Noul Ford Mustang GTD este aici: peste 800 CP și jante din magneziu

Publicat miercuri, 12.06.2024 18:31 de Alexandru Monenciu

Constructorul american de automobile va lansa noul Mustang GTD cu ocazia cursei de 24 de ore de la Le Mans, care se va desfășura în acest weekend. Mașina va oferi peste 800 de cai putere.

Weekend-ul care urmează marchează ediția din 2024 a legendarei curse de 24 de ore de la Le Mans. Cu această ocazie, americanii de la Ford vor prezenta lumii întregi cel mai îndrăzneț Mustang de până acum. Este vorba despre noul Mustang GTD.

Înainte de toate trebuie spus că noul Ford Mustang GTD va fi echipat cu un motor V8 de 5.2 litri, supraalimentat, care va dezvolta peste 800 de cai putere, transmit reprezentanții companiei.

Cei prezenți la Le Mans vor putea admira noul model în versiunea Carbon Series, ceea ce înseamnă că unele elemente de caroserie, inclusiv capota și plafonul, nu sunt vopsite, lăsând la vedere fibra de carbon. Mai mult, jantele sunt finisate în nuanța Magnetite, iar exteriorul poate fi personalizat cu dungi în nuanțele Albastru Grabber, Roșu Race sau Negru.

Dacă tot suntem la capitolul culori, paleta de nuanțe exterioare include culori ca Roșu Chroma, Gri Polymimetic, Roșu Race, Negru Shadow, Alb Frozen și Albastru Lightning.

Pentru un plus de aerodinamică, Ford Mustang GTD poate fi comandat alături de pachetul Performance. O cerință obligatorie pentru ca noul model al americanilor să parcurge legendarul circuit Nurburgring Nordschleife în mai puțin de 7 minute.

Pachetul opțional include, printre altele, flapsuri aerodinamice în podea, eleron cu sistem DRS, jante de 20 de inch, din magneziu și o serie de elemente aerodinamice, inclusiv la nivelul spoilerului frontal.

La interior avem un volan îmbrăcat în piele și microfibră Dinamica, cu inserții din carbon, scaune Recaro și padele printate 3D, din titan. Display-ul central de 13.2 inch și instrumentarul de bord digital, de 12.4 inch, vor avea o grafică specifică pentru acest model.

Mai trebuie menționat că, fiind inspirat din motorsport, noul Mustang GTD va avea o serie de butoane pe volan. De la acestea, șoferul va putea ajusta fermitatea suspensiei sau modul sistemului de evacuare, spre exemplu.

Debutul european, care va avea loc în data de 13 iunie, coincide și cu deschiderea comenzilor.

via Ford

  • Jian de la Calafat, miercuri, 12.06.2024 18:53

    Merită fiecare centimă din cei 300 000 $.

  • Etimologul, miercuri, 12.06.2024 21:45

    GTD duce cu gandul la Gran Turismo Daytona, categorie de la cursa de 24h de la Daytona, nu la LeMans.

  • alex_cu_a_mic, joi, 13.06.2024 12:12

    GTD ma duce cu gandul la Golf GTI dar pe diesel.

  • Diana Șosoacă, joi, 13.06.2024 14:03

    Obiectivul real al americanilor nu este doar sa coboare sub 7 minute, asa cum politically correct apare in mapa de presa, ci sa devina cel mai rapid model avand motorul pozitionat frontal. Ford, cu GTD, si-a propus sa subordoneze actuala referinta pe Nordschleife, AMG GT Black Series.

  • spaclu lu manole, joi, 13.06.2024 16:25

    @Diana, sa detronezi AMG GT Black Series nu o poate face oricine. Nici macar Porsche, la ora actuala dar surprizele pot sa apara de oriunde. Orice record e facut sa fie doborat la un moment dat, iar Ford, istoric vorbind, e capabil de surprize, daca isi pune ambitia.

  • Diana Șosoacă, joi, 13.06.2024 18:53

    spaclu lu manole Perfect, o sa accept ca poate-i un target prea avântat pentru Ford. Ramane de vazut ce poate cu adevarat. Dar asta nu e tot, mai interesant e cu totul altceva, detaliu pe care distinsii mei antevorbitori l-au trecut cu vederea. Adu-ti aminte ce declara rivalul de-o viata a celor de la Ford in urma cu cativa ani, ca nu pot cobori sub 7 min. cu ZR1(cca. 770 cai), tocmai de aceea Chevy a abandonat vestita pozitionare frontala a motorului si l-a trecut in zona centrala, pentru a "stoarce", zic ei, chiar tot ce se poate. E cea mai potrivita ocazie ca Ford sa dea peste bot celor de la GM, iar pentru asta nu e necesar ca Ford sa fie rugat de mai multe ori, o astfel de oportunitate trebuie asimilata cu un gest reflex.

