OFICIAL: Comisia Europeană impune taxe vamale de până la 38% mașinilor electrice din China
Începând cu luna viitoare, mașinile electrice importate din China pe Bătrânul Continent vor fi taxate cu până la 38%. Anunțul tocmai a fost făcut de Comisia Europeană.
După ce SUA și Turcia au anunțat ponderea taxelor vamale impuse mașinilor electrice din China, acum a venit momentul ca Uniunea Europeană să ia atitudine.
Anul trecut, Comisia Europeană a deschis o anchetă, iar acum a publicat rezultatele provizorii, scriu cei de la Profit. Concluzia este că, datorită subvențiilor primite în țara natală, companiile din China au un avantaj competitiv ilegal atunci când aduc mașini electrice în Europa.
La momentul actual, mașinile produse în China au taxe vamale de 10%. Începând cu data de 4 iulie, această pondere va crește chiar și la 38% în unele cazuri. Așadar, nu este o taxă vamală universală.
Spre exemplu, BYD va plăti o taxă de 17.4%, Geely 20%, iar SAIC 38.1%. Alte companii care au fost cooperante vor plăti taxe vamale de 21%, iar cele care au refuzat 38.1%.
Trebuie menționat că aceste taxe vamale sunt provizorii. Ancheta ar trebui finalizată până la începutul lunii noiembrie, tot atunci urmând ca aceste taxe să devină definitive.
Desigur, există foarte mulți producători de automobile europeni care se împotrivesc acestor taxe vamale, de frica unor represalii venite din partea Chinei. Represalii care le-ar putea afecta, spun ei, exporturile către țara asiatică.
via Profit
-
@Mihai, miercuri, 12.06.2024 15:40
A fost un efect temporar, preturile și-au revenit când s-au găsit surse alternative. Dacă Rusia poartă un război împotriva unei țări europene, iar China un război economic împotriva tuturor tarilor europene, e normal ca Europa sa răspundă. Sau vrei sa așteptăm pana vin bombele peste noi sau ajungem piața de desfacere pentru marele popor chinez?
-
Tavi, miercuri, 12.06.2024 15:46
Nu stiu daca au momentan ce replica sa dea chinezii europenilor tinand cont ca mai marii producatori europeni(de altfel si cei care vand cel mai mult in China) au fabrici acolo. Si taxa asta, cel putin asa imi doresc sa cred, nu e neaparat ca sa opreasca competitia pentru producatorii europeni ci pentru a-i forta pe chinezi sa deschida fabrici in Europa, deci mai direct spus sa aduca cat de multi bani se poate la buget
-
Mihai, miercuri, 12.06.2024 16:00
Piata de desfacere pentru marele popor chinez??? :)) Ia zi-mi cate lucruri made in China folosesti deja. Vezi electronice, electrocasnice, haine, jucarii, unelte ce vrei tu. Uita-te in casa si fa un raport si zi-mi sincer cat la suta e made in UE si cat in China. Vezi ca pe piata sunt deja fructe, legume, Miere de albine made in China. Astept raspunsul tau sincer scris de pe un telefon made in China sau un laptops made in China in timp ce privesti la un monitor made in China si misti un mouse made in China. https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=China-EU_-_international_trade_in_goods_statistics Multi ipocriti mai sunt pe lume!
-
Vali, miercuri, 12.06.2024 16:11
27 Martie 2003: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Brilliance VAG in China acum 39 de ani: https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_China Beijing Benz acum 18 ani: https://en.wikipedia.org/wiki/Beijing_Benz Deci cine a facut asta posibil??? Ce au cautat acolo germanii daca vor sa protejeze Industria din Europa??? De ce nu au produs in Europa si exportat in China? Dadeau de treaba si ei la europeni... Aaaaa, sunt multi ipocriti pe lume care isi cumpara made in China, dar se dau europeni care isi apara industria, am inteles...
-
Dutz, miercuri, 12.06.2024 16:12
Mihai, tocmai ți-ai răspuns. Fără “noi” China se sufocă în supraproducție. China nu poate fi mai ieftină decât este, chiar din contră. Chiar dacă marea parte a obiectelor sau echipamentelor din casele noastre vin din China nu este singura sursa mai ales la haine. Din ce știu eu hainele de ceva mai bună calitate nu vin din China, iar alimentele este chiar ridicol sa cumperi miere si usturoi din China… de proasta calitate și nici semnificativ mai ieftine. Să vedem replica Chinei… orice comparație cu criminalul de Putin este la irelevanta și neinspirată (vezi că pot să fiu elegant) ;) PS dacă China face “figuri” India stă la pândă… sunt convins de asta.
