Noile tichete Rabla 2010 vor fi valabile doar trei luni
Din cauza discrepantei dintre numarul de autovehicule noi cumparate prin programul Rabla 2010 si numarul de vehicule casate, Guvernul a luat o serie de masuri de precautie pentru a evita specula si incuraja achizitia de masini noi.
Executivul a suplimentat numarul de tichete Rabla 2010 cu 50.000 de unitati si aplicat o masura inovatoare impotriva bisnitei. Guvernantii au decis ca noile tichete sa aiba o valabilitate de doar trei luni din momentul casarii vehiculelor in schimbul carora au fost primite. Astfel, valoarea de revanzare a acestui tichete scade drastic, iar bisnitarii vor fi nevoiti sa le vanda cat mai repede in cazul in care le achizitioneaza in scopul realizarii de profit. Suplimentarea programului Rabla 2010 cu inca 50.000 de vouchere extinde perioada in care unitatile REMAT vor accepta masini la casat cu cel putin o luna.
Cele 50.000 de tichete valorice au o valoare de 190 milioane de RON si urmeaza sa fie tiparite si trimise centrelor de colectare a fierului vechi incepand cu saptamana viitoare. Tichetele emise pana in aceasta data sunt valabile pana in luna noiembrie, deci posesorii actuali de tichete si cei 26.500 viitori posesori de tichete emise pana in 15 martie vor scapa de grija tichetelor care nu mai sunt valabile dupa trei luni.
Masura anti-specula din programul Rabla 2010 a fost luata dupa ce romanii au casat 32.500 de masini si doar 1.828 de tichete au fost utilizate pentru achizitia de masini noi. La fiecare 17 vouchere distribuite in cadrul Programului Rabla 2010, doar unul a fost utilizat pentru achizitia unei masini noi. Daca toti clientii au folosit trei tichete valorice Rabla 2010 pentru a-si cumpara o masina noua, putem presupune ca au fost deschise doar 610 dosare de achizitie a unei masini noi. Pana la sfarsitul saptamanii trecute, romanii au deschis doar 458 de dosare de achizitie a unei masini noi, deci valoarea mentionata mai sus este extrem de aproape de adevar.
Decizia guvernantilor este cu atat mai neobisnuita in contextul in care acestia declarau in urma cu cateva saptamani ca nu sunt interesati de ce se intampla cu tichetele valorice de 3.800 de lei dupa ce le primesc clientii. La acea vreme, guvernantii declarau ca elementul important al programului Rabla 2010 este reprezentat de disparitia masinilor vechi de pe strazile Romaniei, nu eventuala bisnita care are loc ulterior cu tichetele valorice. Pretul unui voucher Rabla 2010 valabil pana in noiembrie este de 1.500-1.800 lei.
Via | EVZ
"Decizia guvernantilor este cu atat mai neobisnuita in contextul in care acestia declarau in urma cu cateva saptamani ca nu sunt interesati de ce se intampla cu tichetele valorice de 3.800 de lei dupa ce le primesc clientii." Nu vad de ce este atat de neobisnuita in conditiile in care obiectivele unui asemenea sunt de obicei doua: 1. sa se scape de rable. 2. sa se dea un impuls industriei auto prin stimularea vanzarilor de auto noi. Nicidecum scopul unui asemenea program nu este stimularea gainariilor (pentru ca asta sunt), specifice de altfel poporului asta. Cand e vorba sa castige rapid niste bani, romanul e foarte inventiv. Mai rau sta el cu munca sustinuta....