Noul Volvo EX30 Cross Country este aici: gardă la sol mai mare și 427 km autonomie

Publicat luni, 10.02.2025 14:41 de Alexandru Monenciu

Producătorul suedez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul EX30 Cross Country, pur electric. Acesta propune o gardă la sol înălțată, comparativ cu EX30, o autonomie de 427 kilometri și tracțiune integrală.

Volvo a prezentat primul model Cross Country în 1997. Această gamă a fost gândită pentru a se descurca indiferent de condițiile de drum sau de temperatura de afară.

Acum, gama Cross Country a primit un nou membru. Este vorba despre EX30 Cross Country, pur electric.

Pentru partea din față și din spate, Volvo a pregătit inserții negre, topografia lanțului muntos Kebnekaise în față, elemente de protecție pentru aripi, pentru un plus de robustețe, dar și anvelope speciale all-terrain de 18 inch (opționale). Garda la sol a crescut, în comparație cu EX30.

Tot opțional, clienții pot opta pentru diverse accesorii, inclusiv pentru apărători de noroi și un portbagaj suplimentar care vine montat pe plafon.

Habitaclul nu este diferit de cel al lui EX30. Regăsim aici aceleași spații de depozitare generoase, display-ul central de la care controlezi toate funcțiile mașinii, dar și sistemul multimedia bazat pe Android Automotive.

Volvo nu a oferit detalii despre specificațiile tehnice. Știm doar că noul EX30 Cross Country promite o autonomie de până la 427 de kilometri, încărcarea de la 10 la 80% durează 26 de minute și oferă tracțiune integrală.

Chiar dacă nu au specificat clar, putem deduce că este bazat pe versiunea cu două motoare electrice a lui EX30. Aceasta oferă 428 CP și 543 Nm pentru o repriză 0-100 km/h în 3.6 secunde, iar bateria are o capacitate de 69 kWh.

via Volvo

  • parere, luni, 10.02.2025 15:04

    Asta este masina aia cu finisaje absolut jenante?

  • alex_cu_a_mic, luni, 10.02.2025 16:23

    Daca luam in calcul consumul raportat de utilizatori de 22%, EX30 cu bateria de 69 KWh poate face cam 300 km cu un plin. Varianta asta inaltata poate ca nici 300km nu face. https://www.spritmonitor.de/en/overview/51-Volvo/2155-EX30.html?fueltype=5&powerunit=2

  • Matei_cel_nou, luni, 10.02.2025 17:51

    Ciumpilici, ultima oară câți km ai parcurs în Cross Country?

  • Elektrikkk, marţi, 11.02.2025 00:08

    69 kwh cu 80% avem 55 kwh iar la un consum între 15-20 kwh/100 km înseamnă autonomie între 270 km și 370 km. 300 km faci lejer 10 zile, hai minim o săptămână full - în oraş iar la drum lung acoperă Bucureşti - Craiova, B - Constanţa, B - Sibiu, B - Bacău, B - Galaţi. Deci nu e rău deloc. Da, o baterie de 80-100 kwh este mai bună, dar cine face drumuri lungi tot timpul ??

  • Dutz, marţi, 11.02.2025 04:08

    Poi stai așa Cross Country heeeelloooo că nu-i de oraș… din autonomia declarată rămâne real la condus pe autostrada maxim 250 km, ca nu poti sa ajungi cu zero baterie la stația de încărcare. Îmi pare rău pentru Volvo, dar acel cockpit este jenant. O să vedem vânzările că de lansat poți lansa ce vrei, așa ca Trump, toată ziua “lansează” chiftele, să vedem cât durează la el 48 de ore de la investire ca să încheie pacea și cu ce preț. :(

  • alex_cu_a_mic, marţi, 11.02.2025 09:33

    @electrik Problema nu e ca nu te poti descurca ci ca e foarte ineficienta. Am mers cativa km ca pasager cu EX30 si proprietarul zicea ca in nici o situatie nu se apropie de consumul oficial. Si per total zicea ca nu e o masina demna de marca Volvo cu materiale slabe si ergonomie si mai slaba. Asa am ajuns "sa caut" EX30-ul la consum.

  • ds, marţi, 11.02.2025 09:38

    Aceleași materiale jenante există și pe XC 40, nu știu ce i-a apucat...

  • Andi, marţi, 11.02.2025 09:57

    EX30 este cumpărată de cei care vor să se laude că au Volvo, că în rest nu există motive pentru care ai cumpăra asemenea sărăcie de mașină! În legătură cu autonomia s-a dovedit că Volvo este cel mai mare mincinos, mult mai mincinos chiar decât Tesla!62F4

  • Gigel, marţi, 11.02.2025 10:29

    Cum ce i-a apucat? As zice ca este atat de simplu: preturi din ce in ce mai mari + costuri de fabricatie mici = profit maxim Din pacate, chiar si cei care se vor a fi premium ofera calitate doar mediocra. Absolut toate modelele noi sunt nesimtit de scumpe pentru ceea ce ofera.

  • @Dutz, marţi, 11.02.2025 10:37

    Pentru saracii: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/global-electric-vehicle-sales-up-25-record-2024-2025-01-14/ https://www.acea.auto/pc-registrations/new-car-registrations-0-8-in-2024-battery-electric-13-6-market-share/ Mentionam: BEV 13,6% DIZAL (in coma, sustinut de saracii) 11,9% Nu mai zicem ca PHEV sunt mare majoritate benzinare+ electric, iar hibridele simple sunt bazate pe benzinare! In Europa, EX30 s-a vandut mai bine decat orice model BMW :)) In Europa Volvo XC60 a fost cel mai vandut SUV PHEV. Tot in top la SUV PHEV e si XC90.

  • @Gigel, marţi, 11.02.2025 10:39

    Mai ales modele noi de la BMW. Vezi niste modele cu motoare antice diesel la peste 150000 euro. Trebuie sa fii retardel tare sa dai banii astia pe un diesel, oricate dotari, leduri si televizoare ai inauntru.