Noua Zeelandă: cel mai mare producător de bere a reușit să fabrice benzină din drojdie

Publicat joi, 09.07.2015 18:40 de Sebastian Toma

DB Breweries, subsidiara din Noua Zeelandă a Heineken, a transformat resturile de drojdie rezultate în urma producției de bere în bioetanol. Brewtroleum a ajuns deja în câteva benzinării din țara insulară.

DB Breweries, unul dintre cei mai cunoscuți fabricanți de bere din Noua Zeelandă, a demarat o colaborare cu o companie petrolieră pentru a cuantifica resturile de drojdie rămase în urma producției de bere. Subsidiara neozeelandeză a Heineken a descoperit că rămâne cu o cantitate impresionantă de drojdie în urma producției de bere și că aceasta poate fi distilată pentru a obține etanol.

Substanța obținută de berărie este trimisă apoi la Gull Petroleum, care adaugă benzină la etanol și obține biocombustibilul E10, care are o cifră octanică de 98 și 10% etanol ecologic.

ANALIZĂ: Benzina cu etanol şi electricitatea, combustibilii viitorului

Sortimentul de E10 rezultat a fost botezat "Brewtroleum" și este deja disponibil în benzinăriile locale din țara insulară. Mai mult decât atât, neozeelandezii vor să-l exporte și pe alte piețe. Avantajul în fața procesului obișnuit de obținere al bioetanolului este utilizarea unui deșeu obținut în mod normal în cadrul unui procedeu de fabricație, care nu afectează în niciun fel recoltele și resursele alimentare ale unei țări. Actuala sursă de bioetanol este porumbul, iar culturile dedicate de bioetanol au dezafectat echilibrul în anumite zone și au crescut prețul acestui aliment pe fondul transformării unor culturi întregi în carburant.

Audi a produs primul său lot de benzină ecologică fără petrol

În Europa, Audi a dezvoltat o metodă de obținere a benzinei în mod ecologic din biomasă. Rezultatul celor de la Audi se numește e-gas și este o benzină 100% sintetică, obținută fără petrol. Mai mult decât atât, aceasta este fabricată într-o uzină ecologică, deci nici măcar curentul electric necesar funcționării fabricii nu provine din resurse neregenerabile. Singura problemă a nemților în momentul de față este dezvoltarea unei soluții de producție la scară largă a carburantului ecologic, care arde mai "curat" decât benzina și are și o cifră octanică mai mare, de 100. Spre deosebire de bioetanol, e-gas este 100% compatibil cu toate automobilele de serie alimentate cu benzină, în timp ce etanolul necesită înlocuirea anumitor elemente de cauciuc din sistemul de alimentare cu carburant al unor vehicule.

LISTA COMPLETĂ DE MODELE ŞI MOTOARE AFECTATE DE BENZINA E10

Via Jalopnik | Foto: Getty Images

  • AndreiRN, vineri, 10.07.2015 07:29

    Ideea nu este noua dar nu stiu daca are valoare mai mare ca furaj pt animale sau combustibil. Eu in prezent lucrez cu o berarie dar folosesc resturile de orz ca hrana la cai si gaini si iepuri.

  • inexorabil, vineri, 10.07.2015 13:07

    Andrei, eşti imperturbabil şi incorigibil…

  • Sam93, vineri, 10.07.2015 19:01

    Andrei, asta-i al doilea job, dupa ala de produs manere pentru Tesla, sau ce naiba. Esti un om tare muncitor.

  • Lache, vineri, 10.07.2015 23:40

    Domnul AndreiRN, ma impresionezi din nou cu domeniile in care activezi. A mai ramas un domeniu de care sa nu ai habar? Ca de la telescoape spatiale, caini lupi,albine, camioane in garaj,instalatii de facut carburant din uleiul de la bucatariile MacDonalds, manere de tesle,cimitire de masini, acum ai ajungi sa dai drojdia de bere la animale si pasari.Ai cumvasi o porecla? Probabil ca ti se spune @Drojdierul acuma. Dar e normal in lumea asta : tu ai o gramada de meserii, altul are o gramada de nick-names..... Btw , nu ai nici o legatura cu caderea pietei din China? Stii tu. Cea mai mare putere economica a lumii. Doar un balon de sapun care afacut poc. Inca o data, noi (restul) ne-am ars de tot din cauza CHinei democratice. Democratia si comunismul se potrivesc de minune.

  • AndreiRN, luni, 13.07.2015 07:25

    Autorul articolului ca si alti au incurcat drojdia cu "spent grains" adica ovazul/orzul/graul/orezul/porumbul folosit la fermentatia berei. Da, cam asa este cu atractia si priceperea mea la ce ...... ma atrage. Cum am mai spus mai devreme sa lipit de mine un BMY 6 X 6 de la surplusul armatei si desigur ca functioneaza cu amestecul meu de motorina si diverse uleiuri. Da, am de cativa ani o ferma cu 2 cai si un ponei si 7 capre si 2 alpaca si 8 purcei si cineva care are grija de ei pe langa o recolta buna de Mary Jay. :). Sa nu uit de cam 100 de stupi. Daca am uitat ceva imi aduceti voi aminte. Asa e cand ai ocazia sa faci ce nu ai putut in copilarie.

  • AndreiRN, luni, 13.07.2015 07:27

    Sam, nu eu produc piesele ci 365 de muncitori. Eu sunt managerul CTC.

  • inexorabil, luni, 13.07.2015 21:17

    Automarket, nu s-a mai întâmplat demult asta...De ce s-a "evaporat" ultimul meu text??? N-am insultat pe nimeni. Restabiliţi-l, ca să aveţi viaţă uşoară cu mine...Vă las termen 48 de ore.