-
Miere de albine, miercuri, 12.06.2024 16:26
Mihai, te asteptam pe tine sa consumi mierea aia de albine Made in China si sa se spui si noua cum a fost? Daca o sa mai poti sa ne spui...
-
@Dutz, miercuri, 12.06.2024 16:31
https://tradingeconomics.com/european-union/imports/china Si tu crezi ca indienii fac treaba mai buna??? Vai de tine, ce iese din birourile indienilor la proiectare repara unii ani dupa. Macar chinezii s-au specializat...au furat tehnologie si au scos marci proprii de masini, telefoane, etc. Indienii ce crezi ca vor face??? Vor sta la panda ca sa ce? Vezi articolul si vei intelege ca totul s-a produs cu acordul UE: Vehicles other than railway, tramway - 25.6 billions USD din totalul de....657,32 billions. Cei care inteleg putina matematica isi dau seama ca masinile reprezinta mai putin de 4% din cat importa Uniunea europeana din China. Alou voi intelegeti ce ajutor mare ofera UE...baga taxe la masinile electrice care nici macar 10% din exporturi nu sunt... Ca sa ne protejeze sa nu devenim piata de desfacere pentru chinezi, dupa spusele maestrului Dutz. Sa te prapadesti de ras. Si astia sunt si expertii in masini din Romania
Dutz, miercuri, 12.06.2024 18:02Era un exemplu “maestre” lasă tantrumurile unde merg :). Puteai să spui că știi una alta fără să te dai in stambă.
-
@miere de albine, miercuri, 12.06.2024 16:41
Avand in vedere ca respirati aer curat marca VAG, BMW si Daimler cu softuri ilegale, nu mi-as face prea multa grija despre Miere, aveti mai bine grija la gazarea la care sunteti expusi de producatorii europeni. Chinezii vor sa vanda aici electricele, iar voi vreti VAG, BMW si Mercedes Benz diesel, ca alea electrice ale lor sunt aduse tot din China:)) Deci sa preferi diesel softate ilegal vs electrice...e de rasul curcii. E nivelul de prostie maxim.
-
@Dutz, miercuri, 12.06.2024 16:43
Daca citesti articolul pana la capat, vei intelege....nu trage concluzii repede: "Desigur, există foarte mulți producători de automobile europeni care se împotrivesc acestor taxe vamale, de frica unor represalii venite din partea Chinei. Represalii care le-ar putea afecta, spun ei, exporturile către țara asiatică." Oare cine sunt acesti producatori europeni afectati??? :)))) Unde dai si cine crapa, alta meserie marca UE care va ajuta si mai mult la nenorocirea si saracirea populatiei.
Dutz, miercuri, 12.06.2024 23:39Tot timpul sunt unii pentru care este ok și alții pentru care nu este… indiferent despre ce este vorba. Ce vrei să spui de fapt?
-
Flavius, miercuri, 12.06.2024 17:06
Nu realizeaza nimeni ca Springu' tocmai fu omorat?
-
dan_grc, miercuri, 12.06.2024 17:14
Nici chinezii implicați direct în fenomenul auto nu plâng la fel de tare ca personajul nostru de pe aici, e pe baricade non stop, are două pasiuni, iubirea față de mărcile chinezești și ura față de cele nemțești, pe primul loc Bmw, îi doresc mulți ani și putere .
-
Clique, miercuri, 12.06.2024 17:19
:)))) Sărăcuții din UE s-au trezit cam târziu Aveți grijă să nu-i supărați prea tare pe asiatici, fiindcă s-ar putea să rămâneți în fundurile goale. Că s-a văzut ce putere economică sunteți acum câțiva ani
-
@dan_grc, miercuri, 12.06.2024 17:20
https://www.statista.com/topics/5551/bmw/#topicOverview Cea mai mare piata de desfacere pentru BMW e China. Nu e urma fata de marca. Marca nu are nimic cu omul care o conduce sau cu managementul prost si corupt. Faptul ca BMW e marca pentru cocalari nu insemna ca urasc ceva. Nu-mi plac minciunile si ilegalitatile pe care le incurajati voi. Ia zi, ai si tu iPhone made in China, sau ai luat direct Xiaomi? Sa stii ca oricum un Nio sau Xpeng e cu mult peste troaca ta diesel, oricat ai ura tu marcile chinezesti. Si asta e realitate, nu vorbe. Tu nu iti permiti masina si ai luat un cotet ca sa ai unde dormi.
