Nissan Qashqai a devenit al doilea cel mai vândut model din Europa, după Volkswagen Golf. Dacia Sandero, locul 24

Publicat miercuri, 25.10.2017 15:32 de Daniel Popescu

Volkswagen Golf a rămas și în septembrie cel mai bine vândut model din Europa, însă Nissan Qashqai a urcat spectaculos pe locul 2, element care evidențiază creșterea SUV-urilor. Dacia Sandero este pe 24, în creștere cu peste 8%.

Vânzările de mașini noi au scăzut ușor în Europa în luna septembrie, însă există și modele care s-au remarcat prin creșteri spectaculoase, potrivit unor calcule realizate de compania de analiză Jato Dynamics.

Astfel, în a noua lună a anului, Volkswagen Golf rămâne mașina cu cele mai mari vânzări, ca urmare a celor 51.500 de proprietari noi.

Surpriza apare pe locul 2, ocupat în această lună de Nissan Qashqai cu aproape 29.000 de unități. SUV-ul japonez a înregistrat o creștere cu peste 13% comparativ cu septembrie 2016 și a surclasat astfel Renault Clio, care a fost vândut în 27.000 de unități și ocupă astfel locul 3 al podiumului, după o creștere cu 3%.

Între timp, Opel Corsa a coborât pe locul 4 după o scădere abruptă a vânzărilor de 22% (23.500 de unități), în timp ce Volkswagen Tiguan este pe poziția a 5-a cu 22.500 de unități vândute.

Clasamentul include în general creșteri ușoare ale vânzărilor modelelor de top, dar și scăderi semnificative. În această ultimă categorie intră modele precum Volkswagen Polo (locul 7, -35%), Peugeot 208 (locul 9, -14%) sau Ford Fiesta (locul 14, -46%). Între timp, Dacia se menține pe trendul de creștere de pe tot parcursul acestui an.

Dacia Sandero ocupa locul 24 în clasamentul mondial cu 15.000 de unități înmatriculate în luna septembrie (+8.4%), ceea ce face că totalul de pe primele 9 luni ale anului să ajungă la aproape 152.000 de unități. În plus, Dacia Duster este pe locul 40 cu aproape 11.000 de unități comercializate și un total de aproape 107.000 de unități la nivelul întregului an.

Statistica pe segmente arată că 31.6% dintre mașinile vândute în septembrie au fost SUV-uri, în creștere cu 14%, în timp ce segmentul subcompact din care face parte și Sandero a scăzut la numai 19.4% și este cu numai 0.5% mai consistent decât segmentul compact.

Via Jato

  • Andy, miercuri, 25.10.2017 15:32

    Sincer n-as fi crezut ca segmentele B si C clasice sa fie ambele sub 20%, iar SUV-urile sa ajunga la aproape 1/3 din piata. Nu in Europa, nu in 2017. Se pare ca asta e insa trendul si probabil ca prin 2020 SUV-urile vor avea ~50% din piata (mai ales ca MPV-urle dispar sau au disparut complet din ofertele producatorilor), iar celelalte doua segmente care ani buni au repezentat grosul vanzarilor, sa ajunga abia la un 30% impreuna...

  • Arogantul, miercuri, 25.10.2017 15:37

    masina cea mai lipsita de personalitate pana si dacia logan are mai multa personalitate

  • DanG, miercuri, 25.10.2017 16:50

    Intreb sincer, fara sa fac misto: imi poate spune cineva de ce masina asta are asa succes? Fara gluma. E design-ul, spatiul interior, pretul, fiabilitatea? Nu am avut ocazia sa conduc asa ceva, prin romania sunt destul de rare.

