Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, cel mai rapid AMG din istorie

Publicat duminică, 21.04.2024 09:51 de Tiberiu Safta

Mercedes-AMG a prezentat oficial noul AMG GT 63 S E Performance. Acesta este cel mai rapid model AMG de serie din istorie până la 100 de km/h, datorită unui motor hibrid care dezvoltă 816 cai putere.

În cadrul weekend-ului de Formula 1 din China, Mercedes-AMG a dezvăluit o nouă versiune pentru noua generație AMG GT. Cea mai nouă versiune este botezată AMG GT 63 S E Performance și este cel mai rapid AMG din istorie până la 100 de km/h. Noul model este mai rapid chiar și decât Mercedes-AMG ONE până la 100 de km/h. Dar până să ajungem la detaliile tehnice, să vedem mai întâi ce noutăți aduce cel mai puternic AMG GT la exterior.

AERODINAMICĂ ACTIVĂ

Ca design, noua versiune nu diferă foarte mult de celelalte versiuni ale lui AMG GT. În schimb, noua versiune primește aerodinamică activă, cu un spoiler activ în față și un eleron activ în spate. De asemenea, noul model primește jante de 20 de inch în standard, respectiv de 21 de inch opțional.

Noutățile la exterior sunt completate de sigle noi vopsite în roșu cu numele modelului, precum și de terminațiile evacuării duble, desenate în formă de trapez.

8 MODURI DE RULARE

În habitaclu avem scaune sport îmbrăcate în piele nappa vopsită într-o culoare sau într-o vopsea two-tone. Acestea integrează și un sistem de masaj cu 3 moduri. Opțional, poți opta pentru pachetul Energizing Package Plus, care aduce funcții noi pentru scaune și teme diferite pentru iluminarea ambientală. Tot opțional sunt disponibile și scaune AMG Performance, cu tetiere integrate și cu o deschidere de ventilație în spătarul acestora.

Aici mai avem și sistemul multimedia MBUX, care include acum și un afișaj specific noului model. De aici, șoferul va putea să aleagă între nu mai puțin de 8 moduri de rulare: Comfort, Slippery, Sport, Sport+, RACE, Electric, Battery Hold și Individual.

MAI RAPID DECÂT MERCEDES-AMG ONE

Sub capotă avem un motor hibrid cu încărcare la priză alcătuit dintr-un V8 de 4.0 litri bi-turbo cuplat la un motor electric. Propulsorul dezvoltă 816 cai putere și un cuplu maxim de 1420 Nm, iar acesta este cuplat la o cutie automată cu 9 trepte.

Noul Mercedes-AMG GT 63 S E Performance este cel mai rapid AMG din istorie până la 100 de km/h. Datorită motorului său, noul model sprintează de la 0 la 100 de km/h în 2.8 secunde. Asta îl face pe AMG GT 63 S E Performance să fie mai rapid până la 100 de km/h chiar și decât Mercedes-AMG ONE, care este mai lent cu doar o zecime de secundă. Viteza maximă a noii versiuni AMG GT este de 320 de km/h.

Motorul electric este alimentat de o baterie de 6.1 kWh și dezvoltă 204 cai putere de unul singur. În modul de rulare electric, noul model oferă o autonomie de 13 kilometri. Bateria va putea fi încărcată în mers cu ajutorul unui sistem de recuperare a energiei. Noul model oferă până la 4 setări pentru recuperarea energiei în baterie.

Noul model de performanță mai primește și suspensia activă AMG Active Ride Control cu stabilizare semi-activă a ruliului. Modelul mai vine dotat și cu direcție integrală activă, precum și cu frâne din carbon ceramică. Diametrul discurilor din față măsoară 420 de milimetri, iar cele din spate măsoară 380 de milimetri. În față avem etriere cu 6 pistoane, iar în spate sunt montate etriere cu un piston.

Mercedes-AMG nu a anunțat prețurile noii versiuni. Comenzile pentru noul model vor fi deschise în al treilea trimestru.

via Mercedes-Benz

  • Musk, duminică, 21.04.2024 11:58

    Pff, tesla model s plaid este la ani lumina peste acest amg puturos, nu are nicio sansa. Si la pret nici nu mai vorbim. Nu inteleg de ce se mai chinuie, nu o sa bata tesla in veci. Toti are trebui sa ne luam tesla, este clar peste orice in momentul de fata, la toate categoriile.

  • Nico, duminică, 21.04.2024 14:45

    Așa e, Tesla rules. Dar mai mult prin US, că în Europa parcă tot un Porsche/Mercedes, chiar și electric merge. Mai ales la revânzare/service. Altfel ești tratat la un dealer Porsche față de unul Tesla. Cred, nu știu neapărat

  • Fast_and_Curious, duminică, 21.04.2024 19:29

    Știu că e un detaliu nesemnificativ, dar OCD-ul s-a instalat când am citit despre evacuările în formă de trapez. Nu sunt în formă de trapez, ci în formă de paralelorgram! Uf, acum mă simt mai bine

  • ///COR/// 33', duminică, 21.04.2024 22:34

    @Musk Tesla e mai mult tehnologie decat masina. In rest un rebut auto.

  • @///COR/// 33', luni, 22.04.2024 10:32

    cam asa e, dar oricum, nu lua in seama pe acest troll @Musk. tot ce scrie este o troleala plictisitoare. are frustrari fata de tesla, probabil una i-o fi lasat pierdut in urma (era sa scriu in fum) cazanul lui fumegator si vrea sa se razbune cu ceva caterinca pe seama tesla, dar ii lipseste originalitatea. n-ai haz prietene @Musk daca pui mereu aceeasi plasa.

  • spaclu lu manole, luni, 22.04.2024 19:14

    Interesant, abia au inceput livrarile la AMG One si deja e depasit de o masina de serie. Ca sa nu mai spunem ca durata de viata a motorului AMG GT e foarte posibil sa fie mult mai mare decat la supercar. Plus confort, tinuta de drum etc. Imi place spatele la nebunie. L-au nimerit la fix. Audi are R10, Porsche are 911 GTR3. La BMW canta greierii. (Sorry, chiar nu m-am putut abtine) :):):) Sunt curios ce-o sa faca pe Nuerburgring. Mai ales ca se incalzeste vremea.