Noul Guvern nu schimba taxa auto

Publicat miercuri, 17.12.2008 15:55 de Sebastian Toma

Planul de guvernare al guvernului PSD-PDL nu mentioneaza nici o schimbare in privinta taxei auto.

Partidele politice care au fost votate la carma tarii noastre au uitat sa mentioneze taxa auto in planul de guvernare pentru urmatorii patru ani. Coalitia “Parteneriatul pentru Romania” este formata din PD-L si Alianta Politica PSD+PC si detine majoritatea in Parlamentul Romaniei. Noua guvernare promitea schimbari serioase in domeniul financiar si economic,

printre acestea fiind inclusa si taxa auto, care nu este insa mentionata in planul de guvernare.

Desi PSD a propus modificarea drastica sau inlaturarea taxei auto atunci cand se afla in opozitie, membrii acestui partid nu au mai facut mentiuni despre acest subiect in noul plan de guvernare conceput alaturi de PD-L. Numerosi alti parlamentari au promis inlaturarea taxei auto, dar totul s-a sters cu buretele dupa alegeri.

Situatia este cu atat mai incerta daca avem in vedere faptul ca noul guvern nici macar nu a mentionat taxa auto in planul de guvernare, alaturi de alte probleme atacate in campania electorala. Programul de guvernare promite reducerea numarului de taxe si impozite, dar taxa auto nu este printre acestea. Daca ar fi sa judecam dupa impartirea ministerelor, PD-L primind ministerele Finantelor, Transporturilor, Economiei, Apararii, Dezvoltarii regionale, Comunitatiilor, Culturii, Tineretului si Turismului, ar fi de datoria celor de la Partidul Democrat-Liberal sa formuleze o propunere privind taxa auto. Acest lucru este improbabil deoarece planul de guvernare in forma provizorie poarta asemanari puternice cu programul de guvernare social-democrat.

Cele doua partide au atacat puternic taxa auto atunci cand se aflau in opozitie, cerand chiar desfiintarea ei si restituirea sumelor. PSD a propus un proiect de lege pentru anularea ei, iar PD-L a initiat chiar o motiune simpla, care a fost si adoptata. Atacurile au vizat in special prima forma a taxei, cu niveluri foarte mari pentru masinile vechi.

Guvernul Tariceanu nu a anulat inca taxa, ci a modificat-o potrivit cerintelor UE, ridicand nivelurile pentru masinile noi si scazandu-le considerabil la cele vechi. Sistemul a fost pastrat pana acum cateva saptamani cand, brusc, Calin Popescu Tariceanu a anuntat triplarea taxei auto pentru masinile second-hand, lucru care a starnit proteste de amploare in toata tara. Acum, cele doua partide au puterea in mana si uita de taxa auto, in ciuda protestelor populatiei care se deruleaza in fata Palatului Victoria.

Via | Cotidianul

  • sqw, miercuri, 17.12.2008 16:50
    era de asteptat

    era si de asteptat sa uite de asta e un subiect prea mic pentru ei ce pot sa spun decat sa le fie rusine

  • gabi-bucuresti, miercuri, 17.12.2008 17:05
    rusine !!!!

    Ce bine ca nu i-am votat pe comunistii astia ca imi parea rau, o taxa abuziva,parerea mea e ca ar trebui facut ca in germania , fara taxa de inmatricualare dar cu impozit mare ,vrei rabla platesti impozit vrei euro 4 platesti putin .Ex. un golf2 din 1985 impozitul in germania este de 500euro pe an golf 5 din 2005 50euro.

  • Alex, miercuri, 17.12.2008 17:11
    Ce masina sa-mi iau??

    Am un copil cu probleme de sanatate,necesita deplasare la Bucuresti de cel putin trei ori pe saptamana .Am un salariu de 1200 RON,iar banca nu mi-a acordat credit decat 3500eur.,acum intreb :ce masina sa-mi iau cu banii astia???.Acum ma deplasez cu o Dacie1300,dar s-au scumpit rau piesele si prefer sa n-o mai repar, oricum din 2011 am inteles ca non-euro nu mai circula din cauza taxelor f.mari.

  • sunshine64sm, miercuri, 17.12.2008 17:14
    Rusinica !!!

    Ma abtin (cu greu!) de la orice comentariu...

  • ovidiu, miercuri, 17.12.2008 17:24
    autostrazi in loc de taxa auto

    daca ar face astia autostrazi ar rezolva mult mai mute probleme decat pare. ar creea locuri de munca , ar putea sa asimileze fonduri europene si am avea si muo strazi kalumea..... dupaia sa puna taxe

  • sER, miercuri, 17.12.2008 17:39
    impozite prea mari

    Acum mai vor sa creasca si impozitele pe masini, care si asa sunt foarte mari daca ai tupeul sa ai vreo cilindree peste 2500 sau, aoleo, peste 3000. Boc se plimba in clasa S si noi nu avem voie decat Logan

  • obi_oan _neghiobu, miercuri, 17.12.2008 17:45
    ..........

