Noul Volkswagen e-Up! poate fi comandat în România: modelul electric de oraș are un preț de pornire de aproape 22.500 de euro

Publicat miercuri, 13.11.2019 10:40 de Cornel Șocariciu

Noul Volkswagen e-Up! este disponibil și pe piața din România. Cel mai mic model electric din gama constructorului german promite o autonomie de până la 260 de kilometri, prețul de pornire comunicat fiind de 22.448 de euro.

În cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, alături de Volkswagen ID.3, producătorul german a expus și noul e-Up!. Modelul electric de oraș pregătit de Volkswagen poate fi acum comandat și pe piața din România.

Volkswagen e-Up! mizează în continuare pe motorul electric de 83 de cai putere, însă bateria de 18.7 kWh a fost înlocuită cu una mai generoasă. Capacitatea noii baterii este de 32.3 kWh, iar autonomia anunțată de constructorul german este de 260 de kilometri, valoare calculată conform standardului WLTP.

Preț Volkswagen e-Up!

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Autonomie
electrică (WLTP)
Standard
Electric  83 CP 260 km 22.448

Standard, Volkswagen oferă pentru noul e-Up! vospeaua Teal Blue și tapițeria din stofă în versiunea mixtă de culori Ceramique/Black. Tot standard, producătorul german oferă următoarele: sistem de aer condiționat Climatronic, geamuri electrice față, lumini de drum cu LED, scaun șofer cu reglaj manual pe verticală, oglinzi exterioare negre și planșa de bord "Black Cube".

În același timp, Volkswagen anunță că bateria va putea fi încărcată până la 80% în numai 60 de minute, atunci când încărcarea are loc cu 40 kW la stații rapide. Portul necesar pentru acest tip de încărcare este disponibil opțional pentru 540 de euro.

Mașini electrice 2019-2020 în România

MODEL/VERSIUNE SEGMENT PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(WLTP) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Smart EQ Fortwo hatchback de oraș 81 160 22.122
Volkswagen e-Up! hatchback de oraș 83 260 22.448
Opel e-Corsa hatchback subcompact 136 330 29.600
Peugeot e-208 hatchback subcompact 136 340 30.450 (Germania)
Mini Cooper SE hatchback subcompact 184 270 33.082
Honda e hatchback subcompact 136 220 33.470 (Germania)
Renault Zoe hatchback subcompact 92 403 33.550
Mazda MX-30 SUV compact 143 200 33.900
Kia e-Niro SUV compact 136 289 35.290 (Germania)
Volkswagen ID.3 1st hatchback compact 204 420 36.072
Nissan Leaf hatchback compact 150 270 36.700
Hyundai Ioniq Electric hatchback compact 120 280 39.199
BMW i3 hatchback subcompact 170 300 39.806
Hyundai Kona Electric SUV subcompact 204 449 45.351
Mercedes-Benz EQC SUV compact 408 416 75.922
Jaguar I-Pace SUV mediu 400 470 77.945
Audi e-tron SUV mare 355 417 81.539
Porsche Taycan sportivă 625 450 157.318
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • zamaraii, miercuri, 13.11.2019 10:50

    hai ca incet-incet preturile devin accesibile marei mase de oameni. Inca 2-3 ani si vom vedea mai multe in trafic.

  • Rusinica, miercuri, 13.11.2019 11:21

    Kia e-Niro SUV compact 204 455 33.090 (Germania) Dom' Cornel, reparati dom'le greseala in tabelul din articol. Si ca sa nu va epuizati prea tare cautand.. https://www.kia.com/de/angebote/konfigurator/#/ausstattung

  • Tatraurs, miercuri, 13.11.2019 11:30

    Real,autonomia asteia e de 80-100km care sincer ma coafeaza in oras,zic real pt ca electricele consuma la mers normal si cu consumatorii electrici porniti in jur de 30kw/100 km. Daca mergi ca ochiul mortului poti consuma si 22-24kw/100. Intrebarea e,daca ma duc azi la reprezentanta si decartez banul o si primesc in urmatoarele luni? Sau au un nr de masini limitat cum au cei de la kia si pentru romania sunt vandute toate? Cu toate ca nu sunt de acord cu el,ecobonusul de 10 000 iepuroi il mai primesc de la stat?

  • vali, miercuri, 13.11.2019 11:47

    @Tatraurs: Pacat ca nu pot atasa niste prinscreenuri cu rapoartele de consum/viteza/distanta facute cu un Zoe 40. In primul rand consumul la o electrica se masoara in kWh/100km, deci un prim semn de intrebare asupra afirmatiilor tale. Apoi, 30kWh/100km nu prea m-am apropiat de el nici la 130km/h si masina plina de bagaje + 2 adulti si 2 copii (consum mediu 20kWh/100km). Mai mult, in oras nici nu se pune problema sa consume mai mult decat pe autostrada unde electricele sufera cel mai mult la autonomie. In oras, media mea a fost de 14 kWh/100km fara sa menajez masina in vreun fel. Nu prea inteleg commenturile care par foarte exacte, insa sunt pur si simplu inventate...

