Noul motor V8 de 4.0 litri de la Audi poate să-şi dezactiveze patru cilindri

Publicat vineri, 09.09.2011 13:03 de Sebastian Toma

Audi a prezentat detaliile complete ale sistemului de dezactivare a cilindrilor implementat pe motorul V8 de 4.0 litri folosit de S6, S6 Avant, S7 şi S8.

Cei de la Audi au prezentat detaliile complete ale motorului V8 twin-turbo implementat pe modelele S6, S6 Avant, S7 şi S8. Unitatea este oferită în două versiuni de putere, 420 şi 520 CP şi va fi utilizată şi de o versiune a lui Bentley Continental GT. Propulsorul este echipat cu un sistem avansat de dezactivare a cilindrilor şi de anulare a zgomotelor neplăcute şi ale vibraţiilor.

Sistemul de dezactivare a cilindrilor este extrem de rapid, fiind capabil să tranforme V8-ul într-un V4 în doar 300 milisecunde, acţiune despre care spun cei de la Audi că va fi insesizabilă de şofer.

Sistemul de dezactivare a cilindrilor funcţionează prin intermediul supapelor, acesta dezactivând supapele de admisie şi evacuare de la cilindrii 2, 3, 5 şi 8. Activarea sistemului de dezactivare a cilindrilor este semnalată pe bord, iar şoferul poate reporni cilindrii respectivi prin apăsarea fermă a pedalei de acceleraţie. Utilizarea acestui sistem aduce un beneficiu important în ceea ce priveşte reducerea emisiilor de CO2 şi scăderea consumului de carburant, transformând unitatea V8 de 4.0 litri într-un motor cu patru cilindri, reducând cu 50% capacitatea cilindrică şi, în consecinţă, consumul de carburant al motorului.

Pentru maxim de rafinament, unitatea a fost echipată cu un sistem activ de anulare a zgomotelor. Pe lângă sistemul respectiv, propulsorul are suporti motor “activi”. Suporţii motor electromagnetici utilizează oscilaţii defazate pentru a reduce vibraţiile motorului. Habitaclul a fost echipat cu o serie de microfoane foarte sensibile, care lucrează în paralel pentru a detecta sunetele şi vibraţiile care nu-şi au locul şi emiţând un sunet defazat prin sistemul audio, asigurând o călătorie fără vibraţii şi alte zgomote care nu îşi au locul într-o maşină de lux. Sistemul este compus din patru microfoane amplasate sub tapiţeria de pe plafon şi se numeşte Active Noise Control. Acest concept a fost utilizat în trecut de cei de la Honda, când au folosit un sistem de dezactivare a cilindrilor pe un V6 i-VTEC montat pe Accord.

Via | MotorAuthority

  • andrey11, vineri, 09.09.2011 14:39
    V8/4V

    In teorie suna bine acesta noua tehnologie. Sa vedem cat de bine vor reusi cei din grupul VAG sa o puna in practica

  • TIKA, vineri, 09.09.2011 14:40

    La cate grade sunt cilindii amplasati fata de de 0. renault dezvolta acum o tehnologie dar nu prea site nimeni, la 120 grade asta e un mic copil de la audi fata de ce or sa puna pe infinty in urmatorii ani!!

  • infiniti?, vineri, 09.09.2011 15:01

    Infiniti va pune motoare de la Mercedes in urmatorii ani.

  • TIKA, vineri, 09.09.2011 15:08

    Si mercedes de la renault.....na mai vrei ceva?!!

  • Lamb, vineri, 09.09.2011 15:22

    Sunt curios daca varianta de motorizare de pe S8 va fi imbunatatita pentru a echipa RS6.....

  • Baiatu', vineri, 09.09.2011 15:48
    reclamele

    Ba deci reclamele astea ale voastre sunt super stresante

  • Stefan, vineri, 09.09.2011 15:55

    Chrysler are acest sistem numit Hemi de cativa ani buni.

  • ScorpyonVAG, vineri, 09.09.2011 16:01
    @

    Super! @Lamb: motorizarea va fi mult mai performanta pe versiunile RS , comparativ cu S6 si S7. Minim 100CP in plus.

