Noul Audi A6 poate fi comandat și în România: start de la 57.500 de euro

Publicat joi, 02.08.2018 14:14 de Cornel Șocariciu

Audi a publicat lista de prețuri pentru noua generație A6. Cea mai accesibilă versiune poartă denumirea de A6 45 TDI și este echipată cu motorul diesel de 3.0 litri de 231 de cai putere. Transmisia automată cu 8 trepte și sistemul de tracțiune integrală quattro sunt standard.

Noua generație Audi A6 a fost prezentată în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Acum, sedanul constructorului german este disponibil și pe piața din România.

Din punct de vedere estetic, noul A6 preia liniile generale pe care le-am admirat pentru prima dată pe vârful de gamă A8. Grila frontală este acum ceva mai lată, blocurile optice sunt și ele generos dimensionate, iar aceeași regulă a fost aplicată și în cazul prizelor de aer. Capota cu nervuri bine conturate și "umărul quattor" (linia orizontală care pornește din zona farurilor și care se termină în zona superioară a stopurilor) completează linia estetică dezvoltată de Audi.

Interiorul noii generații A6 oferă și mai mult spațiu pentru pasageri, iar elementele dipsonibile sunt preluate de pe vârful de gamă A8.

În România, noul A6 este disponibil doar cu motoare diesel. Versiunea de bază poartă numele de A6 45 TDI și beneficiază de motorul de 3.0 litri cu șase cilindri care produce 231 CP și 500 Nm. Unitatea este oferită cu o cutie automată cu opt trepte și cu sistemul de tracțiune integrală quattro. Prețul pentru varianta de bază pleacă de la 57.475 de euro cu TVA.

A doua motorizare oferită de Audi este tot un diesel de 3.0 litri. De această dată, motorul oferă 286 de cai putere și 620 Nm. Cutia automată cu opt rapoarte și sistemul quattro sunt standard. Clienții din România vor putea opta pentru trei versiuni de echipare: Basic, Design și Sport. 

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Basic Design Sport
3.0 TDI Diesel
231 CP
Aut8,4x4 57.475 60.839 60.839
3.0 TDI Diesel
286 CP
Aut8,4x4 60.275 63.639 63.639

Spre deosebire de nivelul Design, linia Sport oferă spoilere cu aspect diferit, volan și scaune față sport și jante cu cinci spițe. 

În versiunea Basic, Audi A6 oferă următoarele: faruri cu LED, stopuri cu LED, cameră multifuncțională, Audi Drive Select (posibilitatea schimbării modului de rulare), sistem Start-Stop, volan îmbrăcat în piele, cimatizare automată cu două zone, praguri cu inserții din aluminiu, asistent la parcare, sistemul Audi Pre Sense Basic, Audi Pre Sense Front, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, cruise control, sistem de navigație cu ecran de 8.8 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 7 inch și scaune față încălzite.

Audi oferă o mulțime de elemente opționale pentru noul A6. Clienții își vor putea configura sedanul cu următoarele: suspensie pneumatică (2.300 de euro), sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare (680 de euro), sistem de direcție integrală (2.150 de euro), faruri Matrix HD (2.400 de euro), head-up display (1.600 de euro), navigație MMI Plus cu touch response (2.100 de euro și include și Virtual Display de 12.3 inch și ecran central de 10.1 inch), pachet de asistență City (1.200 de euro), pachet exterior S Line (2.100 de euro) sau sistem audio Bang&Olufsen Advanced (7.300 de euro).

BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E, Jaguar XF și Volvo S90 sunt rivalii lui Audi A6. Versiunea Mercedes-Benz E 300 d (motor diesel de 245 CP) nu este disponibilă și cu sistem de tracțiune integrală, în timp ce varianta E 400 d oferă 340 CP, cu mult peste oferta din gama Audi. În același timp, cel mai potent diesel din gama Volvo are 235 CP, iar Jaguar XF echipat cu motorul diesel de 300 CP nu este disponibil cu sistem de tracțiune integrală. În aceste condiții, doar BMW reușește să ofere ceva apropiat de A6 50 TDI. 