    Nu ma bucur pentru cei care nu au posibilitate sa isi cumpere o masina noua la bani mai putini, dar ma bucur ca marea majoritate a celor care fac galagie peste tot pe tema asta sunt samsari nesimtiti care pana acum s-au imbogatit vanzand harburi 500-3000 € cu castiguri de cel putin 100% .... Felicitari si acum spalati-va cu ele pe cap :))))

  • cornel nebunu, miercuri, 17.12.2008 17:51
    sa-i ia mama lu-i proces verbal

    Sa la fie rusine la masine pe care le au ca ei ,nu platesc nimic si asa ca pe langa asta ,le ma-i iau si pe de-a muaca............Pe baniiiii nostriiiiiiiiiiii

  • Archibald, miercuri, 17.12.2008 17:51
    Logic

    Acum sa il injurati si pe Boc sau mai bine pe papusarul din umbra Basescu, nu numai pe Tariceanu. La ce program de guvernare idealist au astia era normal ca de undeva tot trebuie sa scoata bani, nu de alta dar cati vor face smenuri cu Bulgaria sau alta tara vecina?

  • 1, miercuri, 17.12.2008 17:55
    2

    O VESTE EXTRAORDINARA !!! Milogilor

  • bekali ro, miercuri, 17.12.2008 17:55
    pentru retarzi si guvernanti

    o singura intrebare am pentru guvernanti si retardatii astia de se bucura de raul altuia ; daca platim de 3 ori taxa , se reduc noxele cumva ?

  • cata, miercuri, 17.12.2008 17:57
    IDIOTII

    LASA CA II FACEM OAMENI PE BULGARI

  • scob, miercuri, 17.12.2008 18:18
    normal

    Normal sa nu stimuleze aducerea masinilor de 16-20 ani pe nimic. Aduc o masina aztazi cu 3-500 eu după care ma duc sa cer 1000 eu in programul rabla

  • Alex, miercuri, 17.12.2008 18:31
    Pentru cel cu ,,VESTEA EXTRAORDINARA"

    Dupa parerea Dvs. cei ce nu-si permit o masina noua sunt niste ,,milogi".Atunci sa va dea Dumnezeu salariul meu pe urmatorii 10 ani si din banii astia sa puteti sa va intretineti si masina noua pe care probabil o aveti (cu tot cu garantie)

  • un roman simplu, miercuri, 17.12.2008 18:40
    Taxa si altele

    daca isi facea RAR-ul treaba sa nu lase toate tigaile pe sosele poate aveam si masini mai vechi dar bune si taxe normale dar undeva trebuia sa se rupa pisica .... la bani! Din pacate tot omul sincer si cu bun simt sufera, asta e tara noastra, ne place nu ne place stati sa vedem ce facem cu totii la anu' cand ajunge tsunami la noi. In rest Sarbatori Fericite la toti!

  • Emil, miercuri, 17.12.2008 18:46
    Plan

    Ce repede sa lasa aprinsi unii! Articolul este o MANIPULARE! Tariceana! Multe nu sunt in aceasta schita de guvernare! Cineva vrea sa va intarate! RABDARE! Ca nu Guvernul Tariceanu a scos-o asta vara!

  • Justice, miercuri, 17.12.2008 18:57
    Jos Taxa

    Traim in Romania si asta normal e posibil doar aici nu zic ca ne-o meritam, dar daca s-ar detepta romanii putin nu am mai fi asa mult furati si prin asta ma refer la ceva gen revolta in masa, bineinteles putin probabil deoarece majoritatea suntem bine indoctrinati ...

  • Razvan, miercuri, 17.12.2008 19:13
    Nu le pasa !!

    Frati romani, simpatici si aprinsi ! Un singur lucru tin sa aduc in discutie la subiectul de mai sus ! - Voi aveti impresia ca astia, animalele astea alese, au habar de ce se intampla in tara, cu oamenii, cu legile ? Au ajuns la ciolan, dupa ce s'au scuipat 4 ani .. a ajuns pupin'istul lui Base premier, la ce naiba sa te mai poti astepta? Autostrazi, proiecte pentru cetateni, schimbari in bine in viata cuiva ... le gasesti ori emigrand, ori cu proteste tata - daca ar iesi macar majoritatea celor care intra si pe automarket in strada saptamanal, pe diverse teme, ar vedea ca oamenii s'au trezit ... asa cand fac ce vor si nimeni nu'i trage de urechi, la ce sa te astepti ???!

  • circotasul auto, miercuri, 17.12.2008 19:51
    Statul are nevoie de bani

    Statul are nevoie de bani. Asta e adevarul. Cei care aduceau masini din JERMANIA nu plateau nimic si cei care plateau nu mai vind , deci TAXA RAMINE. Poate le da Dumnezeu minte sa puna taxa ca in Germania, atunci sa va vad !!!!!!!!

