O versiune electrică a lui BMW Seria 3 va introduce o nouă platformă dedicată mașinilor cu zero emisii
Potrivit celor mai recente informații, noua platformă BMW Neue Klasse, dedicată exclusiv modelelor cu zero emisii, va debuta în 2025. Odată cu ea, bavarezii vor prezenta un Seria 3 electric, dezvoltat pe baza acestei arhitecturi.
Actuala generație BMW Seria 3 a debutat în urmă cu 3 ani. În curând, sedanul bavarez va primi un facelift și, odată cu el, o versiune cu zero emisii. Nu vorbim despre un model nou, ci unul dezvoltat pe actuala arhitectură CLAR.
Dar, potrivit britanicilor de la Autocar, producătorul din Munchen urmează să lanseze platforma electrică dedicată Neue Klasse în 2025. Primul model dezvoltat pe baza acestei arhitecturi va fi nimeni altul decât un Seria 3 electric. Un sedan cu zero emisii construit din start pe o arhitectură dedicată modelelor electrice.
Momentan este cunoscut ca NK1 și nu va înlocui actualul Seria 3, în contextul în care viitoarea generație va putea fi comandată în continuare cu motoare termice.
Nu se cunosc foarte multe detalii despre acest NK1, dar versiunea de serie ar urma să fie disponibilă atât cu motor electric montat pe puntea spate cât și cu două unități electrice, câte una pe fiecare punte. Pentru habitaclu, BMW va folosi diverse materiale reciclate.
Sistemul de propulsie va fi dezvoltat de BMW, iar autonomia ar putea depași 700 de kilometri.
via Autocar
-
dan_grc, marţi, 19.10.2021 17:19
@alex În poză nu este seria 3, ci i4, care este varianta electrică a seriei 4 CG, seria 3 are grilă normală.
-
Mihai, marţi, 19.10.2021 17:30
Pai si cum ramane cu dieselul? Parca nu se dadeau ei dupa cum vor altii si mai tineau vreo 20 de ani motorizarile astea adevarate. Nu trec nici 5 si gata? Dezamagitor...
-
dan_grc, marţi, 19.10.2021 18:10
Cu dieselul rămâne că rămâne, de cel puțin cinci ani behăi că dispare dieselul, în afară de modelele M, toată gama are și diesel, care nu va lipsi nici la modelele viitoare, deci mai ai de lătrat până prin 2030.
-
^^^^, marţi, 19.10.2021 18:20
raman si alea, stai linistit.
-
Kirotractor, marţi, 19.10.2021 19:10
@dan_grc: Da, e i4 în poză = Seria 4 GC cu mici albăstreli eco :-)...dar care îmi place, sincer. Inclusiv ”griloiul”, o tușă curajoasă zic eu și oricum doar cu rol de contur simbolic la electrice. Surprinzător de omenesc și prețul electrocasnicului i4 - la 72K €, M-ul de 544 CP costă cât o Alfa Stelvio 2.2 diesel de 210 CP Junior-xyz ...chiar dacă trebuie să care 2,2 tone. :-P e-Seria 3 sper să păstreze și ea proporțiile de sedan sportiv, dar mai știi?! În orice caz, păstrarea diversității motoristice îmi pare de lăudat la bavarezi -- știu, o poziție de neconceput pentru e-habotnici, dar cine știe cunoaște :-) (să nu-și pună ouăle în același coș.) P.S. iX-ul rămâne însă un rateu monumental și inexplicabil
-
dan_grc, marţi, 19.10.2021 19:18
@Kirotractor Bmw si-a câștigat dreptul să dea și astfel de rateuri :).
-
@dan_grc, marţi, 19.10.2021 20:15
https://www.automarket.ro/stiri/oficial-bmw-motoarele-diesel-raman-in-gama-inca-20-de-ani-iar-cele-95541.html Sper ca nu cer prea mult: daca la anul de gratie 2020 cand a fost facuta declaratia adaugam 20 de ani, ajungem in 2040? Ai cam taiat si tu 10 ani? Mai taie din ele :)) Si ai dreptate, BMW si-a castigat foarte multe drepturi, mai ales dreptul sa vanda la cocalari! Masini sh, facute din bucati, la care soferii pierd controlul volanului si rup masinile in doua. Cu grila aia hidoasa, BMW arata mai urat si ca Lexus :))
-
LOL, miercuri, 20.10.2021 07:48
ce te oftici tu ma asta de mai sus. Imi faci ziua mai frumoasa. Asta-i viata. Unii si oftica, altii cu bmw-ul ii depasesc si trec mai departe. Mai repede, mai confortabil, mai sigur.