-
@dan_grc, miercuri, 12.06.2024 17:30
BMW e marca apreciata de toti:)) Cum sa poti ura aceasta frumusete, mai ales cand o vezi cu o balustrada infipta in parbriz si soferul mort. E ceva deosebit. Mai vezi multe rupte in doua pe camp, ca sunt facute din bucati. Asta e imaginea care o vad multi: masina prostului fudul. Asta e imaginea BMW in lume https://stirileprotv.ro/divers/un-barbat-din-botosani-a-murit-incercand-sa-vada-ce-viteza-prinde-bmw-ul-abia-cumparat-bolidul-a-sunat-singur-la-112.html https://www.lutontoday.co.uk/news/crime/fire-crews-cut-man-out-of-bmw-in-luton-after-car-crashed-into-shop-window-4573248 In poza a se vedea ca Volvo intervine acolo unde trebuie, la accidente unde sunt implicate BMW.
Dutz, miercuri, 12.06.2024 18:11BMW vinde mai multe mașini în China, decât Volvo produce într-un an în total. Cine naiba-i curios de crizele tale??? BMW vinde peste 2,6 milioane pe an, și asta spune că au clienți. De asta există, că vând… restul sunt doar “pasiuni” pro și contra. Indiferent ce mașină ai tot un frustrat ești, din păcate. Enjoy life… nu-i chiar așa de lungă ;), nu rezolvi tu prostimea, relax… ce naiba ai la orice articol, hop țop link-uri cu cadavre, da-o încolo :)))
-
@Dutz, miercuri, 12.06.2024 19:19
Pai o dam incolo, dar de 5 ani din cauza tampitilor cu BMW-urile lor sportive mor mii de oameni. In Romania articolele incep asa: un cocalar cu un BMW a pierdut controlul volanului.... Nu ma intereseaza cat vinde o marca mincinoasa care nu face recall la timp si are reclame interzise pentru ca promoveaza condusul agresiv. De aia face vanzari si profit: prostii le iau, fac accidente, distrug masinile grav, daune totale, vand altele si merge banda... Vezi sa nu ajungi in statistica de anul asta in Romania ca tot ii aperi si cocalarii se inmultesc si nu mor doar ei ca prostii vrand sa dovedeasca cat de sportive sunt BMW, mai omoara si oamenii nevinovati. https://www.automarket.ro/stiri/romania-are-in-continuare-cea-mai-ridicata-rata-a-mortalitatii-in-accidente-112565.html Pentru ca sunteti voi smecheri. Oare de ce Suedia sta cel mai bine????
Dutz, miercuri, 12.06.2024 23:36În 2023 au murit în accidente auto (din păcate), 1.540 de persoane în România. Întrebare de geniu… câte mii conduceau BMW? ;)
-
George Simion, miercuri, 12.06.2024 19:24
fraier cine mai cumpara masina europeana, mai ales una scumpa. dar daca ne vand chinezii direct sh, se mai aplica furtul/taxarea?
-
@Dutz, miercuri, 12.06.2024 19:54
Pai daca BMW vinde milioane de masini anual, deja e marca de volum, nu mai e premium. La premium ai anumite asteptari si nu isi permite oricine. Deci s-a dus pravale si BMW. Fa si tu o statistica simple: stai odata la semafor si vezi cati cocalari sunt in BMW-uri, cati merg pe linia de tramvai, cati parcheaza ca prostii. Apoi faci acelasi lucru si cu soferii de Volvo si vezi cam care e clasa de oameni la care se adreseaza fiecare marca: cocalari vs familisti. Eu sper ca Volvo sa ramana totusi o marca pentru oameni deosebiti si sa lase BMW-URILE la cocalarime, la pesti si mafioti care produc banii altfel decat cinstit. Sa fie ei sanatosi, sa faca reclama mincinoasa si sa vanda mult la prostime.
Dutz, miercuri, 12.06.2024 22:57Serios, premium înseamnă că nu ești de volum? De aia nu are rost să-mi pierd vremea… baftă!!! Ai încurcat cu exclusivist? ;)
-
espertul, miercuri, 12.06.2024 20:00
Asa ie, Bmw ie marca de volum, decat Volvo ie exclusivist, chinejii nu i-a cumparat degeaba, stiu ei ceva .