  • Unu care da cu tunu, miercuri, 17.12.2008 20:11
    Vreti protest ?

    Veniti maine pe strazi cu masinile , ca noi venim din toata tzara. Apropo de samsari ... tii ciuda ca nu faci bani ? La o masina de 2500 euro eu fac 3-400 euro profit. Vrei sa imparti cu mine riscurile si alte cheltuieli ? Poate ca miticii vostri de Bucuresti va fraieresc si fac 100%. La o masina de 15000 euro eu fac profit cam 700 euro , ca o aduc de afara , cu riscuri de accident , defectiuni si alte alea. Ti se pare ca e usor ? Ia sa te vad.

  • ioio, miercuri, 17.12.2008 20:15
    unora le pare rau

    au pornit-o cu dreptu'. Sa mentina taxa si sa se apuce odata de autostrazile alea.

  • Misi, miercuri, 17.12.2008 20:19
    mai rau..

    zdrentelor de la guvern, sa nu mai aud de voi ! nu stiu de ce nu am ramas in america vara asta si m-am intors sa ma chinui cu voi vi sa intrebati de ce pleaca toata lumea din tara...

  • ioio, miercuri, 17.12.2008 20:23
    @pt cel cu tunu

    si taxe platesti? iar riscurile ti le asumi "prietene" nu te obliga nimeni sa faci ceea ce faci asa cum nu te obliga nimeni sa muncesti asa cum o fac amaratii care nu isi permit masini noi. In fapt tu te crezi un fel de zorro sau de haiduc care iei de la bogati si dai la saraci cerand in schimb doar un codru de paine sa nu mori de foame. si, btw, de ce riscuri de DEFECTIUNI? Masinile SH se pot defecta??? Eu credeam ca sunt perfectiunea intruchipata!!!

  • dir, miercuri, 17.12.2008 21:22
    ...

    Uite mah ca nu sunt singurul care gandeste ca daca ai bani iti iei masina daca nu nu ... e simplu =)) P.S. @1 - super tare frate ... RATB - RULLZ =))

  • gerula, miercuri, 17.12.2008 21:24
    te intinzi cat plapuma,frate

    Taxa tripla?? Sant de acord ,frate. Asa sa ramana. In 2008 facem comert salbatic de masini din ue? Vin rable si masini rulate pe autostrazile Europei cu peste 200km/h (care pot) care in 2-3 ani fac 2-3 sute de mii de km dar pana ajung la noi acasa , km scad brusc la 80 -100.000 km si ajung la romanu fraierit ca intotdeauna . Iti doresti Bmw , Mercedes, etc . si unde muncesti? Ce faci ? Esti vanzator? N-ai salar sa-ti permiti o masina de marca? Atunci ia-ti masina care ti-o permiti . Afla ca si un european in momentul cand nu mai are loc de munca ,nu mai are nici masina care si-ar dori-o el. Se lupta ca sa-si implineasca visele. La care ii trebuie Bmw neaparat , atunci sa scoata banii , frate. In rest , ptr. samsarii la care le-a picat afacerea cu tranzitu auto , trece-ti la munca ,fratilor , ca ati pierdut vremea degeaba destul....apropo ,odata triplarea taxei , mai ca ma gandesc sa ma inscriu in PNL si sa votez cu Tariceanu.

  • mowgli, miercuri, 17.12.2008 21:35
    @ioio & 1

    nu inteleg ioio care-i problema ta sincer.au pornit-o cu dreptu?mai vezi vreun stat democrat sa adopte astfel de legi?crezi ca daca ne ia noua banii de taxa, iti fac tie autostrada la logan?cu banda speciala pt al tau cu volan din piele?banii astia prietene se duc in s-classuri si 7-are.stai tu linistit.nici makr o papadie nu planteaza sa zica "dragi romani, dupa milioanele de euro incasate de la voi fraierii, am plantat o papadie ca sa emita oxigen pe 2 milimetri patrati" dar nici makr atat.a-ti luato razna cu poluarea asta ma.ati vazut si voi pe discovery ce efecte are si acum vati trezit ca va sufocati.pana acuma sigur nu era problema.cand erau dacii din '80 pe starda toata lumea respira ca la munte.acuma cu bmw-uri din 95 va sufocati.si ce te legi tu de saracu om ca importa masini?chiar nu inteleg.omu face si el un ban cinstit asta in conditiile in care nu fura masinile respective.si da, are dreptate, e un risc in a aduce masini de afara, ba chiar foarte multe riscuri si implica si cheltuieli.pt unii care se ocupa cu asta 700 de euro profit e ceva greu de realizat.si sincer, daca ti-ai permite sa te risti, nu cred ca nu te-ai ocupa si tu cu asta si oricare dintre noi.eu un mod rapid si ieftin de a face bani fara a incalca legea.e o afacere.punct.raman la ideea ca taxa asta nu are nici o baza legala in abureala asta de comunitate europeana, ca statul nu face nimic cu banii incasati si mai ales, consider taxa asta o incalcare a drepturilor omului desi poate e mult spus.dar e o metoda f abuziva.ii doare in p... de mediu.ii vorba de interese politice la miloc.da vad ca pe voi chiar v-au prostit.