Noul Audi A6 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Audi A6
3.0 TDI, quattro, Basic
286 5.6 5.5 60.275
BMW Seria 5
530d, xDrive, Standard
265 5.5 5.4 62.475
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • kid, joi, 02.08.2018 14:32

    La 60.000 euro se aude muzica ca intro galena si nu ma avertizeaza daca trec "parleazu" ????

  • Arogantul, joi, 02.08.2018 14:50

    hellllloooo? rivalii? eu vad un singur rival in listutza voastra? ce au patit E classe si S90?

  • pipo, joi, 02.08.2018 14:56

    pai e foarte detaliat deasupra "listutzei" ce au "patit" rivalii respectivi.

  • Arogantul, joi, 02.08.2018 14:59

    @Kid, la 60000 ai doar privilegiul sa ai 4 cerculete pe masina, atat, ca sa stie lumea de la bloc ca ai mashina nemteasca daca vrei mai mlt scoti banu gros

  • Arogantul, joi, 02.08.2018 15:01

    @pipo, asta pt ca au ales sa faca comparatie cu modelul A6 50 tdi, daca foloseau A6 45 tedei aveau cu ce sa compare

  • pipo, joi, 02.08.2018 15:15

    E corect ce spui , dar respectivul 45 tdi are deja test aici si acolo se regasesc si celelalte modele. Acuma ..ce sa faca si ei..tre sa scoata si ei cu ceva in evidenta marca daca tot li se ofera atatea modele la test.

  • Corocsenie Adrian, joi, 02.08.2018 16:03

    Nu stiu daca ii vor pune sau nu si un 2.0 dar seria 5 il are si se vinde bine. Multi nu au ce face cu un L6 sau V6 si prefera cel mult un 2 litri. Daca nu introduc un 2.0 pe A6 o sa piarda multi clienti care se vor reorienta spre seria 5 sau E class care au un astfel de motor in gama.

  • pipo, joi, 02.08.2018 16:23

    @Corocsenie Adrian : pai conform testului de acum vreo luna de pe aici se pare ca este : 40 tdi =2 litri biturbo =204 cai/400 nm si cica ar fi (in aprecierea redactorului) insuficienti . Acu 10 ani erau in culmea extazului toti care testau atatia cai/newtoni pe la vreun diesel , si acu ..vezi doamne.."nu sunt suficienti, nu simti explozia..."

  • Corocsenie Adrian, joi, 02.08.2018 16:42

    Nu am vazut testul. Acum l-am citit. Mda...probabil cel care la testat e vitezoman sau pur si simplu daca nu ii frange gatul o apasare brusca pe pedala de acceleratie nu e suficient de performant motorul pt. el. Eu am mers cu 520d F10 si trage de rupe. Banuiesc ca si A6 2.0 e tot asa. Nu am simtit o secunda ca ar da semne de oboseala. E drept ca nu te baga in scaun ca un 3.0 dar nici nu e nevoie. Unde il folosesti in Romania cand mergi numai cu 30-50 km/h din localitate in localitate si ambuteiaje la fiecare pas ? Sa nu mai zic ca majoritatea masinilor premium sunt folosite in orasele mari cam 50% din km facuti cu ea. Se justifica oare motoare mari la noi ? Eu zic ca nu....

  • Kirotractor, joi, 02.08.2018 16:53

    Așa-i, nu se justifică - și, pe lîngă traficul haotic-restrictiv, mulți din clienții tipici de A6/E-Klasse/Seria 5 vor mai mult confort/spațiu decît *sportivitatea* care a ajuns o obsesie a testerilor și la clasele mari. Cu un 3.0 V6 simți deci poate mai bine doar explozia... vreunui pneu prin gropanele noastre. :-) Ca să nu mai vb. că diferențele de consum / impozit / RCA în defavoarea unui 3.0 începe să-i pună pe gînduri și pe majoritatea celor din clasa socială așa-zisă *upper middle-class*. Cei într-adevăr bogați (era să scriu adevărații hoți :-)) se aruncă oricum la alte elitisme gen Bentley (ieri m-a depășit un Continental gri cu nr. roșu de IF de parc-aș fi stat pe loc. :-)) În linie dreaptă, evident.