-
@Dutz, miercuri, 12.06.2024 21:46
Hai sa ne testam logica, ca doar esti meserias: 1. De ce ar pune UE taxe la electrice, ca oricum nu se vand in Europa asa bine si sunt pe cale sa dispara in curand pentru ca au scazut drastic vanzarile (cel putin asta am inteles eu din comentariile "meseriasilor de pe aici")? 2. Daca guvernul chinez ofera facilitati pentru producerea de masini electrice, de ce nu face si UE la fel cu producatorii europeni??? Adica sa le ofere si UE facilitati la germani si francezi, ca sa ajute la productie si sa aiba preturile mici sa isi permita lumea... Ca altfel vor doar sa faca supra profit pe spatele vostru si lumea sa plateasca mai mult pentru mai putin. 3. Daca BMW e asa mare si tare, de ce apeleaza la software ilegal ca sa para ca are emisii mai mici, de ce raporteaza cifre de vanzari false si pacaleste investitorii si de ce nu face recall la timp cand este demostrat ca au mari probleme si ei incearca sa le ascunda si isi iau amenzi sau pierd contracte? De ce au nevoie de licitatii aranjate ca sa vanda? Poti raspunde la intrebarile 1, 2, 3? :) Dar vreau ceva logic, nu samsareala din talcioc, ca eu nu sunt dan_grc :) pe el il aburesti usor. Pui semn de BMW pe o caruta si i-o vinzi cu 10000 euro. Astept cu interes sa vad logica.
Dutz, miercuri, 12.06.2024 23:30De ce nu… 1. Nu ma pricep, dar vad ca aduci speculații… “așa am înțeles”, deci speculez și eu. Cred ca avem o saturare de device-uri după 2 ani de stat acasă, timp în care am cumpărat ca disperații, plus că noile gadget-uri nu mai aduc mare scofală pentru nevoile reale și nu în ultimul rând se strânge cureaua, adică unii (tot mai mulți) trebuie să compensăm creștere cheltuie lor de bază de undeva. Nu în ultimul rând a crescut oferta și flexibilitatea anumitor gadget-uri. Nu mai am laptop și tabletă… iau o husă cu tastatură pentru tabletă și face treaba. 2. No, aici cred ca ai comis-o (posibil din lipsa de atenție, ma confunzi deșii scriu cu același nick), mereu am afirmat ca trebuie subvenționată tehnologia, dezvoltarea și nu consumul… deci de acord cu tine. 3. Nu am apărat nici BMW nici pe alții dacă au făcut măgării… lucrez constant cu 5 producători mari și alții mai mititei inclusiv off road și vehicule comerciale (producem componente auto), dintre toți la BMW se pune cel mai mult accentul pe calitate și sunt cei mai bine organizați și optimizați (observații directe de-a lungul anilor, nu din cărți și reviste). Intru frecvent în fabrici (inclusiv BMW) si se poate observa cum si pe ce pun accent. De acord că nu se văd toate acestea în produsele finale (sau nu în toate), dar ca și persoana care a utilizat 4 modele BMW pentru minim 50.000 km le-am apreciat și consider un raport preț calitate ok. Referitor la licitații, BMW nu participă la licitații doar dealer-ii care sunt entități separate. Adică dacă în RO “cineva” a măsluit o licitație (știu că-i ciudat și nu ai mai auzit), a făcut-o un dealer nu BMW. Particip frecvent la licitații pe proiecte (RFQ-uri), și din păcate mult sub jumătate (cam 20%) sunt corecte și discutăm de proiecte de 8-10 ani cu vânzări ce pot depășii lejer 200 mil de dolari/euro pe proiect. Sunt foarte multe metode prin care se influențează o licitație și nu dau consultanță gratis :))) (glumesc, nu-i locul pentru așa ceva). În final: A) dacă cineva afirmă măgării și aberații despre o marcă (nu spun că este despre tine) și eu cunosc din experiența proprie că nu-i așa (deci nu doar BMW) am reacționat și o să reacționez. De faza cu cocalarii și cu restul demenților care au BMW sunt sătul și nu ajută, pe aici ar trebui să învățăm câte ceva unul de la altul nu să venim cu aceleași poezii inutile. B) eu folosesc un singur nick pentru că este o chestie de… (știi tu), ar fi de preferat să vorbesc și eu cu “același” nick, ca să-mi folosesc util și cu plăcere timpul. Mulțumesc de provocare ;)
-
Darth Wader, miercuri, 12.06.2024 22:33
În prezent, taxele vamale sunt de 10% pentru produsele chinezești. Pentru BYD, creșterea taxelor la 17% înseamnă doar 7% în plus. La fel, pentru Geely, se aplică o creștere de 20%, adică numai cu 10% mai mult decât în prezent... ...ceea ce nu cred că va fi suficient pentru a opri exporturile de mașini chinezești în Europa.