  • dir, miercuri, 17.12.2008 21:38
    @mowgli

    Mah nu te mai supara asa ca creste tensiunea si nu e bine ... si pentru cultura ta generala taxa de genu asta exista pana si in Germania ... sau asta nu e tara democrata :-?? , vezi ca si in Franta exista ceva de genu ....

  • dreptul-la-lene, miercuri, 17.12.2008 21:45
    si nu este ?

    la munca nu la intins mana !!!

  • robo_cap_patrat, miercuri, 17.12.2008 21:55
    @dir

    franta : auto pe benzina , motor 1800 cc , an 1997 ,taxa:225 euro romania : auto pe benzina,motor 1800cc,an 1997,taxa :3472.2 euro Iti doresc sa mergi fericit cu ratb toata viata, in fundul masinii sau la burduf.

  • Alex, miercuri, 17.12.2008 21:58
    FELICITARI !

    FOARTE BINE ! FARA TROACE DIN ALTE TARI !

  • ioio, miercuri, 17.12.2008 22:40
    @mowgli

    ...man, eu sunt optimist in privinta guvernului (pentru ca sunt optimist de felul meu) si pentru ca sper ca banii astia sa mearga in autostrazi. Apoi am volan de piele (in fapt mai multe) si nu sunt la Logan. Apoi afacerea nu e cinstita atat timp cat impozite platite ioc. Cat despre poluare, my friend, stiu foarte bine cum era in orasul meu acum 10 ani de zile cand pe bulevardul principal PUTEAM sa respir, acum te poti sufoca, asa ca, please, nu ma lua cu "dicoperi". Probabil ca am plantat mai multi copaci decat o vei face tu in 1000 de ani. Apoi, asa cum ziceam, fiecare isi alege sa lucreze unde si ce vrea. Apoi pur si simplu mi se pare ok taxa dpdv economic (si asta e doar parerea mea) si se leaga de o vorba romaneasca care zice ca sunt prea sarac sa imi permit lucruri ieftine. Punct. ;).

  • Marse, miercuri, 17.12.2008 23:02
    @ioio

    Tu chiar nu te-ai prins cat esti de papagal la cat te repeti? Tu, in prostia ta de moldovean galmos, chiar crezi ca daca toti oamenii din tara asta nu si-ar cumpara masini noi daca si-ar permite? Chiar daca in Romania masinile noi nu sunt intordeauna noi (prietenii stiu de ce). @gerula, nu vrei sa ne belesti poola? In Germania sau Franta sunt taxe ecologice bagate in impozit si nu se refera niciuna din ele la prima inmatriculare. TOATE masinile platesc! Chiar nu vedem padurea din cauza copacilor?!??!

  • Altu, miercuri, 17.12.2008 23:02
    BINE MAH

    Eu unul sunt de acord cu ramanerea in vigoare a taxei. Bravo celor care au decis sa nu se schimbe si respect pentru cei care o sustin. Sincer mi se cam falfaie unde anume ajung banii astia dar stiu sigur ca unul dintre efecte este acela de a nu mai face slalom printre pisicute si ursuleti care se intrec in vechime si in fumul de dupa ele. Asta ca sa nu mai vorbesc de faptul ca majoritatea celor care isi iau asemenea masini o iau doar sa se laude cu talonul de bemveu ca masina oricum e varza iar cunostintele acestora intr-ale soferiei lasa mult de dorit. Pentru cel care spunea ca nu isi permite alta masina si ca are un salriu modest, stimate domn, esti o exceptie dar inca gasesti masini noi la preturi rezonabile si la astea nu platesti nici o taxa (pentru ca sunt noi). Acum vreo luna parca am vazut o oferta la matiz pe GPL 5000 si ceva de euro, poti sa iti iei logan in rate...cu 65 de euro pe luna ai logan stimate domn si e nou si iti faci treaba elegant cu el.. Nu e limuzina dar cred ca nici masina pe care ai cumparat-o n uaduce a asa ceva! In concluzie, taxa e pusa impotriva smecherilor de doi bani si nu a celorlalti. Deschideti ochii oameni buni, e facuta pentru voi!