  • andrei, joi, 02.08.2018 17:00

    Motoarele de 2 litri nu ofera dinamica asteptata de la o limuzina de clasa mare si nici sunetul asteptat. Intre 2 si 3 litri este o diferenta enorma. Vorbim de masini foarte scumpe si cu o masa la gol de cca 1800kg, unde nu conteaza detalii de 2000 lei in plus la impozit sau 2 litri in plus la consum. Altfel un Passat 2.0Tdi merge la fel de repede, e mult mai ieftin, la fel de mare, si consuma mai putin.

  • pipo, joi, 02.08.2018 17:25

    daca am ajuns sa nu ne mai ajunga 400 Nm si 204 cai ..atunci nu mai suntem soferi ..suntem piloti !

  • pipo, joi, 02.08.2018 17:27

    ..scuzati exprimarea !

  • Corocsenie Adrian, joi, 02.08.2018 17:27

    @andrei Sigur ca nu e o problema de bani aici ca ar consuma mai mult sau ai un impozit mai mare. Dar il iei degeaba. Si un motor de peste 2 litri are nevoie de racire. Trebuie alergat. Nu ii faci prea bine sa il tii in coloana. Nu degeaba se infunda EGR-urile la toate si tot felul de probleme la motor. Sa nu mai spunem de restrictiile de viteza excesive. Cand il cumperi in Germania, Belgia sau tari cu autostrazi la tot pasul, e de inteles. Are un sens cilindreea mare. Aici nici 2 litri nu e potrivit. Parca nici pe el nu il poti exploata corespunzator. Intotdeauna cand cumperi ceva, e bine sa-ti foloseasca nu doar de fitze. E usor sa dai banii pe un Lamborghini si sa iti ia foc pe Valea Prahovei cand vii de la munte ca stai cu orele mergand cu 5 km/h. Aia nu e alegere buna...e bataie de joc de banii tai si prostie pura.

  • VJ, joi, 02.08.2018 23:24

    @Corocsenie Adrian Nu prea ai dreptate! In tari precum Franta, Anglia, Spania, Italia, Belgia, nu-ti trebuie masini puternice, pt ca acolo la ei sunt multe autostrazi si nu trebuie sa faci multe depasiri... Iar pe autostrada, chiar daca este o sosea de mare viteza, nu-ti trebuie chiar o masina puternica... si un Logan poate sa mearga cu 130-140 km/h cat iti este permis pe autostrada, iar pe autostrada nu ai nevoie de depasiri... Insa la noi in Romania datorita lipsei autostrazilor, mai mult circulam pe drumurile nationale si judetene, si astfel vei face multe depasiri pe drumurile respective... Iar ca sa poti face depasiri bune si rapide, ai nevoie de masini puternice, pt a avea un demaraj mai bun... Eu zic ca la noi se justifica masinile puternice, dar in acele tari unde majoritatea drumurilor le faci pe autostrazi, nu cred ca se justifica folosirea acestor masini.

  • andrei, vineri, 03.08.2018 08:35

    Sa nu uitam ca nu toata lumea sta in Bucuresti, iar traficul aglomerat nu e o problema in alte parti ale tarii. Iar un 3 litri nu este despre condus in zona rosie tot timpul, e legat de rafinament, siguranta, putere pe care o ai oricand la dispozitie, sunet samd. Si da, am vazut Lamborghini pe Transfagarasan, e un deliciu sa auzi un V12 la 8000 rpm. Achizitia unei masini de peste 50000 euro e un moft, de ce sa nu iti faci placerea pana la capat si sa te multumesti cu cel mai mic motor?

  • petrusian, vineri, 03.08.2018 14:52

    puterea, rafinamentul,cuplul,sunetul sunt intradevar superioare la motorul de sase cilindri. chiar daca unii dintre noi nu simt diferenta. dar nu asta conteaza. daca vecinul are mercedes 2,2 l, este neaparat necesar sa cumperi 3l.