Noile Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway: design modern, interior îmbunătățit, cutie automată CVT și fără motorizări diesel
Dacia a publicat imagini și informații tehnice despre noile generații Logan, Sandero și Sandero Stepway, care oferă un design modern, interior mult îmbunătățit, sisteme de asistență și cutie automată CVT. Niciunul dintre modele nu mai are în gamă motoare diesel.
La trei săptămâni după publicarea primelor imagini cu Logan, Sandero și Sandero Stepway, Dacia a revenit astăzi cu galerii foto complete și informații tehnice detaliate despre noile generații.
Îmbunatățirile propuse de constructorul român sunt pe alocuri spectaculoase, mai ales având în vedere publicul țintă tradițional al brandului de la Mioveni.
Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt primele modele Dacia dezvoltate pe platforma modulară CMF a Grupului Renault și au crescut ușor în dimensiuni, cu excepția înălțimii, care este acum ușor mai mică.
Astfel, Logan are o lungime de 4.396 mm (+50 mm), o lățime de 1.848 mm (+115 mm) și o înălțime de 1.501 mm (+16 mm), în timp ce garda la sol este de 135 mm.
Între timp, Sandero mizează pe o lungime de 4.088 mm (+19 mm), o lățime de 1.848 mm (+115 mm) și o înălțime de 1.499 mm (-31 mm), în timp ce garda la sol a rămas neschimbată: 133 mm.
Versiunea Stepway plusează în primul rând prin garda la sol de 174 mm, cu 41 mm mai mare decât în cazul lui Sandero și cu un milimetru mai mare decât precedenta generație. Dimensiunile exteroare au crescut și ele, întrucât Stepway are o lungime de 4.099 mm (+10 mm), o lățime de 1.848 mm (+87 mm) și o înălțime de 1.535 mm (-80 mm).
DESIGN EXTERN: LINII MODERNE
La 15 ani de la lansarea inițială pe piața europeană, Logan se modernizează radical o dată cu noua generație. Linia generală a caroseriei este una mai "fluidă", linia plafonului se apropie mai mult de zona portbagajului, iar geamurile laterale sunt mai mici, ceea ce asigură un caracter mai dinamic.
De altfel, noile modele propun acum linii generale mai rotunjite, o capotă restilizată care, în cazul lui Sandero Stepway, are și două nervuri generoase, iar grila frontală are elemente cromate.
Indiferent de nivelul de echipare, Logan, Sandero și Sandero Stepway au faruri LED automate care îmbunătățesc vizibilitatea pe timp de noapte cu 37% (110 metri) în lungime și cu 9% (24 metri) în lățime comparativ cu farurile cu halogen disponibile anterior pe Sandero.
Blocurile optice au lumini de zi sub forma literei Y, o caracteristică disponibilă inclusiv în cazul stopurilor LED. În partea din spate, Sandero și Sandero Stepway au primit spoilere noi, dar și aripi evazate cu linii care sunt conectate cu stopurile și continuă pe hayon.
Ca noutate, versiunea Stepway are inscripționat acest nume imediat sub siglă. Logan este disponibil cu jante de 15 inch sau 16 inch, în timp ce Sandero mizează pe jante de 16 inch.
DESIGN INTERIOR: SISTEM MULTIMEDIA DE 8 INCH ȘI CONFORT SPORIT
La interior, noile modele Dacia propun un confort sporit pentru șofer, care poate ajusta scaunul (+/- 35 mm), înălțimea volanului (+/- 2.1°) sau adâncimea volanului (+/- 25 mm), în timp ce levierul pentru cutia de viteze este mai scurt.
De asemenea, Sandero și Sandero Stepway oferă în premieră plafon panoramic din sticlă, opțiune care va deveni disponibilă în 2021.
Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu sistemele multimedia Media Control, Media Display și Media Nav.
Media Control propune un ecran TFT cu diagonala de 3.5 inch și, în stânga acestuia, un suport fizic pentru smartphone poziționat în fața șoferului, care se poate conecta la mașina prin USB sau bluetooth la noua aplicație Dacia Media Control.
Sistemul oferă acces rapid la radio, muzică, apeluri, mesaje, aplicații de navigație sau sisteme de recunoaștere a vocii precum Siri sau Android. De asemenea, sistemul Media Control include doua boxe, bluetooth și conexiune USB.
În schimb, sistemul Media Display oferă un ecran touch cu diagonală de 8 inch îndreptat ușor spre șofer cu o interfață intuitivă și suport prin cablu pentru Android Auto și Apple CarPlay. Există și un tab nou în meniu numit "car", acolo unde șoferul poate accesa setări specifice pentru sistemele de asistență.