  • cornel.socariciu, miercuri, 13.11.2019 11:51

    @Rusinica Mulțumim pentru observația făcută. Am reparat :)

  • Tatraurs, miercuri, 13.11.2019 11:53

    @Vali,vezi cat consuma un touareg pe benzina cu notor de 3 litri si 2400 la gol in testele oficiale. Stiu om care are 2.0 tsi si se jura ca mai mult de 12 nu ii ia in oras,pe de alta parte stiu pe cineva cu golf gti care se jura ca niciodata n-a vazut un consum mai mic la ea de 18l. Totul e relativ dar 14kwh/100 nu arr cum sa ii ia daca mergi normal cu ea si n-o impingi. Aprinde farurile,da drumul lauzica,la Ac si calc-o un pic si mai vorbim

  • vianu, miercuri, 13.11.2019 11:55

    eu n-as avea curaj sa fac o analogie dpdv al consumului (echivalent) intre o termica si o electrica

  • Tatraurs, miercuri, 13.11.2019 11:57

    Pentru cei care se lasa vrajiti de consumurile oficiale la orice masina dar in special electrice,inchiriati-va doua zile o electrica,e plin bucurestiu de ele la firmele de carsharing. Invhiriati-va si mergeti la fel cum mergeti cu una cu motor conventional si mai ne auzim dupa cum e cu consumul real. Electricele au prostul obicei sa te minta cand e bateria full,cand scade sub 50 e groasa treaba.

  • vali, miercuri, 13.11.2019 12:44

    @Tatraurs Pare ca nu m-ai inteles. Am mers 2 saptamani cu un Zoe 40 si ce am scris aici e experienta mea si nu ce-mi imaginez eu ca ar fi... Nu e masina mea si nici nu zic ca sunt pe cale sa-mi cumpar una. Dar asteptarile mele au fost mult depasite de ceea ce e momentan una dintre cele mai ieftine masini electrice. Mai e mult pana departe, insa masinile electrice deja bat termicele in multe capitole ce tine de confort: acceleratie ireala, silentiozitate, fara trepidatii, fara lipsa de cuplu in orice situatie (panta, plecare de pe loc), "cutie automata" default, spatiu interior superior cu o clasa fata de o masina egala ca dimensiune dar cu motor termic.

  • Kirotractor, miercuri, 13.11.2019 12:52

    Deşi nu-s vreun zombie supus psiho-chirurgiei electrice, :-) tre"să recunosc că încep să fie oarecum rezonabile ofertele de BEV-uri mici, axate pe exact ce pot face ele mai bine -- adică fâţâială urbană. Zic "oarecum" fiindcă problema e-cumpărătorului lambda (ca la chinezi de pildă) e tendinţa de evaporare a eco-bonusurilor, trecând prin reduceri succesive. ...Reduceri paralele cu involuţia EV-pieţei -- cifrele vorbesc. Nu trebuie să ne facem deci iluzii că deja... fosta subvenţie-record mioritică de 45K lei (adică vreo 9.400 euro) va rămâne aceeaşi şi-n 2020. @PMC: Să nu le gogonăm totuşi prea tare: autonomie reală de 90-100 km are doar Smartul cu bateria lui microscopică (care, sincer, nu înţeleg cine crede că mai poate momi clienţi în peisajul EV-actual.) e-UP-datatul ar bate deci spre 200 km reali, sau minimum 150-160 km în condiţii vitrege (frig ori caniculă şi-sau drum lung cu oareşce iuţeală :-) etc.) Personal, aş fi tentat doar de un mic EV-coupe cu două locuri, nu mai mare decât fostul Smart Roadster (sau istoric-miniona Honda S800), nu neapărat mai puternică decât cei 83 CP ai Up-ului ăsta, dar mult mai uşoară. ...Mai am însă de aşteptat se pare

  • Tatraurs, miercuri, 13.11.2019 13:05

    @vali. Nu incerc sa creez vreo polemica sau sa spun ca nu e adevarat ceea ce afirmati,cum am zis mai sus,sunt relative consumurile afisate in functie de sofer si de marimea lui de la pantof,dar,imi aduc aminte un maxi test cu masini electrice facut de cei de la quattroruote Italia,toate masinile din test au consumat in jur de 30kwh/100 la mers normal spre alert cu toti consumatorii porniti(faruri,radio...).n-am incredere in autonomia electricelor afisata,dupa 50%autonomie scade rau bateria,e ca la telefoane,daca plec dimineta cu bateria 100% timp de o saptamana,seara mai am 70%,daca plec cu ea la 50% nu ma prinde dupa amiaza cu telefonul deschis si vorbesc aici de o baterie noua,nu mai veche de cateva luni.Nu cred in electrice,deocamdata,mai astept putin,probabil peste 10 ani,mi se par mult mai viabile masinile pe pila de hidrogen,singura buba a lor e ca alea chiar risca sa mai si bubuie spectaculos.