  • vianu, miercuri, 25.10.2017 17:11

    explicatia succesului...aceeasi ca si cea pentru modelul aflat pe primul loc in Europa. Doar ca asta e in "format" SUV :)

  • DanG, miercuri, 25.10.2017 17:16

    @vianu Adica nu straluceste la nici un capitol dar cand tragi linie si aduni punctajul iese nota maxima? :-)))

  • vianu, miercuri, 25.10.2017 17:20

    EXACT !!! :) dar nu stiu daca nota maxima ci una care sa satisfaca. Ca un mediocru caruia nu ai nimic sa-i reprosezi. Isi face treaba bine per total. Si cum nu risca nimic nici nu poate gresi.

  • DanG, miercuri, 25.10.2017 17:28

    In cazul asta, felicitari Nissan!

  • 123, miercuri, 25.10.2017 18:13

    e amuzant sa citesc cum va raportati DOAR la Romania desi statistica e pt intreaga Europa. Are succes pt ca ofera foarte multe la un pret decent. Prin alte "sate" ale Europei, masinile sunt cumparate cu cap. Conteaza spatiu, sa fie relativ ieftin de intretinut, cat mai multe dotari la un pret cat mai mic si tot asa. Nu simte nimeni nevoia sa iasa in evidenta cu ceva. La noi conteaza "valoarea", conteaza sa vada fraierii cine-i bossu. Culmea, tot noi suntem aia care nu ne suportam decat in seria 7, jeepuri mai scumpe decat casa etc. In timp ce "fraierii" de prin vest cu salarii medii de cateva mii de euro, aleg Dacii si alte masini relativ ieftine.

  • Andy, miercuri, 25.10.2017 18:24

    @DanG si implicit Vianu Daca o sa va uitati prin testele de afara (youtube sau publicatii online) veti vedea ca modelul din articol se comporta cel mai bine pe sosea in clasa lui. Adica nu are o directie 100% asistata si un ruliu caracteristice SUV-urilor compacte si nu numai. Vezi de exemplu cam cat de slab stau la capitolul respectiv Sportage sauTucson. Are avantajul ca a fost printre primele SUV-uri de acest gen si prima generatia a avut foarte mult succes. Personal cred marele minus al modelului e ca nu poti comanda 4x4 pe niciun motor pe benzina. Asta nu conteaza la capitolul vanzari, pentru ca majoritatea aleg 4x2. Imi pare rau ca 3008 nu e pe lista in top 10. E preferatul meu . La Golf cam aceleasi plusuri. Vechimea mare pe piata europeana a facut ca dieselgate sa nici nu prea conteze in ceea ce priveste compacta germana. Lumea se uita la materiale (care oricum o dai, sunt cele mai bune in zona compacta in Europa la non-premium), la comportamentul rutier etc. Nu conteaza ca stilul exterior e banal (aproape neschimbat de vreo 3 generatii) sau ca are niste preturi chiar mari - optionalele la VAG usuca clientul. Personal as prefera oricand un i30 sau o Mazda 3, doua modele mult mai interesante ca design care reprezinta si niste pachete mai complete. Ideea e ca gusturile nu se discuta si dupa cum zicea odata un redactor intr-un comentariu pe alt site: e stupid sa crezi ca milioane de oameni se insala anual alegand marca X ca doar nu-s toti tampiti. Hai sa nu mai judecam aiurea si sa catalogam (nu e cazul vostru, insa sunt destui fanboy pe aici care arunca invective gratuite la orice ora cand Gigel are alta parere fata de ei).

  • Edikkk, miercuri, 25.10.2017 19:33

    @DanG avantajele acestui SUV si a altora in general sunt: - tinuta de drum mai inalta... adica in coloana vezi deasupra celorlalte masini (non SUV) - te simti mai protejat pentru accidente (si chiar esti) - ai pozitia sezut cu picioarele nu foarte mult pe linia orizontala ceea ce duce la o pozitie de condus mult mai confortabila (cunosc persoane care nu s-ar intoarce niciodata la clasele non SUV pentru ca li se pare ca se baga jos, se culca jos, intr-o cutie) - nu mai ai probleme la parcare ca atingi bordurile, pare ceva minor dar este extrem de apreciat pentru multi soferi (care nu VOR sa fie super soferi, super veleitati de mari soferi, ci doar un vehicol care sa le satisfaca cerintele) - nu mai au probleme asa mari nici cu tarait dedesuptul masinii pe denivelari (facute de autobuze in Romania ??? ca exemplu) sau de la pante foarte abrupte Adauga si faptul ca Nissan vine de multe ori cu camere video fata - spate, deci cu ceea ce conteaza, cu ceea ce realmente soferii isi doresc si cam reiese rezultatul acestei dominatii.