  • spaclu lu manole, joi, 13.06.2024 22:40

    Ha-ha ... pentru cine cunoaste povestea de dragoste fulminanta de menage-a-trois Ford - GM - Chrysler, chiar ca "gest reflex" :)

  • Diana Șosoacă, vineri, 14.06.2024 17:18

    spaclu lu manole Asadar, daca tot ce ne-nconjoara este asimilabil unei degradari/minciuni, invariabil faptul ca absolut totul este permis. Poate, in limita timpului, reusesti sa dezvolti subiectul celor trei "crai" de peste ocean, n-are cum sa fie decat interesant. Am reactionat tarziu din simplul fapt ca prima mea interventie n-a reusit sa treaca de departamentul *cenzura*, inca suficient de activ si-n prezent prin fiecare redactie. :)

  • spaclu lu manole, vineri, 14.06.2024 20:10

    @Diana, absolut nici o problema :) Cateodata postarile dispar sau sunt intarziate fara nici o explicatie. Si chiar daca am sti explicatia, probabil ni s-ar parea hilara sau ridicola de cele mai multe ori. Scuze, dar am dificultati in a intelege primul paragraf de la ultimul raspuns. Te referi la domeniul auto, sau in general? "Asadar, daca tot ce ne-nconjoara este asimilabil unei degradari/minciuni, invariabil faptul ca absolut totul este permis." Definitia e prea larga pentru a raspunde succint in cateva randuri. Eu zic ca din contra, foarte multe lucruri care ne inconjoara, nu sunt supuse degradarii / minciunii, decat prin prisma actiunii umane asupra lor. Iar "totul este permis" doar atunci cand nu mai exista reguli, chiar si cele mai simple de conduita si bun simt. Cat despre interactiunea fanilor celor trei crai de peste ocean, nu trebuie sa fii in America sa intelegi ca poti sa scrii si pana maine si tot nu termini. In cateva randuri, apartenenta la o tabara sau alta se decide in general in copilarie, in mediul familial. Ce masina a condus tata/bunicul/unchiul, prima experienta la volan, sau pentru gagici (dar si pentru noi), amintirile de pe bancheta din spate. N-o sa uit niciodata cat am frecat la bancheta din spate in masina lui taica-meu, si groaza ca n-o sa se usuce pana a doua zi. Am mare respect pentru masina aia, desi in ziua de azi m-am schimbat total pe alta marca. In general, Ford este cel mai atacat dintre cei trei, cel mai agresiv de clientii GM. Daca ne concentram doar pe trio Mustang-Camaro-Challenger, proprietarii de Camaro au intotdeauna ceva de impartit cu aia de la Mustang in vreme ce Challanger e cumva lasat deoparte. Challenger era mai utilizabil in viata de zi cu zi, ceva mai mare, mai "limuzina", desi in ultimii ani, au luat-o razna toti spre zona de 800 CP din fabrica. Ca regula generala, cei care pierd cel mai des controlul volanului sunt proprietarii de Mustang. Ori masina nu are un sasiu + directie/suspensie controlabile, ori demografic e ceva in neregula cu soferii :):):) O alta legenda urbana zice ca proprietarii ce Camaro sunt "wife beaters", adica isi caftesc nevestele, chiar daca in ziua de azi ai sanse majore s-o patesti urat de tot la tribunal. Nu prea mai merge ca acum 40-50 de ani. In rest, nu mai continui, ca mi se termina limita de cuvinte :) Povestea e lunga si n-o sa se termine decat odata cu disparitia masinilor. Sa nu incep cu fan club-ul de la subaru, honda, toyota ca atunci ma apuc de scris romane.

  • Diana Șosoacă, sâmbătă, 15.06.2024 05:12

    Stau bine cu intuitia in ceea ce te priveste, deci tre' sa ma felicit:), dar si sa-ti multumim pentru risipa detaliilor oferite. Pentru ca lucrurile sa fie (relativ) clare, am incercat sa sanctionez din perspectiva unui european, poate mai malitios decat ar fi trebuit, acel ajutor oferit cu dedicatie de guvernul american doar unuia dintre pilonii industriei auto de peste Atlantic, fapt care contrazice principiile de baza ale unei societati sanatos structurata, asa cum se pretinde cea de la nord de Rio Grande. Acum, stand stramb dar judecand drept, si-n Europa se pot gasi facil astfel de exemple, doar ca nu-s abordari care sa faca cinste, pan' la urma doar cine nu are memoria istoriei risca sa o repete, nu ?:) Nu-i deloc momentul potrivit sa zabovim pe latura *contabiliceasca*, deja am convingerea ca am plictisit teribil, dar nici n-am de gand sa cedez prea usor dreptul la cuvant:), GTD n-are cum sa nu intimideze nume grele din industrie inainte sa fie oferit oficial la sosea/circuit, toate comparatiile arata ca-i mai scump chiar si decat 992 GT3 RS Weissach Package, iar pentru aceasta cutezanta de a indrazni tocmai cu Mustang in a friza obscenul, Ford se impune a fi nu doar felicitat, ci venerat.