  • miska, miercuri, 17.12.2008 23:10
    romani tratati-va contra prostiei

    .......... Nu ma bucur pentru cei care nu au posibilitate sa isi cumpere o masina noua la bani mai putini, dar ma bucur ca marea majoritate a celor care fac galagie peste tot pe tema asta sunt samsari nesimtiti care pana acum s-au imbogatit vanzand harburi 500-3000 € cu castiguri de cel putin 100% .... Felicitari si acum spalati-va cu ele pe cap.fratilor samsarii de masini nu va ofera locuri de munca pe cand reprezentantele auto ofera locuri de munca.va vaitati ca nu aveti locuri de munca ca suntem in criza finananciara ..samsarii nu platesc taxe la stat pe cand reprezentantele auto creeaza locuri de munca si platesc si taxe la stat.romanii treziti-va sau mai bine tratati-va contra prostiiei si nu mai luati masini second pe care altii(destepti) le vand si prostii la cumpara nu v-ati saturat de toate harburile? chiar crede-ti ca sunt masini bune??????????? dc lua-ti teapa si se strica masina ce face-ti va uita-ti la ea in garaj ca nu o sa mai gasiti piese de schimb dar poate asa o sa va lecuiti sa cumparati rablele germanilor.

  • Marse, miercuri, 17.12.2008 23:12
    @Altu

    Si daca eu vreau sa traiesc intr-o tara libera si sa nu fiu obligat sa-mi iau o conserva de Matiz, ca poate imi iubesc copilul si nevasta si nu vreau sa mor daca dau in prima groapa sau poate ca mie chiar imi pasa de mediu si nu vreau sa-mi iau o coteata de Logan Diesel care scoate fum dupa 30,000 km mai mult decat un "gunoi" european de 150,000 km, cum facem? Trebuie sa emigrez? Sau sa fac ceva sa scap de gunoaie ca tine si ca Tariceanu? Tu n-ai vazut Citroen 1,6 HDI 2007 care fumeaza?

  • Marse, miercuri, 17.12.2008 23:15
    @miska

    Tu la care reprezentanta dai cu sapa? Daca iau masina de la tine si nu schimb uleiul la tine la de 3 ori pretul de ce pierd garantia? Oare cine e mai samsar? Tariceanu sau un tigan din Vitan?

  • dir, miercuri, 17.12.2008 23:23
    @

    @ robo_cap_patrat - tata chiar ca ai cap patrat ca sa intelegi si u "RATB rulz" - era la miso .. dar ce sa ii faci... Si apropo cu RATB nu am mai mers de o gramada de ani ... @Marse - cine te obliga sa iti iei Matiz ... chiar esti intr-o tara libera chiar nu te obliga nimeni sa iti cumperi masina :))

  • Ogg, miercuri, 17.12.2008 23:49
    mda...

    Personal nu am nimic cu o asemenea taxa. Blamez modul in care este aceasta calculata! Subiectiv ne dam toti cu parerea pentru ca ne sta in caracter. Datul cu parerea sta pe primul plan. In spatele acestor decizii pot sta sau nu interese de nivel mai inalt. In aparenta este o taxa. Eu unul nu cred in decizii luate din topor. Si aici ma refer la decizia fostului prim-ministru, aruncata ca un bolovan in balta. Nu se va revigora industria auto interna doar ca se tripleaza taxa, cel putin nu intr-un timp atat de scurt incat sa fie interpretata aceasta noua formula a taxei ca si una eficienta. Haideti sa luam un exemplu, daca tot vorbim fiecare la modul subiectiv, bazat pe interese personale. Un/o individ/a are in vedere achizitionarea unui automobil Euro 4 cu o vechime de maxim 2 ani. Sunt foarte curios cat poate polua acest autoturism mai mult decat unul nou, cu cat mai mult?!? Si nu vorbesc de import din tari ale UE ci doar de achzitie. Sunt si parcuri auto interne ale dealerilor cu masini returnate de la clienti in sistem Buy-Back. O masina premium sau pseudo-premium isi pierde in 2 ani aproximativ jumatate din valoare, poate chiar mai mult, de aceea multi o privesc ca si o afacere buna. Taxa de la un nivel rezonabil - pentru norma Euro 4 si o vechime de doi ani - de la un maxim 400-700 de Euro ajunge acum peste 1500 de Euro, chiar 2000 de Euro, doar pentru ca a vrut Tariceanu sa tripleze taxa. Am dat acest exemplu vizavi de toti care va luati de tigai/rable din UE - si cu care sunt de acord -, dar celalalte categorii ce vor face?!? Am luat un exemplu, mai sunt multe altele. Fiecare avem interese si le vrem materializate. Nu vad ca cei care au realizat noul plan de guvernare sa le pese de aceste amanunte, cum nici voua multora nu va pasa... cei ce se vad ei cu sacii in caruta. Am o presimtire ca multi vor da navala la Ruse. Deja sunt firme care ofera servicii de inmatriculare in Bulgaria. Practic este o optiune - personal o iau ca pe ultima -, dar aceasta optiune va aduce bani in buzunarul vecinilor de la Sud, datorita constrangerilor impuse de guvernul nostru. Eu va urez Sarbatori Fericite si sa fim noi sanatosi, fiarele tot acolo vor ramane!

