Noua Kia K4: hatchback pentru Europa cu motoare până la 180 CP

Publicat miercuri, 17.09.2025 13:00 de Tiberiu Safta

Kia a dezvăluit oficial un model nou pentru piața europeană. Acesta se numește K4 și este un hatchback de dimensiuni compacte disponibil cu 4 motorizări care dezvoltă până la 180 cai putere.

Constructorul sud-coreean tocmai a dezvăluit un model nou destinat pieței europene. Mai exact, este vorba despre noua Kia K4, un hatchback de dimensiuni compacte care să concureze cu modele ca Volkswagen Golf și Peugeot 308. La fel ca toate modelele nou lansate în ultima perioadă, noul K4 adoptă limbajul de design Opposites United, caracterizat de forme fluide îmbinate cu un aspect îndrăzneț pentru lumini.

Farurile noii Kia K4 sunt desenate sub forma literei T și se extind până în aripi și până în bara de protecție. Stopurile "se scurg" în părțile laterale până în bara de protecție. Evident, atât farurile cât și stopurile integrează tehnologie LED.

Ca dimensiuni, noua Kia K4 pentru Europa măsoară 4440 milimetri în lungime, 1850 milimetri în lățime, 1435 milimetri în înălțime și are un ampatament lung de 2720 milimetri.

Kia nu a dezvăluit mai multe detalii despre exterior. Cât despre interior, avem doar o singură imagine cu acesta. Aici putem vedea design-ul minimalist cu care ne-a obișnuit marca asiatică în ultimii ani. Scaunele sunt îmbrăcate în piele neagră în contrast cu accente albe, o combinație de culori vizibilă și la volan. Sub ecranul central de 12.3 inch sunt prezente câteva butoane fizice. Aici mai este prezent un instrumentar digital care măsoară tot 12.3 inch, precum și un display separat de climatizare cu diagonală de 5.3 inch, situat între instrumentar și ecranul multimedia.

În Europa, noua Kia K4 va fi disponibilă cu 4 motorizări, toate pe benzină. Intrarea în gamă se va face cu motorul de 1.0 litri de 115 cai putere, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. Urmează o motorizare tot de 1.0 litri, dar care include un sistem mild-hybrid și care dezvoltă tot 115 cai putere. Acest motor poate fi cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sau la o cutie automată cu 7 trepte.

Urmează apoi un motor pe benzină de 1.6 litri disponibil în două variante de putere: 150 cai putere și 180 cai putere. Acest motor este cuplat exclusiv la o cutie automată cu 7 trepte.

Volumul portbagajului diferă în funcție de motorul ales. Astfel, versiunile cu motorizări pur termice au un portbagaj de 438 litri, în timp ce versiunile cu motor mild-hybrid au un portbagaj mai mic, de 328 litri.

Kia va lansa și o versiune cu motor hibrid în 2026. Deocamdată, prețurile noii Kia K4 nu au fost dezvăluite.

via Kia

  • nsrei, miercuri, 17.09.2025 13:52

    ah este deosebit de urata. Farurile acelea prelinse in jos pe spoiler sunt o invitatie la lovituri usoare prin aglomeratele noastre orase, din care vei schimba farul care bineinteles va costa cateva mii de euro. se cheama "aftermarket monetization" sau mai pe romaneste "prostia se plateste". Cat despre motorizare, pai aceasta putere o am eu pe masina mea de ZECE ani. Nimic nou Cat deespre interioare, e din secolul trecut in cel mai bun caz. Bonus 2020 tabletica pe mijloc. Concluzie.: Mi e sila!

  • Matei_cel_nou, miercuri, 17.09.2025 16:14

    Designul e cel puțin discutabil, mie nu îmi place deloc. Dar e un model binevenit într-o mare de SUVulețe.

  • alex_cu_a_mic, miercuri, 17.09.2025 16:21

    Arata foarte bine, mai ales din lateral. Are alura de hatchback compact clasic. Motorizarile sunt decente pentru era in care traim.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 17.09.2025 16:29

    Destul de îndrăzneț designul frontal, dar deplin permisiv pentru segmentul C, acolo unde anumite cutezante estetice sunt de cele mai multe ori benefice in incercarea de a capta si, de ce nu, chiar a monopoliza atentia. Constat o crestere apreciabila in dimensiuni comparativ cu C'eed, ceea ce-i cat se poate de avantajos, pasul dintre axe nefacand exceptie, iar prezenta propulsorului de 1.6L consfințeste faptul ca sunt premise favorabile pentru a fi luata in calcul. Un aspect care-o vulnerabilizează la debut: lipsa CRDi-ului de 1.6L. Aici identific călcâiul lui Ahile pentru noul K4, dar ramane un amanunt corijabil in proximele luni de la aparitia pe piata romaneasca. Sper ca si preturile sa fie alese cu precauție, mai ales ca C'eed Mk III n-a mai fost atat de grijulie cu portofelele clientilor.

  • Trilulilu, miercuri, 17.09.2025 18:38

    Asta în condițiile în care Ford oprește producția Focusului.

  • Catalin, miercuri, 17.09.2025 23:15

    Dezamăgit, după două modele KIA cumpărate la zero km, al treilea sigur nu va mai fi Made in slovakia

  • pipo, joi, 18.09.2025 13:40

    O mișcare îndrăzneață, dar proasta , dupa părerea mea. Singura explicație ar fi ca Ceed este pe făraș. Aveau în acesta modelul care sa concureze pe Golf , 308 și ce mai visează ei. Nu era nevoie de al 2-lea model în aceeași clasa si cu același nivel de motorizari. Poate ar fi fost mai logic sa vina direct cu modelul sedan, adica originalul lansat în US. Asa măcar atacau mai nisat , pe Octavia, Civic, Elantra, etc. Se vede cu ochiul liber ca e un model conceput pt altceva, va dati seama cum arata motorașul ala de 1 l cand ridici capota aia disproporționat de mare ? Iar aia cu scăderea capacității portbagajului pana la 320 l dacă bifezi un MildH ( un must have electric minim în 2025) imi pare de-a dreptul ridicola. Per total , modelul chiar nu pare adaptat cerințelor clienților europeni pt anul 2026. Pare doar un compromis. Sa vedem și preturile !

  • Victoras de la oras, sâmbătă, 20.09.2025 17:58

    Urata cu spume...si sunt fan Kia