Nu în ultimul rând, sistemul Media Nav include în plus comparativ cu Media Display sistem de navigație și compatibilitate wireless cu sistemele Android Auto și Apple CarPlay, iar numărul boxelor crește la șase.
Alte dotări incluse pe noile modele Dacia sunt sistemul de aer condiționat automat cu ecran digital sau scaunele față încălzite (începând din aprilie 2021), care vor fi standard sau opționale, în funcție de piață.
Logan și Sandero oferă un spațiu cu 42 mm mai mare pentru genunchii pasagerilor din spate, în timp ce capacitatea de stocare poate ajunge la 21 litri, cu 2.5 litri mai mult decât până acum. Logan are un portbagaj de 528 de litri, cu 18 litri în plus decât până acum, în timp ce al lui Sandero oferă un volum de 328 de litri.
În cazul noului Logan, portbagajul este echipat cu un sistem de depozitare inedit alcătuit din patru panouri. Acestea permit compartimentarea portbagajului în patru zone de mărimi diferite și oferă mai multă siguranță la transportul unor obiecte sensibile, cum ar fi laptopurile.
MOTORIZĂRI: TREI UNITĂȚI PE BENZINĂ ȘI CUTIE DE VITEZE AUTOMATĂ
Gama de motoare disponibilă pe noile Logan, Sandero și Sandero Stepway a fost restrânsă la numai trei unități, însă noutățile majore apar în cazul transmisiei. Astfel, clienții pot alege între:
● motor aspirat pe benzină SCe 65 de un litru cu trei cilindri de 65 de cai putere cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Această unitate nu este disponibilă pe Sandero Stepway;
● motor turbo pe benzină TCe 90 de un litru cu trei cilindri de 90 de cai putere disponibil cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau transmisie automată CVT;
● motor turbo pe benzină TCe 100 ECO-G de un litru cu trei cilindri cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Această unitate poate fi alimentată și cu GPL (gaz petrol lichefiat) datorită unui rezervor de 50 de litri montat în locul rotii de rezervă și permite o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% comparativ cu un motor pe benzină similar. Toate cele trei motoare beneficiază de tehnologia Stop&Start.
Noua cutie de viteze automată CVT înlocuiește cutia robotizată Easy'R și oferă o reducere a emisiilor de dioxid de carbon cu 11% (Logan și Sandero), respectiv cu 4% (Sandero Stepway).
SISTEME DE ASISTENȚĂ ȘI 6 AIRBAG-URI
Nu în ultimul rând, Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu o serie de sisteme de asistență activă, printre care se numără:
● Emergency Brake Assist: activ între 7 și 170 km/h, sistemul frânează automat pentru a evita un impact iminent cu o mașină staționară sau în mișcare aflată în față. Sistemul folosește un senzor radar;
● Blind Spot Warning: sistemul este activ la viteze între 30-140 km/h și avertizează șoferul de riscul unei coliziuni cu un alt vehicul aflat lângă sau în spate în momentul schimbării benzii de circulație. Sistemul de detecție este compus din patru senzori (doi în față, doi în spate) care detectează obiecte în mișcare, inclusiv mașini și motociclete;
● Park Assist: acest sistem oferă avertizări audio și vizuale în timpul manevrelor de parcare;
● Hill Start Assist previne plecarea involuntară cu spatele din rampă pentru mai mult de două secunde când șoferul retrage piciorul de pe pedalA de frână pentru a apăsa accelerația la plecare.
Standard, Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate cu 6 airbag-uri și sisteme de pretensionare pentru centurile de siguranță, la care se adaugă rigiditatea superioară a caroseriei în cazul unor accidente.
Senzorii de presiune montați în uși permit declanșarea rapidă a noilor airbag-uri cortină și airbag-urilor laterale, care protejează stomacul, pieptul și capul.
Pentru moment, Dacia nu a oferit detalii despre disponibilitatea și prețurile la care vor fi comercializate noile Logan, Sandero și Sandero Stepway, însă menționează că acestea vor fi în continuare "competitive".
VIDEO DACIA LOGAN
VIDEO DACIA SANDERO
VIDEO DACIA SANDERO STEPWAY
Via Dacia
Nu arată rău deloc. Nu știu ce i-au făcut lui Logan, însă pentru prima oară pare o mașină bine așezată. Iar folosirea smart-ului pe post de display - sistemul Media Control - e chiar o chestie ingenioasă. Una peste alta, sunt plăcut surprins