  • Rid3r, joi, 18.12.2008 03:12
    ....

    Ne bucuram ca intram in mUE , ca numai platim vama si altceva, dar ai nostri somnorosi in visele lor , au avut alta idee ... Sunt in stare sa ne puna un dispozitiv la fund ca sa vada nivelul de poluare al fiecarui individ care se duce la WC , si sa ne puna o taxa , e si aia poluare nu???

  • Catalln, joi, 18.12.2008 08:46
    Despre corectitudine si poluare

    Daca ordonanta ar fi sunat asa: "Masinile SH ce nu au E4 intrate in tara dupa 15 decembrie vor plati taxa de X ori mai mare" nu aveam nimic impotriva, putea sa fie de 3 de 10 si de 50 de ori mai mare, DAR banii din taxa sa se foloseasca cu adevarat pt limitarea poluarii credetima ca eram printre primii care aprobam taxa dar sa lasi sa intre in tara masini si sa "manaresti" treaba cu RAR ul dupa care peste noapte trantesti o ordonanta pe care o schimbi in mai putin de 24 de ore chiar mi se pare o ABERATIE.

  • adi, joi, 18.12.2008 09:09
    da frate

    Si eu vreau sa se gaseasca o solutie cu taxa auto astfel, daca un om amarat isi cumpara o masina si o tine pt el (n-o revinde) sa fie sa nu plateasca taxa de loc. Insa, in cazul samsarilor care revand masina pe care o pregatesc in prealabil pt vanzare pentru a obtine profit si fara a plati taxe la stat, sa apara o taxa sa zicem de 30%. K doar si samsareala e si ea o afacere ca oricare alta. P.S. Toate afacerile implica si riscuri mai mici sau mai mari, asa ca asta nu e o scuza sa te sustragi de la plata unei taxe.

  • ieu, joi, 18.12.2008 09:27
    mi se pare foarte corect

    foarte bine ca nu au scoso, sa nu mai intre toate ciurucurile in tara , sa se scoata sau sa se micsoreze doar pentru cele cu euro 4 , in rest sa o faca de 10ori mai mare, cu atat mai bine.

  • adrian, joi, 18.12.2008 09:27
    felicitari

    sunt niste oameni f.f.seriosi si cu grija fata de prostime.ce sa mai comentezi??????sa tina minte ca roata se invarte !!!!!!!!!!!!!

  • bitza, joi, 18.12.2008 10:20
    si-au dat bani de prime si acum vor sa acopere gaura

    sa le fie rusine la toata clasa politica, se gandesc numai la ei, poporul care ii voteaza este bun numai la alegeri, in rest parca nici nu exista, ei fac totul pentru ei, de tara nu ii intereseaza. RUSINEEEE!!!!!!!!!

  • b76, joi, 18.12.2008 11:24
    foarte bine

    m-as bucura enorm daca ar pastra taxa auto in foma actuala ca prea ne-am umplut de rable cat a lipsit taxa. nu mi se pare deloc discriminare sa taxezi o rabla adusa pe nimic de afara ci dimpotriva mi se pare corect deoarece cel care isi cumpara un logan plateste tva si sustine productia interna contribuind astfel la economia romaneasca pe cand unu care nu a platit taxe decat pentru grajd, a muncit la negru prin italia sau alte parti si isi aduce un nenorocit de bmw vai mama lui cu cateva sute de euro nu mai plateste nimic. in conditiile astea consider ca taxa auto e bine venita. nu toata lumea trebuie sa aiba audi mai poa sa mearga si cu loganu da asta e romanu daca trece de la caruta la logan nu e bine, trebuie neaparat sa treaca la audi bmw si alte asemenea chiar daca numai sigla a mai ramas din el. in concluzie nu cred ca ar trebui sa se cheme taxa auto ci taxa anti-prostie

  • Catalln, joi, 18.12.2008 12:13
    Din lac in put

    Asa puneti taxe peste taxe ca doar trebuie sa sustinem Fordul si Renaul. Oricum omului de rand nu ii trebuie bani ca el e fraier si se multumeste cu ce ii ramane. Oricum daca nu se va face o derogare de la ordonanta asta pt cei care au adus masina pana pe 15 decembrie va iesi mare taraboi, oamenii s-au imprumutat in banci platesc rate si nu se pot folosi de bunul achizitionat. In orice stat de drept o lege nu se aplica retroactiv doar la noi se poate asa ceva. Guvernul daca vrea sa mai scape de proteste ar face bine si ar gandi innainte sa dea asemenea acte normative. In rest cele bune! Craciun Fericit!

  • Marse, joi, 18.12.2008 13:08

    Cumparati Logan ca sustineti economia....Frantei...

