OFICIAL: Volkswagen a dezvăluit cum ar fi trebuit să arate înlocuitorul limuzinei Phaeton
Volkswagen a publicat imagini oficiale cu prototipul Phaeton D2. Această mașină trebuia să fie înlocuitorul modelului de lux Phaeton, însă a rămas doar în stadiul de prototip, iar o versiune de serie nu s-a materializat.
În urmă cu exact 20 de ani, Volkswagen a făcut un pas curajos și a debutat în segmentul mașinilor de lux cu modelul Phaeton. Acest model a reprezentat etalonul constructorului din Wolfsburg timp de 14 ani și a fost scos din fabricație în 2016.
Chiar dacă Volkswagen Arteon este considerat succesorul spiritual al lui Phaeton, acesta nu este un înlocuitor direct. Asta pentru că Arteon nu este încadrat în segmentul mașinilor de lux, așa cum a fost Phaeton, ci în segmentul mașinilor executive.
Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la debutul lui Phaeton, Volkswagen a dezvăluit, pentru prima dată, existența succesorului modelului de lux care nu avea să fie produs. Mașina din imagini se numește Volkswagen Phaeton D2 și este în stadiu de prototip.
Așa cum se poate vedea, prototipul Phaeton D2 păstrează dimensiunile mari, tipice unei mașini de lux. Succesorul lui Phaeton a fost bazat pe platforma Modular Longitudinal Matrix (MLB Evo), împărtășită cu Audi A8, Q8, Bentley Bentayga și Porsche Cayenne. În partea din față avem o grilă de dimensiuni mari, alături de faruri LED, cu nervuri prezente la capotă.
Designul lateral este aproape identic cu vechiul Phaeton, cu excepția unor elemente din crom și a mânerelor portierelor. Partea din spate a fost redesenată, numărul de înmatriculare fiind amplasat pe capota portbagajului. Aspectul stopurilor LED și al configurației părții din spate a lui Phaeton D2 aduc aminte puternic de actuala generație Skoda Superb.
De altfel, omul din spatele designului lui Phaeton D2 este slovacul Jozef Kaban, cel care a desenat actuala generație Superb. Exteriorul este completat de evacuări în formă de trapez și jante de aliaj cu 5 spițe duble.
Luxul se continuă și la interior, care este digitalizat la acest prototip. Scaunele sunt amplasate în configurație individuală, cu un accent pus pe spațiul mare pentru ocupanții din spate. Bordul prototipului arată similar cu actualul Touareg, cu un instrumentar digital de dimensiuni mari, numit Innovision Cockpit.
Inclusiv configurația butoanelor de pe consola centrală și ecranul pentru sistemul multimedia sunt asemănătoare cu cele văzute la Touareg.
Volkswagen Phaeton a fost scos din fabricație în 2016, iar Phaeton D2 trebuia să îi ia locul. Însă, constructorul german a renunțat complet la acest model pentru a se concentra mai mult pe electrificare.
via Volkswagen
Au renunțat la fabricarea noului Phaeton pentru că cel vechi s-a vândut prost (au ieșit în pierdere cu acest model), nu din motive de electrificare.