  • Tatraurs, miercuri, 13.11.2019 13:12

    @sincer,nici nu ma intereseaza consumul,as folosi-o strict in oras,la drumuri.lungi eu iau avionul sau trenul sau imi inchiriez o benzinara daca chiar am nevoie,nu imi mai bat capul cu masina in concedii.Ceea ce imi place la ele e cu reviziile,sunt ingretosat de schimbul de uleiuri,filtre,dpf-uri,injectoare si altele,pentru asta mi-as lua chiar azi un up.

  • ACE - Craiova, miercuri, 13.11.2019 14:04

    Rog verificati si confirmati: Hyundai Kona Electric (64 kWh) SUV subcompact 204 449 35.950 Euro (Germania) Nissan Leaf (62 kWh) hatchback compact 150 385 44.500 (romania)

  • @zamaraii, miercuri, 13.11.2019 15:13

    VW are de gand sa bage masini electrice de doi bani in Romania: - fara pompa de caldura - fara sistem de incalzire-racire la baterii - cu sisteme de asistenta doar pe variantele foarte scump[e - cu plastice de 2 lei - la preturi mai mari decat in alte tari din UE Orice alta varianta e mai buna decat VW elctric: Tesla, Kia, Honda, Peugeot, Opel etc... Daca nu credeti intrebati direct la VW si publicati un raspuns oficial. Ca sa ne apropiem de o dezbatere realista, nu doar publicitate!

  • PMC, miercuri, 13.11.2019 16:52

    Da, masinile cu baterii de genul asteia pot fi folosite doar in oras si cam aici o sa si ramana toata povestea. Bateriile actuale mai sunt bune si pt motociclete si trotinete electrice. Si cam atat. Dupa cum am mai spus. Daca o jucarie de-asta ar costa 10.000 de eur, ar "face sens", cum spun prostii din Romania. Evident, la pretul actual e un nonsens. Oricine judeca cu organul dintre urechi isi da seama rapid de asta. In rest, Hai cu comenzile! Sariti fratilor! Put your money where your mouth is! :D

  • MAVERICK_SS, miercuri, 13.11.2019 18:54

    @Tatraurs: e-UP generatia actuala, cu bateria mai mica, in sistem carsharing avea un consum mediu de 15-16 kwh/100 km raportat la aprox 2000 de kilometri. Nu neg, e posibil sa scoti si 30 kwh/100 km cum spui tu, dar in oras chiar cu toti consumatorii porniti nu cred ca ajungi la asa valori mai ales in cazul unui e-UP. Personal, tot cu un e-UP generatia actuala, am scos un consum de 13,5 - 14 kwh/100 km cu incalzire + incalzire in scaun pornite in regim de oras, fara mod ECO sau ECO+, temperatura exterioara sub 10 grade. Am avut insa cuplata regenerarea la nivel maxim la franare.

  • X, miercuri, 13.11.2019 21:33

    Masinile electrice mari - SUV-urile Audi e-tron, Mercedes EQC si Jaguar I-Pace consuma intre 20-25 kW/100 km in ciclul WLTP. Iarna, in conditii grele, este posibil sa ajunga la 28-30 kW/100 km dar cu toti consumatorii porniti. Vorbim de masini care cantaresc 2.000-2.200 kg avand baterii de 500-600 kg. Si masinile cu motoare termice consuma cu 20-30% mai mult iarna decat vara si nu se plange de acest lucru prea multa lume.

  • Mos Craciun, joi, 14.11.2019 03:30

    Reclama falsa. Aceste masini merg cu carbune . Energia electrica este facuta din carbune in proportie de 80 %. Romanii sint naivi si cred povestea cu inclazirea globala . Dar , aceste masini , sint mai poluante decit cele pe benzina . Fabricarea lor cere mult plastic si bateriile sint otrava curata . Stiati ca nu este nici un loc in lume care sa ia bateriile uzate ?

  • A, joi, 14.11.2019 11:43

    @Mos Craciun Ce-ar fi daca ai citi/calcula si tu OFICIAL procentul de energie provenita din arderea carbunilor (22%), in Romania ?! Starea Sistemului Consumul si producţia in Romania Ultima actualizare: 14-11-2019 ora 11:34:28 Consum: MW 7700 Producţie: MW 7411 -cărbune: MW 1588 -hidrocarburi: MW 1370 -hidro: MW 1651 -nuclear: MW 1307 -eolian: MW 1298 -fotovoltaic: MW 135 -biomasă: MW 61 Sold: MW 289 (-)export / (+)import http://www.transelectrica.ro/widget/web/tel/sen-harta/-/harta_WAR_SENOperareHartaportlet