Nou record mondial: Toyota Mirai a parcurs 1.003 kilometri cu un singur plin de hidrogen

Publicat luni, 31.05.2021 13:30 de Alexandru Monenciu

O Toyota Mirai de ultimă generație a stabilit un nou record mondial de autonomie pentru vehiculele alimentate cu hidrogen. Modelul nipon a parcurs 1.003 kilometri cu un singur plin.

La mijlocul lunii mai, Hyundai Nexo stabilea un record mondial de autonomie, pentru vehiculele alimentate cu hidrogen, după ce a parcurs 887 de kilometri cu un singur plin. Acum, această performanță este istorie.

Asta pentru că un exemplar Toyota Mirai, de ultimă generație, a parcurs 1.003 kilometri cu un singur plin de hidrogen. Vehiculul electric cu pile de combustie a fost condus, de 4 șoferi, pe drumurile publice din Franța.

Noul record a fost certifiat de o autoritate independentă. Potrivit Toyota, șoferii nu au folosit tehnici speciale de condus pentru a obține un consum cât mai mic.

La finalul celor 1.033 de kilometri, computerul de bord al mașinii afișa un consum mediu de 0.55 kilograme de hidrogen/100 de kilometri. Autonomia rămasă era de 9 kilometri.

via Toyota

  • UnAlex, luni, 31.05.2021 14:01

    Deci daca se vrea se poate. Nu o sa intru in polemica pro/contra hidrogen dar istoria recenta a aratat ca Toyota a facut niste alegeri pragmatice cu privira la tehnologiile in care a investit.

  • Vali, luni, 31.05.2021 14:53

    Nimic surprinzator. Oricum vine Seriff sa ne zica el ca aceeasi autonomie o are si el cu dieselul.

  • M_Frank, luni, 31.05.2021 15:15

    Cu siguranta apare "unu" in comentarii care zice .. "baaa.. cand faceam eu 1300km cu un plin de diesel, astia de la Toyota se jucau cu virgulitele in nisip". No offence, putem "duce hate-areala" spre fun.

  • someone23, luni, 31.05.2021 16:00

    iar acum toyota foloseste hydrogenul nu pentru pile electrice, ci pentru motoare cu combustie interna. deci mai avem o alternativa la sucul de dinozauri. cooool

  • Mana-rece-suflet-cald, luni, 31.05.2021 16:18

    Mă Mirai să citesc asta...

  • unu, luni, 31.05.2021 16:46

    baaa.. cand faceam eu 1300km cu un plin de diesel, astia de la Toyota se jucau cu virgulitele in nisip

  • Seriff, luni, 31.05.2021 17:03

    I-auzi Edikk, merge si cu altceva in afara de curent, nasol nu?

  • Alpine77, luni, 31.05.2021 17:54

    Un punct mare pentru Toyota. Cu cat mai multe optiuni/alternative exista, cu atat mai bine pentru cumparator. Singura problema a masinilor cu hidrogen este data de necesitatea uney infrastructruri de producere si a distribuiri hidrogenului. Daca in tarile avansate poate fi o alternativa viabila la electrice ca si varianta "eco", in majoritatea tarilor va fi o problema sa le puna probleme. Sunt foarte multe tari care inca se chinuie sa produca "scobitori", iar tehnologia aceasta va fi mult prea avansata sa fie implementata la scara mare, pe cand o priza se gaseste mai peste tot. Dar cine stie, daca nu in viitorul apropiat, poate cativa ani mai incolo.

  • @seriff, luni, 31.05.2021 19:28

    Adevarat ca se poate si fara diesel.

  • adig01, luni, 31.05.2021 19:45

    Cat e kilu de hidrogen?

    Wonka, luni, 31.05.2021 22:35

    cam 10€

  • LUCCI LUCIANO, luni, 31.05.2021 20:35

    Baaaaai, chiar si japoneJii ??? Tot cu pile. baaaai !

  • vindicomvs, marţi, 01.06.2021 11:43

    degeaba Hidrogenul are o problema majora - siguranta. Molecula de hidrogen fiind atat de mica va scapa din rezervor oricat de mukte straturi ar avea, si atunci risti sa bubui dupa o saptamana de stat in garaj. Solutia ar fi amoniacul, care face molecula mai mare dar fara carbon.

  • Edikkk, marţi, 01.06.2021 15:59

    Maşinile full EV pe baterii mai scad la preţ, ajung la 30.000€ azi, dar cea pe hidrogen nu am auzit să se ducă sub 70.000€ Şi nici nu mai încep cu alimentarea cu hidrogen, producerea din gaz metan şi abur...

  • Clique, marţi, 01.06.2021 16:24

    @vindicomvs Cei de la top gear au testat Mirai-ul vechi peste o săptămână și stat în garaj și nu a bubuit nimic. Poate nu pricepi o treabă sau nu vrei să pricepi, problema siguranței au rezolvat-o chiar a noștrii un grup de studenți și profesor de la Iași. Este vorba de niște tuburi foarte subțiri (nu mai țin minte exact materialul folosit) ca un fir de păr, făcând astfel stocarea sigură, iar șansele de explozie reducându-le drastic, Singura fabrică ce produce astfel de tuburi se află în SUA. Nu degeaba Toyota, Daewoo și VW au trimis repejor reprezentanți să vadă care este treaba.

  • Clasic, marţi, 01.06.2021 19:43

    Scad un drac prețurile la electrice verificați știrile - tesla vor mari preturile la multe modele . Te bagi si tu in seama edikk de pomană.

  • X-zibit, miercuri, 02.06.2021 17:04

    Majoritatea care comentati pe aici inca divinizati dieselurile de un sfert de secol produse de VW. 25% din piata auto din Romania este compusa din gunoaie Euro 2 conduse de semi analfabeti care nu inteleg conceptul de progres si civilizatie care ii dau cu suta prin oras pentru ca "ei sunt soferi" si bineinteles fara RCA.

  • Vindicomvs, miercuri, 02.06.2021 21:31

    @clique n o lua și tu că atare că după o săptămână bubui. In momentul de fata nu exista soluție de a face rezervor din care sa nu scape hidrogen. Da se poate reduce drastic cum ai zis dar nu deloc. Problema este că oamenii își folosesc mașinile în fel și chip, și nu știi niciodată cum cineva lasă mașina timp de o luna poftim într-un garaj subteran. Sau cum ar fi o parcare subterană cu sute sau mii de mașini pe hidrogen.

  • @Xzibit, joi, 03.06.2021 12:56

    esti paranoic sau ce? Unde vezi tu vreun comentariu care sa zica ceva de Diesel. Aici se vorbeste de pila de combustie. Ce-i cu tine baiatule? Trezirea!

  • Oglinda Marian spartanul, sâmbătă, 05.06.2021 12:37

    Eu merg cu căruță cu cal non stop am mers 6500 km cu un plin de fîn