  • Sebastian Toma, vineri, 09.09.2011 16:06
    @Ştefan

    Hemi este porecla motoarelor respective, dată de camera de ardere "hemisferică". Detalii aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_Hemi_engine Sistemul Chrysler de dezactivare al cilindrilor se numeşte MDS - Multi Displacement System. Detalii aici : http://www.jdpower.com/autos/articles/Engine-Cylinder-Deactivation-Saves-Fuel/

  • LoL, vineri, 09.09.2011 16:22
    TIKA

    Esti mai distrus decat prevede legea. Ce treaba are la cate grade sunt pusi cilindrii, cu tehnologia din articol?? Apoi, cand ai sa vezi motoare Renault pe Mercedes, or sa fie si porci zburatori! @Ştefan Ce treaba are Hemi cu dezactivarea cilindrilor? Alt rupt de realitate!

  • CM!, vineri, 09.09.2011 17:08
    Go Audi

    Cred k audi face cele mai bune motoare in ziua d azi, multe inovatzii si mult mai economice si puternice decat concurentza. suspensia nu cred k e mai performanta p a8 dkt ABC si ARS. stiti voi ce snt alea :) Greetings

  • TIKA, vineri, 09.09.2011 17:27

    Ce sa stie un papagal si un mascarici!!Ba tu nu stii ca renault face motoare de F1, ce e asa greu sa faca si motoare pentru mercedes!!

  • CM!, vineri, 09.09.2011 17:34
    Mda...

    aveti dreptate amandoi, uite dovada aici: http://www.motorauthority.com/news/1052310_report-renault-engines-to-power-next-gen-mercedes-benz-a-class-and-b-class

  • TIKA, vineri, 09.09.2011 17:37

    Sa vedeti cand or sa faca AMG pt mercedes renault....atunci sa va aud.

  • ScorpyonVAG, vineri, 09.09.2011 18:28
    @

    @tika: Ce are F1 cu masinile din viata de zi cu zi ?

  • Lamb, vineri, 09.09.2011 18:47

    @ScorpyonVAG Eu vorbeam de S8, varianta de 520 de CP.

  • @Tika, sâmbătă, 10.09.2011 00:13
    Mercedes powered by Renault...

    In afara de A Klasse si B Klasse, tu chiar crezi ca Mercedes vor avea vreun interes sa le faca altcineva motoarele? Daca tu crezi ca o sa vezi vreodata un E-Klasse, un S-Klasse sau chiar un C-Klasse motorizat de altcineva, atunci.... no comment.

  • Lolex, sâmbătă, 10.09.2011 08:54
    ..

    Au fost anuntate deja motoarele pt. A-Class si B-Class si nici unul nu este facut nici macar in colaborare cu Renault. Motoare pe benzina si diesel, cu cilindree mica, toate turbo Poate in ceilalti ani sa colaboreze cu Renault, ca sa motorizeze Smart-ul :). Ca pt. altceva n-ar avea nevoie.

  • VANK, sâmbătă, 10.09.2011 13:28

    ASA SI ? CUM APARE MERCEDES CU CEVA VINE SI AUDI RPD SA NU RAMANA IN URMA =))

  • Vlad, duminică, 11.09.2011 13:47
    Dap vank

    .... In viata de zi cu zi se numeste concurenta, dar fireste, nu toata lumea utilizeaza cuvinte atat de abstracte.

  • cristi_fulger, duminică, 11.09.2011 13:55

    Mercedes foloseste tehnologia de intrerupere a jumatate din cilindri de prin '90 si ceva la motorul V12 de pe S. Uitati-va bine pe net si apoi laudati Audi pt "marea inventie" :)))))) Grupul VAG este un mic copil care mai are muuuult de invatat.....

  • ursus, duminică, 11.09.2011 18:20
    e veche!

    @Baiatu` ai dreptate. Producator(i) americani folosesc dezactivarea cilindrilor de mult!

  • mihai, luni, 12.09.2011 04:15

    .... nu stiu de cand folosesc producatorii americani sistemul; asta ca nu se vede orice masina americana , consuma mult si merge ca dracu am mers cu multe si nu m-a impresionat niciuna .... numa reclama de ele ..... si filmele

  • Vlad, luni, 12.09.2011 10:49
    @mihai

    Pai hai sa iti spun. In anii 90 am avut un Pontiac Transam, V8. Daca nu treceam de 3000 de turatii (parca... Sunt multi ani de atunci si nu mai atiu exact) masina functiona cu 4 cilindrii. Transamul respectiv era din 88... So... Si probabil ca ai mers cu brand-uri americane. Daca chiar vrei sa ai o masina ca lumea, incearca sa conduci una facuta pt piata din USA, nu una facuta in europa....