Noul Audi A6 Avant e-tron. Am văzut break-ul electric în avanpremieră și am aflat data lansării

Publicat joi, 17.03.2022 09:00 de Tiberiu Safta

Audi a dezvăluit noul concept pur electric A6 Avant e-tron, cel mai nou membru din familia de modele electrice a constructorului german. Viitorul model de serie va debuta în 2024, având la bază o platformă nouă, dedicată viitoarelor modele electrice Audi.

În urmă cu două săptămâni, am luat parte la prezentarea oficială a conceptului Audi A6 Avant e-tron, care anunță o alternativă electrică la binecunoscutul și emblematicul model A6 Avant. Chiar dacă evenimentul s-a desfășurat online, am reușit să vedem printre primii design-ul noului concept, destinat să se transforme în model de serie în 2024.

Astfel, familia de modele electrice Audi e-tron va primi un nou membru. Tot în 2024 va debuta și varianta A6 Sportback e-tron, astfel încât, Audi va ajunge să aibă în portofoliul său nu mai puțin de 5 modele electrice în numai doi ani. Toate sunt plasate în segmente diferite, de la mașini de clasă medie, la SUV-uri și mașini sport.

Cu ocazia dezvăluirii noului concept al constructorului de la Ingolstadt, haideți să vedem ce promite Audi cu noul model electric.

NOUL LIMBAJ DE DESIGN AVANT: ELEGANT, DINAMIC, PRACTIC, ELECTRIC

Încă de la prima generație A6 Avant, lansată în 1994, design-ul a fost mereu punctul forte al acestui model. Îmbinarea dintre eleganță și caracterul practic a contribuit în mare parte la succesul acestui model, iar filosofia de design a fost păstrată până la generația actuală A6 Avant. Aceeași combinație se regăsește și pe noul concept A6 Avant e-tron. Constructorul din Ingolstadt promite că viitorul model de serie va arăta aproape identic cu conceptul prezentat.

La fel ca versiunea cu motor termic, caroseria conceptului A6 Avant e-tron are dimensiuni destul de generoase. Mai exact, conceptul măsoară 4.96 de metri în lungime și 1.96 metri în lățime. Aici remarcăm și alura foarte joasă a conceptului, care măsoară numai 1.44 de metri în înălțime.

O MAȘINĂ CU O IDENTITATE NOUĂ

În partea din față avem faruri LED discrete, iar emblema Audi este iluminată, pentru a se alinia trendului actual, promovat de BMW, care oferă o grilă iluminată. Mașina îmbină eleganța cu agresivitatea. Asta se poate vedea în special în bara din față, unde sunt amplasate două prize de aer mari. În spatele farurilor se ascunde și o nouă tehnologie, prin care șoferul poate personaliza semnătura luminoasă a luminilor de zi.

De-a lungul plafonului se poate observa un element decorativ din aluminiu, care se continuă până la eleronul din spate, confecționat și acesta din aluminiu. Pentru că tot am ajuns la partea din spate, aici se pot observa stopurile unite printr-o bandă luminoasă. Bineînțeles, ele folosesc tehnologie OLED. Un alt element de design care îi oferă un aspect sportiv lui A6 Avant e-tron este difuzorul de dimensiuni mari, care garantează și o eficiență aerodinamică îmbunătățită.

FUNDAȚIA UNUI VIITOR ELECTRIC: PLATFORMA PPE

Și acum trecem la ce-i mai important. Viitorul model de serie A6 Avant e-tron va fi bazat pe noua arhitectură PPE (Premium Platform Electric), o platformă creată special pentru viitoarele modele electrice ale mărcii cu patru inele. Noua platformă va debuta pe modele de serie chiar în 2023, atunci când Audi va lansa noul SUV Q6.

