Noul Volkswagen Amarok: motor V6 diesel și cutie automată cu 10 trepte, preluate de la Ford Ranger

Publicat joi, 07.07.2022 13:21 de Tiberiu Safta

Volkswagen a dezvăluit noua generație a modelului Amarok. Pick-up-ul va fi disponibil cu două variante de caroserie, cabină simplă și cabină dublă, iar sub capotă vom găsi motoare Ford, pentru că, acum, neamțul se înfrățește cu Ranger. Tot de la Ranger preia și cutia cu 10 rapoarte.

După o lungă campanie de promovare, care a început încă din 2020, Volkswagen a lansat, oficial, noua generație a mult așteptatului Amarok. Noul model aduce un design nou, în linie cu limbajul de design prezent la SUV-urile mărcii din Wolfsburg.

Pe lângă asta, noul Amarok vine cu 5 motorizări noi, dintre care, 4 sunt motoare diesel, iar celălalt motor rămas este pe benzină. La momentul lansării, Amarok este cu două variante de caroserie: SingleCab, cu două uși și DoubleCab, cu patru uși.

PLATFORMĂ NOUĂ, ÎMPĂRTĂȘITĂ CU FORD RANGER

Noua generație Volkswagen Amarok este mai mare ca dimensiuni față de iterația precedentă. Asta mulțumită noii platforme T6, împărtășită cu actuala generație Ford Ranger. Noul Amarok măsoară 5350 de milimetri în lungime, cu 96 de milimetri mai lung decât modelul anterior. Ampatamentul măsoară 3270 de milimetri, adică un plus de 173 de milimetri față de vechiul model. Lățimea este de 1910 milimetri, iar înălțimea este de 1888 de milimetri.

Datorită dimensiunilor mai mari, spațiul la interior a crescut, iar noile proporții ale caroseriei îi oferă lui Amarok capabilități sporite în off-road. Noul model poate să traverseze ape adânci de maxim 800 de milimetri, o îmbunătățire semnificativă față de vechiul Amarok, care putea traversa ape adânci de numai 500 de milimetri.

Inclusiv spațiul de încărcare al benei a crescut, iar Amarok poate transporta încărcături de până la 1.16 tone. Bena poate fi acoperită cu o capotă controlată electronic, cu comenzi de deschidere și închidere din cheie. Mai mult, noul Amarok poate suporta marfă de până la 350 de kilograme pe plafon.

DESIGN NOU, CU FARURI LED ȘI JANTE DE 21 DE INCH

Noul Volkswagen Amarok aduce un design nou, asemănător cu cel văzut la SUV-urile de dimensiuni mai mari ale constructorului german, precum Touareg și Tiguan. În partea din față remarcăm grila de dimensiuni mari, alături de scutul de protecție și noile faruri LED. Liniile de echipare de top, PanAmericana, Aventura și Style, primesc noile faruri adaptive IQ Light, cu tehnologie LED Matrix.

În partea din spate avem stopuri LED și inscripția Amarok pe ușa benei. Exteriorul este completat de jante de aliaj, care măsoară 21 de inch. Opțional, Amarok va putea fi echipat și cu anvelope de teren speciale, ce vor încălța jante de 18 inch. Clienții noului Amarok vor avea de ales între 5 linii de echipare: Amarok, Life, Style, PanAmericana și Aventura.

Paleta de culori conține 8 nuanțe. Astfel, noul Amarok poate fi vopsit în: alb, negru, două nuanțe de albastru, două nuanțe de gri, roșu și bej.

DIGITAL COCKPIT ȘI SISTEM MULTIMEDIA CU ECRAN DE 12 INCH

La interior, noul Amarok primește un instrumentar digital de 8 inch, în dotarea standard. Opțional, vei putea alege și un afișaj digital de 12 inch, disponibil începând cu echiparea Style.

Tot aici avem și un sistem multimedia cu un ecran orientat în modul portret, de 10 inch în echiparea standard. La fel ca instrumentarul digital, sistemul multimedia este oferit și în versiunea de 12 inch, începând cu echiparea Style. Noul sistem multimedia este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto și conține două porturi USB.

De asemenea, noul Amarok este echipat și cu sistem keyless access, frână de parcare electronică și sistem audio premium Harman Kardon. Nu în ultimul rând, scaunele sunt reglabile electric în 10 direcții, iar habitaclul prezintă nu mai puțin de 20 de compartimente de depozitare.