  • vianu, miercuri, 25.10.2017 20:12

    @Andy & all probabil ca stii km77.com. Pe YT au niste teste video foarte interesante, apropos de ce spuneai tu cu privire la ruliu.

  • leo, miercuri, 25.10.2017 22:50

    @Andy , @123 : ma bucur sa mai gasesc oameni obiectivi care citesc stiri pe acest site. Si mai sunt . Keep it up.

  • inexorabil, sâmbătă, 28.10.2017 10:41

    Aștept o concluzie pertinentă sau măcar comparabilă, tentative, ceva. Iaca, mă arunc și eu ca musca pe patinoar: carevasăzică, lumea actuală este reprezentată, ȋn majoritate covârșitoare, de cuminți-model (ar trebui așezați ȋn paralel, ca să nu pară ȋn serie), care, logic, nu pot accepta, alege și prețui decât mașini așijderea…Reducționism pragmatic sau invers? Ȋn această panoramă selenară (adică lipsită de…aere), “figurile” imprevizibile ale unor ursuleți & pisicuțe, pe care ȋncă le mai percep ochii mei non-blazați, parcă ar exercita efect de apă vie, care trezește din letargia “benefică”, “terapeutică”, “profilactică”, “recomandată”, “avansată” și – cum altfel? – “legală”, incoruptibilă (căreia i se consacră și o “muzică” pe măsură ȋn ziua de astăzi…dar una parcă scoasă de și pentru oligofreni). Și uite așa se succedă filele romanului realist Timpul, ȋn acest ritm nebunesc-suav (era să zic “epopeic”). Vreau un antinevralgic…de exemplu, ȋn formă de V. PS. De la patinoar o să trec ȋn lapte: până și sobra rugăciune trebuie făcută cu tumult ȋn miezul, ȋn taina ei, altfel nu va fi primită acolo Sus… PPS. Apropo, “sfânta treime” ȋn care crede, de fapt, lumea noastră (dar nici chiar ȋnaltele fețe ecleziastice n-ar recunoaște neam) este: ● LINIȘTE (un “nu” hotărât și inabordabil terorismului, războaielor, corupției, instabilității politice și convulsiilor sociale!); ● PROSPERITATE (echivalentă cu ceea ce ai și cât ai – ȋn fond, vei avea aproape tot ce vrei, dar cât anume eminențele cenușii ale Ocultei Mondiale ȋși arogă dreptul exclusiv de a decide – dar…valoros, adică aievea, palpabil, perpetuu, iar băieții dăștăpți din tenebre știu perfect că, din fire, tu pui accentul pe calitate, nu pe cantitate); ●PROTECȚIE (definită de timp: permanent, spațiu: oriunde și mod: prioritate de stat). Ordinea invariabilă a importanței ȋn mintea beneficiarilor este cea precizată de mine. Precum știm, drumul spre iad este pavat cu bune intenții (și cu nobile idealuri – pe bune, fără miștouri!), dar se cere și reglementat juridic.

  • Al, luni, 06.11.2017 08:54

    Ca posesor de Qashqai cumparat de nou acum 2 ani: masina impresioneaza printr-un cosum extrem de mic (1.5 dci 4x2), interior foarte frumos, dotari premium (franare autonoma de serie) si pret bun. Competitorii ofera pachete similare la preturi mai mari (si nu ma refer la clase premium).