Datorită noii arhitecturi, vor putea fi montate baterii cu capacități mult mai mari față de cele prezente pe modelele electrice existente. Audi a declarat că bateria noului A6 Avant e-tron va putea fi încărcată de la 5 la 80%, în mai puțin de 25 de minute, la o tensiune de 800 de volți. Grație capacității de a trage 270 de kilowați de la o priză rapidă, sunt suficiente doar 10 minute pentru o autonomie de 300 de kilometri. Versiunea de serie A6 Avant e-tron promite să ofere o autonomie totală de circa 700 de kilometri.

Cât despre performanțe, Audi precizează că modelele entry-level, adică cele mai accesibile, vor putea accelera de la 0 la 100 km/h în circa 7 secunde. Cele de performanță vor realiza același sprint în mai puțin de 4 secunde. Este clar, așadar, că implicit noul A6 Avant e-tron va fi o mașină foarte rapidă. Cele două motoare dezvoltă împreună 469 de cai putere (350 de kilowați) și un cuplu de 800 Nm.

AUDI PĂSTREAZĂ ÎN GAMĂ ȘI ACTUALUL A6 AVANT

Deși noua versiune electrică a lui A6 va fi lansată în 2024, Audi a decis să păstreze modelul existent, cu motoare termice și hibride, cel puțin până în 2030. În acest sens, Audi le oferă clienților opțiunea de a avea parte, în continuare, de un model cu motor termic.

Automarket a pus și întrebarea dacă vor exista, în viitor, și faimoasele versiuni Allroad și RS, prezente pe modelul convențional. Cum era de așteptat, oficialii Audi invitați la eveniment nu au confirmat sau infirmat această ipoteză. Însă au susținut că lucrează și la alte versiuni ale modelului electric. Asta înseamnă că, dacă va fi cazul unui A6 Avant e-tron RS sau Allroad, acesta va fi lansat după 2024.

  • alex_cu_a_mic, joi, 17.03.2022 12:35

    Daca inlocuiesti sigla Audi din fata cu Hyundai, sunt sanse ca schimbarea sa treaca neobservata. In rest, singura necunoscuta ramane daca pretul va fi sub sau peste 100k euro. Oricum, va fi foarte aproape de pragul asta.

  • Matei, joi, 17.03.2022 14:08

    Dacă e Audi e musai sa aibă o grilă imensă și vulgară, precum și țevi de eșapament fake. Cu cât sunt mai fake cu atât trebuie sa fie mai mari și mai vizibile.

  • andrei, joi, 17.03.2022 15:18

    dar cand te sui in ea, realizezi ca nu e nicio legatura cu calitatea din niciun hyundai. evident, la fel e si cand te uiti la pret. poate prinde suta si in 2s ca nu ma intereseaza daca are o greutate imensa. o simti pe orice viraj.

  • Scrooge, joi, 17.03.2022 16:41

    @Alex...cu...a...mic...........ai spus bine ....daca...

  • Kap, joi, 17.03.2022 16:45

    Asta e prima mașină cu baterii care arată într-adevăr bine. Păcat că n-o să vedem multe, când va fi vorba de date concrete (autonomie la 5 grade, timp de încărcare la prizele existente și evident scorul) discuția se va tăia brusc.

  • Dutz, joi, 17.03.2022 19:30

    Nu-i așa ca toți ne dorim masini mai rapide? Media cu care se conduce este din cauza lipsei de putere a mașinilor… nu din cauza infrastructurii, aglomerației sau pur si simplu a limitelor speciei umane. Încă sa vorbim de cât de repede accelerează o electrică este la fel cum am vorbi ca un diesel consuma 6 l/100 si poluează, adică știm dar încă nu văd electrice la nivelul puterii de cumpărare a 90% din piața auto… nici una!!! Tot ce se anunța ca apare merge in direcția opusa.

    Dutz, vineri, 18.03.2022 05:17

    Si am uitat… audi au făcut o masina foarte frumoasa!!!

  • xxx, vineri, 18.03.2022 09:20

    Mie îmi place foarte! Poze cu interiorul exista?! De cumpărat , nici la vise nu pot s-o clasez ca idee!