Nissan recheamă în service 10.000 de exemplare Ariya
Divizia Nissan din America de Nord recheamă în service aproape 10.000 de exemplare Ariya. Din cauza unei probleme software, sistemul poate opri motorul electric.
În urmă cu câteva luni, Nissan a rechemat în service peste 1.000 de exemplare Ariya în America de Nord. Din cauza unui șurub destrâns sau lipsă, exista riscul ca volanul să se detașeze de pe colana de direcție.
Modelul cu zero emisii nu este lipsit de probleme, din câte se pare. La începutul lui 2022, un client din China s-a plâns că, din cauza unei erori, mașina a rămas fără propulsie. În toamna acestui an, mai multe plângeri asemănătoare au fost înregistratate în statele americane California și Oklahoma.
Acum, divizia Nissan din America de Nord anunță că va rechema în service 9.813 exemplare Ariya. Potrivit rapoartelor, de vină pentru toate problemele ar fi software-ul invertorului care detectează un scurt circuit și întrerupe alimentarea sistemului de propulsie electric.
Sunt afectate atât exemplare Ariya cu tracțiune față cât și unități cu tracțiune integrală.
Scurt circuitul este provocat de bucăți foarte mici de material conductor, provenit de la o piesă a motorului electric. Potrivit Nissan, toate mașinile rechemate în service au această problemă.
Sistemul taie alimentarea pentru a preveni eventuale avarii la componentele interne. În consecință, cuplul către roțile motoare este întrerupt până la restartarea sistemului. În cazul rulării cu viteză, acest lucru poate conduce la un accident.
În service, specialiștii Nissan vor reprograma software-ul invertorului, fără niciun cost pentru proprietarul mașinii.
via InsideEVs