Noutăți pentru Mazda MX-30: versiune cu motor pe benzină pentru piața din Japonia și, din 2022, variantă electrică cu range extender

Publicat joi, 08.10.2020 16:21 de Cornel Șocariciu

În Europa, Mazda MX-30 este disponibil doar cu un motor electric, însă pentru piața din Japonia, constructorul a lansat o variantă cu propulsor pe benzină. Din 2022, niponii plănuiesc să ofere și o versiune electrică cu motor rotativ în rol de range extender.

Mazda MX-30 poate fi comandată și în versiune cu motor pe benzină. Noua variantă a fost prezentată recent și este disponibilă doar pentru piața din Japonia.

SUV-ul constructorului nipon va fi echipat cu motorul SkyActiv-G de 2.0 litri și cu un sistem mild-hybrid la 48V (M-Hybrid). Motorul livrează 156 de cai putere la 6.000 rpm și 199 Nm la 4.000 rpm. Sistemul mild-hybrid plusează și el cu până la 5.1 kW și 49 Nm în anumite situații de trafic.

În Europa, SUV-ul constructorului nipon este disponibil doar cu un motor electric capabil să dezvolte 143 de cai putere și 265 Nm.

Totuși, niponii au o surpriză și pentru cei care preferă modelele electrice. La începutul anului viitor, Mazda va pregăti o serie de prototipuri MX-30 echipate cu un motor rotativ cu rol de range-extender și va demara testele pentru a putea introduce o astfel de variantă în producția de serie.

Conform declarațiilor lui Akira Marumoto, CEO-ul Mazda, motorul rotativ (cu rol de range extender) va reveni în ofertă comercială în prima jumătate a anului 2022. În plus, acestă soluție ar urma să fie introdusă și pe alte modele din gamă (oficialul nipon a menționat vehiculele din segmentele mai mici).

Via | Mazda | Motor1

  • verde, joi, 08.10.2020 16:51

    Sunt numai pe vrajeala astia de la Mazda... Lanseaza si ei o electrica si dup-aia o sucesc si pe-aia sa fie pe petrol. Dezamagitor.

  • Green_Alex, joi, 08.10.2020 18:15

    Ba mie mi se pare ca range extender-ul este un accesoriu important pentru orice electrica. Autonomia de 200-250 km mi se pare arhisuficienta pentru necesarul zilnic al oricarei masini, daca ai siguranta ca la nevoie se poate utiliza range-extenderul pentru un extra boost.

  • Cyrus, joi, 08.10.2020 21:07

    Indrazneata intentia, sa vedem ce iese din asta

  • Edikkk, vineri, 09.10.2020 06:44

    Bună ideea, dar de la vorbe la fapte... Să vedem

  • LR, vineri, 09.10.2020 16:57

    Și BMW i3 are o variantă cu range extender montat în spațiul portbagajului. Motorul lor este arhicunoscutul boxer de 750cc, de pe motociclele lor. Ideea de a monta un astfel de grup electrogen pe un autovehicul electric nu e rea, dar duce la creșterea masei acestuia, și ocupă un spațiu important. De aceea, constructorii auto utilizează în acest scop motoare cu performanțe ridicate per gabarit.