  • cnb, joi, 18.12.2008 13:10
    taxe

    taxe da?conditi ba. dam dar sa si cerem.Doar ca uni vreau sa ia si sa tot ia banu.de dat dau taxe si tape poporului. sa nuitam cine ii voteaza de o vreme icoace. ne meritam conducatori(hotiiiii) daca am auzi imnul mai des poate ne mai si desteptam. masini ca si masini -dar restul nu ne doare?

  • emanuela, joi, 18.12.2008 13:19
    adormitilor

    Fratilor iara dormiti,chiar nu va dati seama ce face guvernul asta cu noi,nu va dati seama ca noi sintem cei multi???noi sintem batjocoritii.....iar voua care va trebuie taxa precis sinteti vechi com...voi astia meritati taxa si pentru aerul pe care il consumati si ne poluati pe noi...fraierilor nu va dati seama ca acuma e taxa asta,miine va fii taxa pentru ca existam poimiine taxa de a avea dreptul sa existam s,a,m,d.jos cu taxa si sa nu mai lasam sa apara si alte taxe...hai sa fim si noi europeni sa stim sa ne cerem drepturile sa ne fie si noua un pic de bine nu numa celor din guvern si fostilor com.....TARICEANULE IA CU TINE SI TAXA si stergete cu ea unde vrei tu si unde ma gindesc eu.... EU find unul di cei multi care vede cum iti bati joc de cei saraci...in rest.....sarbatori fericite pentru care sper sa nu trbuiasca sa platim vre-o taxa ca sa le avem fericite sau mai sti???????

  • ela, joi, 18.12.2008 13:57
    jos taxa

    NU SCHIMBI REGULILE IN TIMPUL JOCULUI, NICIODATA!!!! Pacat ca n mai e vadim in guvern.

  • Liviudev, joi, 18.12.2008 15:19
    Idiotilor

    bai gabi esti un tampit, din ce spui tu se intelege ca tot cei cu bani sa plateasca pentru masinile scumpe si noi mai putin decat cei cu masini mai vechi (si nu sunt rable)..un bmw 320i benzina din 94 nu e rabla ..dintre majoritatea taranilor de pe acest site a vazut cineva cum arata un bmw 320i din 94-95 si cum se conduce, ce tabla are, ce confort, si ce viteza, sa nu mai zic de consumul variabil in functie de cum o calci, a vazut cineva ? Si bai muierilor costa doar 3000 de eur.. asa ca ma pis pe touareg-urile voastre, X5-uri ..mertane si alte kkaturi ... si pe pocnitii aia de inca mai cred ca Loganul e masina vietii lor..

  • DANIEL, joi, 18.12.2008 20:44
    TAXA AUTO

    sunt de acord cu taxa dar sa plateasca toti taxa,nu numai cei care isi iau masini acu.ca sunt sunt si destule rable romanesti care polueaza destul,si aia nu mai platesc nicio taxa .inca circula si o sa mai circule ceva timp,si eu nu tre sa platesc taxa si pentru ala.caind au scazut taxa au dat banii inapoi ,acu ce or sa faca o sa ceara diferenta la cei care au inmatriculta deja.daca imi iau o masina din 2007 co motor peste 2000 platesc de ma usuca la buzunar ,pentru ca ei zic ca o sa polueze mai mult timpfiindca e mai noua si are durata de viata mai mare.si daca dupa o saptamana dupa ce platesc taxa o fac varza si nu mai am ce face cu ea imi dau banii inapoi ca nu o sa mai polueze. DECI DOAR PRLAMENTARII ROMANI PUTEAU SA DEA O ASA LEGE CA DOAR SUNTEM IN ROMANIA.

  • ursus, joi, 18.12.2008 22:29

    Si cand te gandesti ca totul a pornit de la impozitul unic de 16%!!!Cap patrat de liberal.

  • catalin_tnc2000, sâmbătă, 20.12.2008 18:23
    taxa auto

    fratilor pt ce am asteptat atitia ani intrarea in ue ...sa circulam liber si sa immatriculam masini secondhand ...sigur nu pt noi taxe ....ce urmeaza oare sa iesim din nou cu viza !?

