Noua camionetă electrică Fisker Alaska: autonomie de 547 de kilometri
Compania americană Fisker a dezvăluit imagini și detalii oficiale noi cu noua camionetă electrică Alaska. Noul model promite o autonomie de 547 de kilometri, iar producția sa va începe în 2025.
În urmă cu două săptămâni, Fisker a organizat un eveniment în care a prezentat o serie de modele electrice noi. Printre acestea se numără și decapotabila electrică de performanță Ronin, care aduce un propulsor de 1000 de cai putere.
Acum, a venit momentul să cunoaștem un nou model electric din gama constructorului deținut de Henrik Fisker. De această dată vorbim despre prima camionetă a mărcii, botezată Alaska. Noul model promite să fie un rival pentru alte camionete electrice precum Ford F-150 Lightning, RAM 1500 REV sau chiar pentru Tesla Cybertruck.
Caroseria noului Fisker Alaska are un design rotund și fluid, fără prea multe muchii ascuțite prin comparație cu rivalii săi. În partea din față avem o emblemă cu numele modelului amplasată în centru, alături de faruri LED subțiri și o serie de lumini secundare montate în bara din față. Tot aici putem vedea și o mică priză de aer, precum și un scut de protecție montat sub bară.
Caracterul robust al lui Fisker Alaska este accentuat de aripile negre, alături de praguri vopsite în aceeași culoare, dar și de barele montate pe plafon. Partea din spate imită design-ul frontal cu numele mărcii vizibil pe ușa benei, alături de stopuri subțiri și o bară de protecție vopsită tot în negru.
Noul Fisker Alaska este bazat pe platforma FM31, o arhitectură modificată a celei folosite pentru SUV-ul Ocean. Mai mult, CEO-ul mărcii spune despre noua camionetă că are cea mai mică masă în segmentul său și că este și cea mai sustenabilă camionetă din lume. La fel ca SUV-ul Ocean, habitaclul lui Alaska conține tapițerie din piele vegană, precum și ornamente decorative care imită lemnul pentru bord și panourile portierelor.
Tot aici mai putem vedea și un ecran central foarte mare, orientat pe plan vertical pentru sistemul multimedia. Pe capitonajul plafonului este montată și o plasă pentru depozitarea obiectelor.
O dotare interesantă de care beneficiază noul Fisker Alaska este așa-numitul portbagaj Houdini. Mai exact, despărțitorul dintre benă și cabină este acționat electric și se poate ascunde sub podeaua mașinii pentru a oferi mai mult spațiu în benă. Astfel, cu despărțitorul ascuns, lungimea utilizabilă a benei crește de la 1.38 de metri până la 2.8 metri.
Alte dotări ale lui Alaska includ un suport pentru flacoane de dimensiuni mari și un suport de tabletă detașabil pentru pasagerul din față.
Noul Fisker Alaska va fi disponibil cu doi acumulatori cu capacități diferite. Bateria mai mică are o capacitate de 75 de kWh, în timp ce acumulatorul mai mare oferă o capacitate de 113 kWh. Astfel, cei care aleg prima baterie vor beneficia de o autonomie de circa 370 de kilometri, în timp ce acumulatorul mai mare oferă o autonomie de până la 547 de kilometri.
Deocamdată, Fisker nu a dezvăluit mai multe detalii despre puterea și configurațiile propulsoarelor. Cu toate acestea, constructorul american spune că cea mai puternică versiune va putea atinge 96 de km/h în 3.9 secunde, în timp ce versiunea cea mai lentă va avea nevoie de 7.2 secunde pentru a ajunge la aceeași viteză.
Producția noului Fisker Alaska va începe abia în 2025, iar prețul de pornire pentru acest model este estimat la 45.400 de dolari. Nu se știe, pentru moment, dacă Fisker Alaska va fi adus și în Europa.
via Fisker
Oribila pe design