-
@LoL, miercuri, 20.10.2021 14:12
Mai sigur??? Tu pe ce lume traiesti??? Mai repede? Asta pot face toti prostii si cocalarii. Vezi ca atunci cand zici siguranta, nu zici BMW. BMW e renumita pentru masini prin santuri, accidente multe, ca asa e la viteza. Mai ai de citit. Vedeti ca managerii aia care va promiteau 20 de ani de dieseluri, va cam trag teapa si va baga pe gat jafuri electrice :)) Tot aia va promiteau si super masini si va dau troace obosite. Daca voi cu panaramele de 2.0 diesel de 184 CP ca credeti zmei, sunteti de toata jena, astea sunt carute obosite care fac suta in 8 secunde :)) NU aveti voi bani de masinile sportive din reclame, abia aveti bani de motorina dupa ce ati dat 2000 Euro pe o chestie cu 4 roti facuta din bucati. https://adevarul.ro/locale/iasi/bmw-rupt-doua-urma-unui-accident-teribil-comentat-internautii-video-1_612b61455163ec4271a3367b/index.html https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/autoturism-rupt-in-doua-in-urma-unui-accident-jumatate-din-masina-a-fost-aruncata-pe-partea-opusa-a-soselei.html Nu uitati, vi se poate intampla oricand...
-
flo, miercuri, 20.10.2021 15:11
trompeta tu nu ai bani de covrigi si vb de BMW
-
Seriff, miercuri, 20.10.2021 17:20
Tu ce masina conduci prietene de zici ca 2.0 diesel de 184 cai e obosit? Ia zi Tesla de 600 de cai sau ce?
-
asta de la 14:12, miercuri, 20.10.2021 19:09
esti frustrat rau frate. Si in plus prin ce scrii dovedesti ca habar n-ai de masini. Invata sa taci ca doar vei parea .... Acum dupa ce ai grait suntem siguri ca esti .... Nu zic ce ca ma cenzureaza astia, dar cred ca se subintelege. Te salut dim mers, eu sunt ala care te-a depasit cand erai tu cu pedala la fund.
-
Dutz, joi, 21.10.2021 06:03
Radem și glumim dar toți știm ca am conduce oricând un BMW, Mercedes sau Audi și le-am vorbi de bine la greu ;))) Parte de design este subiectiva, dar cine are “simtul” condusului imposibil sa nu se “infecteze” de dinamica unui BMW, confortul unui Mercedes și câte ceva din fiecare pentru Audi. Călătorii fără evenimente!!!
-
Seriff, joi, 21.10.2021 08:44
@Dutz, logic, doar ca ipocrizia e in floare.
-
Dutz, joi, 21.10.2021 18:29
Din punctul meu de vedere un accident grav este un dezastru și un dezastru este o suma de factori. Primul și cel mai important este cel uman și nu ma refer doar la faptul ca facem greșeli sau din contră forțam depășiri etc., ci și la faptul ca unii nu au nici o treaba cu condusul și la faptul ca trebuie să interacționeze cu ce se întâmpla in jurul lor, să anticipeze și să ajute la evitarea unor accidente atunci când alt șofer face o greșeală sau forțează o manevră. Atenție, nu ma refer doar la cei cu ochii pe ecrane ci la cei care nu au dezvoltat abilitățile necesare pentru a conduce. Tot factor uman este și faptul ca mașinile sunt prost întreținute și am văzut adevărate opere de inconștiență și ignoranță: anvelope deteriorate, presiune neadecvată sau debalansată, frâne și suspensii “obosite”, iluminare defectuoasă, filtre ignorate, ștergătoare aproape lemn etc., ca sa nu mai vorbesc de geometria roților pentru cei mai mulți SF. Toți acești factori reduc dramatic șansa de a evita un accident sau de a reduce viteza in caz de impact. Eu am fost “iertat” și protejat in câteva situații de alți șoferi și chiar dacă nu-i cunosc le sunt recunoscător. La rândul meu am renunțat la “dreptul meu” și am tras pe dreapta sau am redus semnificativ viteza in situații similare pentru ca am ales dreptul la viața și mi-am protejat familia și nu in ultimul rând mașina. Mă ocup de întreținerea mașinilor din familie (părinți si chiar frați/cumnați etc), pentru ca-mi place și sunt in continuare șocat de indiferența lor. Nici nu se pune problema ca BMW-urile (și nu numai), nu sunt mașini sigure, părerea mea chiar din contra sunt adevărate opere de artă. Dacă nu sunt întreținute corespunzător și ajung pe mâinile greșite pentru ca unii să-și demonstreze masculinitatea prost înțeleasă, folosite ca și modalitate de exprimare a ego-ului sau cât de pricepuți sunt ei in artele condusului (play station)… indiferent de cât de ok este o mașina vom avea același deznodământ… tragedie!!! Mai adăugăm si drumurile “criminale” din România și putem înțelege că oricare dintre noi putem cauza un incident sau să fim la locul nepotrivit implicați intr-o tragedie. Sunt convins ca “am scăpat” și cu noroc pana acum… dar nu am ignorat niciodată partea de întreținere a mașini ca și mulți alții.
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Poate odata cu noua generatie, vor scapa si de testiculele alea de pe bot.