Noul Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, primul shooting brake electric al mărcii

Publicat marţi, 15.07.2025 10:47 de Tiberiu Safta

Mercedes-Benz a dezvăluit noua variantă de caroserie Shooting Brake pentru modelul său de clasă medie CLA. Noua generație a modelului devine primul shooting brake electric din istoria mărcii și promite o autonomie de 760 kilometri.

După ce am asistat la debutul noii generații Mercedes-Benz CLA Sedan, a venit momentul acum să facem cunoștință și cu varianta Shooting Brake a noului model de clasă medie. Noul model este primul shooting brake electric din istoria mărcii și totodată primul break electric de serie al mărcii germane.

PLAFON PANORAMIC ILUMINAT

Noul Mercedes-Benz CLA Shooting brake este identic ca design până ajungi la montantul B. Partea din față primește faruri cu tehnologie LED unite printr-o bandă care trece imediat deasupra panoului care imită o grilă. Și acest panou este, bineînțeles, iluminat.

Prima noutate față de CLA Sedan este un plafon panoramic nou. Acesta se extinde din față până în zona unde este montat eleronul și este iluminat din interior. Opțional, plafonul panoramic poate fi transparent sau opac prin apăsarea unui buton.

Tot pe plafon sunt vizibile și două bare longitudinale pentru transportarea unui portbagaj extern. Pe plafon vei putea transporta bagaje sau vehicule ca biciclete sau un jetski cu o greutate de până la 75 kilograme.

MAI MULT SPAȚIU ÎN HABITACLU

Interiorul noului Mercedes-Benz CLA Shooting Brake este absolut identic cu cel al variantei Sedan în termeni de funcționalitate și tehnologie. Și această variantă primește ecranul masiv MBUX Superscreen, care integrează un instrumentar digital de 10.25 inch și un ecran central de 14 inch. Opțional, vei putea bifa și un ecran separat de 14 inch pentru pasagerul din față.

Ceea ce este puțin diferit este spațiul ceva mai generos adus de noul Shooting Brake. Spațiul la cap pentru pasagerii din spate este mai mare cu 26 milimetri decât la CLA Sedan. Comparativ cu vechea generație CLA Shooting Brake, noua generație este mai spațioasă la cap cu 14 milimetri în față, iar spațiul la picioare a crescut cu 11 milimetri.

Spațiul mărit se datorează și dimensiunilor mai mari ale noului CLA Shooting Brake. Acesta este mai lung cu 35 milimetri, mai înalt cu 27 milimetri și are un ampatament mai lung cu 61 milimetri față de generația precedentă.

Portbagajul are un volum de încărcare de 455 litri cu bancheta în poziție normală. Odată rabatată bancheta, volumul portbagajului crește până la 1290 litri. Pentru că este model electric, noul CLA Shooting Brake are și un frunk (portbagaj frontal) de 101 litri. Capacitatea de tractare este de 1500 kilograme pentru versiunea cu tracțiune spate și de 1800 kilograme pentru cea cu tracțiune integrală.

PÂNĂ LA 761 KM AUTONOMIE

Pentru început, noul Mercedes-Benz CLA Shooting Brake va fi disponibil în două versiuni. Prima, CLA 250+ Shooting Brake cu Tehnologie EQ, are un singur motor electric de 272 cai putere. Cu acest motor, noul model accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.8 secunde și atinge o viteză maximă de 210 km/h. Această versiune are o autonomie de 761 kilometri în regim WLTP, datorită unei baterii de 85 kWh.

Versiunea mai puternică CLA 350 4Matic Shooting Brake cu Tehnologie EQ are două motoare electrice care dezvoltă 353.5 cai putere și care accelerează de la 0 la 100 km/h în fix 5 secunde. Viteza maximă este aceeași, iar autonomia este puțin mai mică, de 730 kilometri în regim WLTP.

Ambele versiuni primesc o cutie de viteze cu două trepte și aceeași baterie de 85 kWh care poate fi încărcată până la o putere de 320 kW. O încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 310 kilometri.

LANSARE ÎN MARTIE 2026

Noul Mercedes-Benz CLA Shooting Brake va fi lansat pe piață abia în martie 2026. Prețurile noului model nu au fost comunicate până acum.

via Mercedes-Benz

  • Matei_cel_nou, marţi, 15.07.2025 12:54

    Un model extrem de interesant într-o "nișă" de piață abandonată de majoritatea producătorilor. Doar ID7 și ceva modele chinezești mai sunt. De remarcat ca autonomia oficiala a scăzut doar cu 20km în ciuda greutății suplimentare și a caroseriei mai puțin aerodinamica. Asta înseamă ca platforma e foarte eficientă. Aștept review-uri detaliate.

  • Jian de la Calafat, marţi, 15.07.2025 19:22

    Nu-mi place si pace. Designul frontal este nestatornic pentru un produs Benz, din lateral ramane dezarticulata, macar cu posteriorul sa mai fi captat, dar, surpriza mare, si acesta este mult prea putin ofertant... Asadar, la capitolul estetic se intalneste cu repetentia. BEV-urile se confrunta insa cu un alt mare neajuns. Nu se pot agata niciodata de colacul de salvare la care numai ICE are acces: Frumusetea vine de sub capota motor. Sigur, la un moment dat anomalia de mai sus poa' sa capteze interesul vreunui gunoier al emisiilor care-i suficient de indoctrinat cu faptul ca salvarea planetei soseste -(si) de la Mercedes Benz- cu o serie intreaga de concesii.

  • Bălăceanca, marţi, 15.07.2025 21:40

    Nici nouă nu ne place de tine dar ce să facem... Jurământul lui Hipocrate, bate-l-ar vina.

  • Florin, miercuri, 16.07.2025 01:31

    Designul noii generații CLA este absolut oribil. Primul model cu adevărat urat de la modelele Kangoo cu logo Mercedes.

  • DanG, miercuri, 16.07.2025 09:37

    Din fata seamana cu ceea ce in engleza se numeste abgler fish, in romana cred ca e tradus cu peste angler sau drac de mare. Parca au luat designul surorilor mai mari EQS si EQE si le-au facut mai urate. De asemenea, nici nu vreau sa ma gandesc ce materiale au pus la interior, daca varful de gama EQS este dezastru la acest capitol, aici cred scartaie masina la fiecare groapa.

  • Matei_cel_nou, miercuri, 16.07.2025 12:08

    Designul nu e reușit. Conceptul arăta deosebit de bine dat produsul final nu. "Grila" e prea sus, parca nu are loc și întinde farurile ce par legate cu un elastic. Are 300+ de steluțe peste tot. Din profil arata aiurea: grila da impresia unei buze umflate iar spatele e prea rotund și ridicat. Și tot în spate parca lipsește ceva, e prea neted. Stopurile sunt urate. La interior nu mai zic... Ecranul ala....