-
Alin, miercuri, 12.06.2024 22:53
Mafie anti consumatori, anti piata libera. Sa puna la toate produsele electrice din china taxa de 50%, de ce doar la masini? Ce castiga cetatenii europeni?? Nimic, sunt furati de politicieni.
-
PMC, miercuri, 12.06.2024 23:11
Korekt. Nu are rost sa-si piarda vremea omul cu asemenea nulitati..
-
Trilulilu, joi, 13.06.2024 07:33
Dacă este pe aici cineva care crede că va ajunge China să sufere că Europa le dă flit, să nu uite că tot Vestul reprezintă doar 15% din populația mondială. Veți zice că vestul are bani. Are. Hârtie igienică. Printată. G7 este doar un club al celor mai îndatorate țări ale lumii care țin lecții de economie altora. Dolarul este eliminat din tranzacții tot mai mult, euro la fel. Viitorul vestului este sumbru. Own nothing and you will be happy vă urează bogații vestului.
-
Banditos, joi, 13.06.2024 09:40
China nu va suferi ca Europa. China sufera pentru ca...China. Indatorarea nu e sfarsitul lumii. Dolarul/Eu NU SUNT ELIMINATE din ce in ce mai mult. S-a incercat faza nu merge. Da, exista o criza, dar e una globala. Au avut grija de asta Rusia lui Putin si China lui Xi. Daca revine si clovnul Trump, trioul macabru format dintr-un mujic agresiv cu pretentii imperialiste, un comunist nationalist ahtiat dupa bani si cu ochii pe teritorii si ape ce nu ii apartin si un clovn dement care spera sa isi faca sterse mizeriile unei vieti inutile va fi picatura ce duce, cine stie, si la un conflict global.
-
@trilulilu, joi, 13.06.2024 09:58
Si putin e un presedinte competent si visionar care duce rusia pe noi culmi de civilizatie si prosperitate. Hai spune-o si pe asta. Stiu ca-ti statea pe limba.
-
dan_grc, joi, 13.06.2024 10:55
De vreo zece ani cel puțin este eliminat dolarul, țările BRICS vor rupe totul, dar acum se mai amână puțin. Cele mai mari piețe de desfacere pentru China sunt SUA și Europa, cu sau fără hârtie igienică, aceste piețe nu pot fi compensate de Rusia, America de Sud, sau Africa, nu în următoarele decenii cel puțin, orezul se umflă, dar se și dezumfla.
-
Luci, joi, 13.06.2024 11:12
Tipic european: sa dai o lege, apoi iti urci usor picioarele pe birou, iti incrucisezi mainile in piept si gata treaba, acum astepti cuminte sa vina banii de la cei care sunt fraieri si muncesc.. HALAL specie!
-
oricine, joi, 13.06.2024 13:27
Le scumpesc ca să vă treacă direct pe biciclete și trotinete, că doar asta vrea lumea- război în loc de pace, scump în loc de normal, LGBT în loc de perpetuarea speciei, târâire în loc de zbor. Ce nu înțeleg eu este cum fac diferența de taxe vamale, SAIC (38,1%) care vinde cu nume englezesc (Morris Garage) având vama mai mult decât dublă decât cei de la BYD (17,4 %)- doar dacă au crezut că e firma lui Biden).
-
Michi, joi, 13.06.2024 13:30
Dacă e pe aici vreun prost care crede că măsura nu va afecta China, cu siguranță sunt mai mulți proști! :))))))))))))
-
Michi, joi, 13.06.2024 13:31
Numa' juma' de americani trecuți pe EV vor înapoi pe termic. Creșterea prețurilor bateriilor îi va ajuta pe naivi să nu muște chifteaua! :)))))))))))
-
Michi, joi, 13.06.2024 13:32
S-a pus cruce la europarlamentare pe EV = 2035!!!
-
@dan_grc Dutz, vineri, 14.06.2024 12:45
Daca tot sunteti asa mari experti, ne puteti spune care e cea mai vanduta masina in 2023? Va dau un indiciu, nu e BMW. Hai ca va dau chiar doua indicii,ca sa nu mintiti si voi ca germanii la emisii:)) https://www.jato.com/resources/media-and-press-releases/tesla-model-y-worlds-best-selling-car-2023 Deci o electrica a ajuns sa detroneze cele mai vandute masini Toyota Corolla si Honda CRV. Deci a detronata 2 masini japoneze, nu germane.
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Asteptam replica chinezilor :)) Cand comisia europeana a impus restrictii rusiei au crescut preturile la energie si multi europeni si-au inchis afacerile acolo. Avand in vedere ca germanii vand cel mai mult in China....surprize...