  • mda, luni, 22.12.2008 00:56
    mda

    Ce inseamna SH mai exact la dvs?O dacie de 98-99 non euro sau Audi,VW sau Bmw din 98-99 cu euro(1,2,sau chiar3)?Ce sa fie?Logan de 08 cu euro4 sau alta masina straina de 08 SH si cu euro 5?Nu poti compara niciodata masinile noastre cu cele straine(cand strainii produceau masini in 1913,ai nostrii se bateau cu "politicienii" cu furcile si topoarele).Si daca ai nostrii sunt destepti,de ce n-au facut singuri loganul,fara sa mai vina francezii?Sa va fie rusine...majoritatea v-ati plimbat fundul in dacii si acum v-ati ajuns?Aveti bani si masini noi?Tot respectul pentru cei care si-au luat masini noi prin munca cinstita.Pentru ceilalti,va zic:pacat ca reprezentati doar 1% din noi>sunteti neimportanti...Pentru clasa muncitoare:e mare pacat ca nu ne putem permite si noi,macar o masina la mina a doua,ca la ce salarii avem,nici logan nu putem avea.Si da,vrem si noi masina,chiar daca nu ne-o permitem noua.Pentru ce am facut revolutie in 89?Nu pentru libertate?cumva?Saalegemce ne dorim?Sau am facut galagie doar pentru astia care isi permit masini noi? Singurii poluatori din tara asta sunt cei care scriu si dupa aia gindesc si bineinteles,cei care ne conduc.Dupa parerea lor,noi nu mai avem nici un drept:nici dreptul la un salariu decent,nici dreptul la un trai normal,nici dreptul la sanatate si bineinteles nici dreptul la o masina second(ca de una noua nici nu poate fi vorba),avem numai dreptul sa platim taxe,ca de:daca nu le platim,poluam.Aveti grija domnilor capete patrate,ne-a cam ajuns cutitul la os.Si ce a fost in 89 se poate repeta....Noi v-am pus acolo,tot noi va putem da jos.La noi,singura taxa care ar fi binevenita e taxa pe prostie...sigur va avea succes...In rest,un an nou fericit cu taxe mari pentru cei cu bani multi(ca au de unde)si pentru cei care sunt multi si care polueaza,taxe cit mai mici(ca sunt saraci si saraciti de guvernanti nenorociti),si-un sut in fund pentru banditi...

  • suntcalm, joi, 25.12.2008 13:11
    taxa auto

    pana acum .....taxa auto era platita si intrau niste bani in buget ...in clipa de fata nimeni nu mai plateste si s-a pierdut si acesta sursa pentru buget ......mare durere pentru directorul de la dacia daca taxa se va reduce ..........pai cine mai ia logan cand cost cat un polo sau o toyota ...si garantat orice masina adusa de afara sta mult mai bine tehnic raportat la logan.......cunosc un caz in care un logan implicat in accident ....incat au ajuns farurile la cativa cm de parbriz .....airbagurile nu s-au deschis .......vreti sa nu dati faliment ....exportati frate loganurile ....mai sunt tari ca uganda ,bolivia......unde cred ca nu sunt nici benzinarii care ar fii bucurosi sa aiba un logan in jungla:).......rarul sa-si faca datoria ......si atunci avem masini bune pe strada ....pai in clipa de fata taxa avantajeaza daciile vechi...le scoatem de la cimitir .....le sudam pe ici pe colo .......punem set motor,ca dacia nu are frane niciodata nu ne mai chinuim cu ele ,reparam directia ,schimbam cele cateva zeci de bucsi si avem masina fara taxa ........si fara caldura :)......eu as fii de acord cu o taxa de maxim 300 de euro pentru orice masina adusa.....dar taxa sa fie platita si de cei care vand masini inmatriculate ........in functie de poluare .......se strang mai multi bani si nu mai e discriminatorie .....ce sa mai zic ....ma gandesc la cei care au masini in curte si nu le pot inmatricula .........oare guvernul nu se gandeste si la ei ?......oare o lege nu se da cu consultarea celor care sunt afectati de ea ?.......victor socaciu are o melodie ...mama lor ......la toti :)

  • miliardaru, joi, 15.01.2009 10:04
    las sa vina la mine

    sunt foarte bucuros sa se aduca cat mai multe rable din UE.numai asa pot sa ma imbogatesc de pe idiotii care sunt fanii rablelor,circula un an sau 2 si dupa aia la fier vechi ca dee! trebuie sa fac si un ban.LA CAT MAI MULTE PIESE CONTRAFACUTE SA LE VAND LA CEI CU RABLE CA VREAU SA-MI I-AU VILA LA SNAGOV. ASA CA JOS TAXA !!!!!! ROMANI LA RABLE

  • alenn, duminică, 26.07.2009 19:29
    porstie romaneasca in the mix

    tara de kakat ..oamenii de tot rahatul ,cred ca nici unde nu sa mai intalnit asa ceva ...nu suntem facuti pt u.e .....suntem departe de a ajunge o tara civilizata poate da in 2276 ,cand altii or sa fie super dezvoltati noi o sa fim la nivelul lor de acum .....emigratii unde puteti si veti vedea ce diferentza de la cer la pamant .....bin laden ai gresit tinta ...))))))nimeni nu le face nimik comunistilor astia ?mi scarba ca is roman ,mai bine eram african si stiam o treaba.nici nu are rost sa mai zic nik ....ca nu are sa se schimbe nimik niciodata ,asa ca emigratii unde puteti si unde gasiti o viata mai buna ..nu in jungla asta de tara numita romania ,pacat ca ii asa de frumoasa cu niste mizerabili de oamenii care ne conduc .....eu am plecat sa nu mai aud de ROMANIA NEVER ...