MOTOR V6 DIESEL ȘI CUTIE AUTOMATĂ CU 10 TREPTE

Noul Volkswagen Amarok este oferit cu 5 motorizări, dintre care 4 sunt diesel. Avem, mai întâi, motorul 2.0 TDI cu patru cilindri, disponibil în 3 variante de putere: 150, 170 și 204 cai putere. În unele piețe, cea mai puternică versiune a acestui motor va dezvolta chiar 209 cai putere.

Vedeta la acest capitol este motorul V6 diesel de 3.0 litri, preluat de la Ford Ranger. În funcție de piețele unde va fi vândut Amarok, acesta dezvoltă 241 de cai putere sau 250 de cai putere. Cel mai puternic motor este cel pe benzină, de 2.3 litri, care dezvoltă 302 cai putere.

Motoarele de 150 și 170 de cai putere vor fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu 5 sau 6 trepte și la o cutie automată cu 8 trepte. Opțional pentru aceste două motoare și standard pentru propulsoarele mai puternice, Amarok este echipat cu o cutie automată cu 10 trepte. Amarok va fi oferit cu tracțiune integrală, temporară sau permanentă.

PESTE 30 DE SISTEME DE ASISTENȚĂ

Noul Volkswagen Amarok este dotat cu o multitudine de sisteme de asistență, peste 30 la număr. Astfel, camioneta germană este echipată: cu cruise control adaptiv, cameră pentru marșarier, recunoașterea semnelor de circulație, asistent unghi mort și o cameră de 360 de grade, printre altele.

Amarok este echipat și cu un sistem de selectare a modului de conducere. Sunt disponibile 6 astfel de moduri: Normal, Eco, Slippery, Snow/Sand, Mud/Rut și Tow/Haul.

Noul Volkswagen Amarok va fi construit în Africa de Sud, la uzina din Silverton. Producția modelului va debuta în septembrie.

via Volkswagen

  • DanG, joi, 07.07.2022 13:52

    Ma mira ca nu i-au pus si lui Amaork motor de 1.4 benzina ca la acel Transporter cu care ati facut un test, in ziua de azi orice e posibil :))

  • BestOriginal, joi, 07.07.2022 14:08

    Prefer Fordul.

  • Gigi contra, joi, 07.07.2022 15:42

    Vedeta la acest capitol este motorul V6 diesel de 3.0 litri, preluat de la Ford Ranger. În funcție de piețele unde va fi vândut Amarok, acesta dezvoltă 241 de cai putere sau 250 de cai putere. Cand vreodata a avut Ford acest motor?

  • Kim, joi, 07.07.2022 15:52

    Se stia ca VW si Ford au alianta, din care se anuntase ca pentru inceput, Ford da lui VW mijloacele sa faca pick-upuri bazate pe Ranger si masini de marfa, iar VW da lui Ford cele necesare sa dezvolte o gama completa de masini electrice bazate pe platforma MEB. Acum incep sa apara si primele rezultate, sper sa fie bune masinile, sa nu dea satisfactie celor care ziceau alianta VW-Ford = tusea si junghiul.

  • CCA, joi, 07.07.2022 16:59

    E mai plin de blitzblitzuri decât Rangerul, dar nu la fel de capabil. Dacă tot au pus pe el motorul de 3 l diesel (care e din nov 2021 pe Ranger), cutia de 10 viteze, puteau sa pună și un reductor. Sau tot tacâmul de pe Ford, 2H, 4A, 4H, 4L. Și Passat ul are 4Motion...

  • crincenul, joi, 07.07.2022 19:39

    In off-road se distrează Hilux cu oricare dintre ele.

  • Vw, joi, 07.07.2022 20:27

    În pozele de prezentare apare martorul motor aprins, iar rezervorul este aproape gol.

    Dutz, vineri, 08.07.2022 20:00

    Nu-i normal daca motorul este oprit sa fie aprins martorul? Se vede ca RPM este zero.

  • Florin, joi, 07.07.2022 22:32

    at CCA Ma,voi la poze v-ati uitat ?Cei care dati cu degetul in sus ? Asa, pe la poza 55 ce arata ?

  • Florin, joi, 07.07.2022 22:37

    at CCA Are sau n-are reductor ? Sau santeti AF-uri ?

  • Ticsa Daniwl, sâmbătă, 31.12.2022 14:43

    Sunt interesat