  • spaclu lu manole, duminică, 16.06.2024 00:10

    @Diana S, gata, hai ca m-am calibrat. Probabil te referi la subsidiile americane pentru masinile electrice (Tesla in special si Lucid, Rivian, etc pe langa). OK, asta s-a intamplat din cauza ca de prin 2000-2005, societatea americana si cea vest europeana s-au saturat cu binele si au imbratisat fara pic de rusine miscarea woke. Nebunia asta a dus la cheltuieli sociale absurde si la programe falimentare care n-au avut alt efect decat sa slabeasca Vestul. (America de Nord + Europa). Din fericire austalienii inca sunt, relativ, cu picioarele pe pamant. Pana si Neo Zeelandezii au luat-o razna cu belita aia cu fata de barbat. Nu mai zic de canadieni. Intre alte programe populiste, au fost si subsidiile pentru masini electrice. Am mai spus-o si inainte, daca se intindeau pe 2-3 ani, hai sa zici 5, era de inteles. Dar sa continui vreme de peste 10 ani e deja nebunie. Nici nu ma mira ca exista atata ura pentru electrice (corul diesel de pe site-ul asta e relevant). America din pacate isi pierde esenta de stat capitalist, in care taxele sunt minime, iar omul de rand are libertate si putere maxima. Cu cat statul taxeaza mai mult si se baga in viata omului, cu atat societatea se indreapta mai repede spre faliment. Statul, iar Romania e un exemplu stralucit, ajunge in timp, sa fie doar o adunatura de derbedei care au pus mana pe putere si pe banii publici. Isi dau salarii, pensii si bonusuri de falimenteaza o tara intreaga in cativa ani. Revenind la industria auto, un exemplu foarte bun de interventie a statului, in caz de criza, a fost suportul pentru GM si Chrysler in 2007-2009. Apropos de asta, Ford a castigat atunci foarte multi clienti pentru ca nu au apelat la ajutorul guvernamental. Tot despre Ford, daca isi pun mintea la contributie, pot sa scoata diamante. Sa nu uitam ca Ford GT a dat de pamant cu toti in 1966 iar peste decenii Ford GT90 a fost din nou conceput in secret, cu finantare minima de o mana de entuziasti. Astazi se vand pe milioane, atat exemplarele istorice, cat si variantele te top moderne.

  • Diana Șosoacă, luni, 17.06.2024 16:47

    De cele mai multe ori, adevarul chiar este reconfortant...:) N-am de ales, tre' sa recunosc faptul ca nu detin racepace-ul necesar pentru a putea sustine ritmul infernal impus de tine, GT90 fiind creatia pe care am descoperit-o in urma cu cateva minute. Excelent faptul ca ai ordonat lucrurile din urma cu 15 ani, Ford fiind singurul care nu a beneficiat de ajutor guvernamental, distanta uriasa Bucuresti - Detroit + multele fusuri orare diferenta, fiind elementele pe care ma gandesc sa le invinovatesc pentru acea lipsa de acuratete a detaliilor care se aflau in posesia mea.:) Cat despre EV, trebuie pozitionate si astazi la non subiecte, sau, ca sa nu generam diferite forme de resentimente pentru cei ((vreo) doi zgubilitici care salasluiesc pe acest site si care-s in relatii complet "nepotrivite" cu BEV-urile, treaca de la mine, trecute taman la capitolul multe, multe altele. Parca-i un sacrilegiu sa le invocam in cadrul articolului de mai sus. Ca sa nu ma mai lungesc, sper ca Ford sa fie pe cat de inspirat, pe atat de generos si cu actuala generatie, care n-ar trebui sa fie vaduvita pentru nimic in lume de (poate) cel mai bun V8 N/A realizat vreodata in US, in declinarea GT350 / GT350R, o reala bucurie pentru cunoscatori, un autentic act de cultura pentru pasionati. ....Si oferit la un pret *pământean*. https://youtu.be/xkHIfYDq5qE?feature=shared