite o reparatie, o revizie, o mentenanta. Ca nah, altfel nu mai vine bogatia de consumatori. Sau fac masini electrica defectuoase =si apoi cer consumatorilor sa plateasca zeci de mii pt inlocuire (literal, nissan cu bateria de la a doua generatie, asa au facut primul an, dar oamenii nu au acceptat bulshitul asta)

  • @inexorabil, miercuri, 19.07.2023 21:14

    ce parere ai de asta? https://youtu.be/OFl29Uos9K8

  • @inexorabil, miercuri, 19.07.2023 23:01

    tu crezi ca VERZII sunt dizelisti?! te-ar rapi la ei pe planeta Dizal daca ar fi asa tuciurii.

  • Seriff, joi, 20.07.2023 08:46

    @Banditos, asta crezi tu ca ce? Ca zice presa? Uita-te pe strada, marea majoritate a masinilor sunt diesel, rar vezi benzina, asa ca despre ce vorbim? Dar tu fiind un spalat pe creier pacalit usor de mass media, crezi tot, cum crezi si ca electricele se vor ieftini si vor inlocui termicele.

  • alex_cu_a_mic, joi, 20.07.2023 11:18

    @Alinut 20:23 Daca ai fi minim pasionat de masini electrice sau masini in general ai sti ca Leaf prima generatie nu avea management termic al bateriei si se faceau praf foarte repede din cauza asta. La fel si cu a doua generatie daca nu ma insel care are doar racire pe aer. Deci nimic suspect doar prostie, lene si taierea costurilor. Iar ca idee generala, managementul termic al bateriilor masinilor electrice (cele pe litiu-ion) e o mare inginerie si probabil ca importanta depaseste sistemele de ungere si racire la un loc in cazul unui motor termic. Si sa va fereasca sfantu musk sa aveti probleme cu sistemu de racire la vreo electrica mai rasarita ca sigur nu scapati cu un radiator de 2-300 lei sau un compresor de 2-300 euro. Or sa fie cu cel putin un zero in plus.

  • Banditos, vineri, 21.07.2023 10:26

    @Seriff inca o data iti zic: nu am spus NICIODATA ca electricele se vor ieftini si vor inlocui termicele. data viitoare cand imi mai atribui astfel de afirmatii, imagineaza-ti ca receptionezi de la mine o palma peste ceafa.

  • Seriff, vineri, 21.07.2023 13:43

    @Banditos, Au zis alti pensati, poate nu tu, dar la cati pensati sunteti pe aici, nu stau sa retin ce abereaza fiecare in parte, oricum aberezi in tot ce zici, ai o problema cu VW, cu diesel si cu tot ce te inconjoara, du-te la spitalul de nebuni, ia-l si pe mike cu tine si scapati de poluare, abia scapam si noi de voi.

  • Banditos, sâmbătă, 22.07.2023 00:52

    suferi cumva de dementa? arata-mi un singur articol unde "am avut ceva" cu VW la modul gratuit nu vii cu dovada ramane cum am stabilit: esti un mincinos patologic.