Ofensiva Alfa Romeo începe în 2013: nouă modele noi, printre care un SUV

Publicat marţi, 29.01.2013 14:38 de Mircea Meșter

Şefii Fiat Group vor să readucă Alfa Romeo în prim-planul bătăliei din segmentul premium. pentru a se bate cu mărcile germane, Alfa are pregătite câteva modele de top în toate segmentele importante.

Alfa Romeo va introduce în următorii doi ani un SUV în propria gamă în încercarea de a ridica vânzările mărcii şi de a aduce brandul italian mai aproape de competitorii săi premium din Germania. Informaţia nu este una oficială, dar vine din partea unor oficiali italieni citaţi de Automotive News a căror identitate nu a fost dezvăluită. 

Jurnaliştii Automotive News anunţă faptul că SUV-ul Alfa Romeo - despre care există zvonuri consistente încă dinainte de 2008 - va apărea pe piaţă în 2015. Modelul italian va fi doar unul dintre cele nouă modele noi Alfa care vor vedea lumina zilei în următorii patru ani, ofensiva agresivă Alfa având scopul de a revitaliza un brand care a scăzut drastic în vânzări în ultimii zece ani.

"Alfa Romeo este singurul brand al Grupului Fiat care poate să aducă o marjă de profit prin modelele sale. Alfa trebuie să devină un Apple al industriei auto. Avem nevoie doar de echivalentul iPhone-ului şi restul vine de la sine", susţine Roberto Ferrari, directorul unui dealer milanez al brandului italian.

Primul model din valul renaşterii mărcii va fi sportiva Alfa Romeo 4C, care va fi prezentată cel mai probabil peste o lună la Salonul Auto de la Geneva. Ulterior, Alfa Romeo va lansa pe piaţă modelul de clasă medie Giulia (înlocuitorul lui 159) şi un sedan de clasă mare care se va bate pe piaţă cu BMW Seria 5, Mercedes-Benz E-Klasse şi Audi A6.

via Automotive News (înreg.)

  • Andy, marţi, 29.01.2013 15:26

    Sa compari o firma muribunda cu Apple e un pic cam mult. Macar Apple de la infiintare au mers mereu intr-un trend ascendent. Alfa in afara de design n-au avut niciodata nimic special. Motoare putin fiabile, interioare si finisari medii vandute la pret de premium (ceva intalnit si la Fiat care vinde 500 care e low cost ca finisari cu materiale super tari si glossy la un pret nesimtit doar ca trezeste nostalgii...).

  • AlfaOpinion, marţi, 29.01.2013 15:42

    Cred ca Alfei i-ar sta mai bine sub umbrela celor de la WAG. FIAT SpA face numai greseli, plecand de la cele de marketing pana la improvizatiile de ordin tehnic care, obiectiv vorbind, nu sunt deloc, dar deloc stralucite (a se vedea Lancia Thema, Crysler Delta sau Ypsilon, FIat Freemont) Va implor, cineva sa ii opreasca :)). In fine, Alfa una peste alta e un trendsetter in materie de design, motoarele lor au fost printre cele mai bune pana cand au fost cumparati de FIAT.... de aceea acum sunt instalate motoare de origine Isuzu, transmisii Nissan etc. Un mic Frankenstein cu haine frumoase

  • schumi, marţi, 29.01.2013 15:43

    "Alfa trebuie să devină un Apple al industriei auto" Asa mai zic si eu obiectiv. Sper sa nu fie doar vb goale.

  • men, marţi, 29.01.2013 15:48

    :)) :))) :)))

  • @Apple, marţi, 29.01.2013 16:15

    Dca nu stiai ca Apple a fost de 3 in faliment si a fost vanduta si recumparata, macar informeaza-te inainte. www.google.com te poate ajuta.

  • ztele, marţi, 29.01.2013 17:27

    Sper sa fie adevarat, nu doar marketing. @AlfaOpinion: 1. niciodata Alfa Romeo nu a avut motoare de Isuzu, transmisii Nissan si alte balarii de care vorbesti tu acolo. 2. ce face Fiat cu Lancia/Chrysler nu are legatura cu Alfa Romeo 3. VAG, nu WAG.

  • @ ztele, marţi, 29.01.2013 18:23

    Ai auzit de Alfa Romeo Arna ? Era un Nissan Pulsar cu emblema Alfa Romeo : http://www.autoevolution.com/news/bad-cars-from-great-manufacturers-alfa-romeo-arna-48103.html

  • Adi, marţi, 29.01.2013 18:40

    Alfa Romeo are o istorie frumoasa si glorioasa in spate. Sa nu uitam de vechile modele Alfa (6C, 8C 2300 Monza Spider Corsa vanduta cu 2.5 milioane de euro) In general cele de pana in 1945 care se vand la licitatie cu sume foarte mari.. Actualul 8C Competizione/Spider. Si cele mai accesibile au fost reusite....Brera, 159. Sunt sigur ca vor scoate masini la fel de bune ca cele nemtesti si japoneze si mutl mai frumoase.

  • AndreiRN, marţi, 29.01.2013 19:25

    Adica Alfa Romeo vor vinde masini Chrisler si Mazda cu emblema lor lipita de ele. Va fi un progres.

  • ztele, marţi, 29.01.2013 21:30

    @@ztele: te citez: "de aceea, ACUM[...]" Invata sa te exprimi pe viitor. Da, am auzit de Arna, a fost un exercitiu nereusit, probabil asta fiind unul din motivele pentru care nu se mai vinde ... acum? @AndreiRN: ca de obicei, total pe langa.

  • @ @ztele /AndreiRN, marţi, 29.01.2013 22:29

    Calmati-va! Omu' nostru are un saab expirat cu motor de fiat ...(scuze jtd de alfa ) si se opareste rau orice ati spune de ele! E atat de naiv incat crede (probabil) ca or sa scoata atatea modele si or sa le produca in za hause! Nici vorba sa le importe de peste ocean cu rebranduire si tot tacamaul sau de la japani asa cum s-a parafat deja! Esti bine Ztele , tine-le tu piept la toti ca esti tatal inteleptilor!

  • Alfa Opinion 2, miercuri, 30.01.2013 00:07

    In primul rand imi cer scuze pentru ignoranta (VAG nu WAG) daaar, ala are motoare Isuzu dezvoltate cu GM sunt aceleasi ca pe Opel. Transmisia este Nissan si spun asta pentru ca eu chiar detin o Alfa 159. Ce pot sa zic, italieni, vor sa faca o masina premium, o fac dar la lucrurile serioase respectiv, componente tehnice ii lasa pe altii. Vezi noul 2 ottanta pe sasiu de Miata, noul Dodge Viper e TZ 3 stradale, Dodge Dart e preconizat a imparti sasiul cu substituentul lui 159. Si tot asa....Insa eu sunt mulţumit de Alfa pe care o am, are materiale de foarte buna calitate la interior, nu am facut reparatii majore in cei 5 ani de cand o am

  • @alfa opinion2, miercuri, 30.01.2013 03:16

    Opel nu are motorizari de Isuzu, a avut decat vechiul 1.7 dt, ulterior ajuns 1.7 dti, iar cei de la Opel au refacut 1.7-ele asta aproape de la 0 si l-au facut common-rail, si mai putin poluant, si a iesit CDTI. Aici se termina colaborarea lu´ Opel cu Isuzu, cam in anii 2000. Iar ca informatie generala, Isuzu pana acum cativa ani era cel mai mare producator de motoare diesel la nivel global, realizand motoare diesel industriale pentru autocare, vapoare si tot felul de utilaje. Puteam sa te mint in stil romanesc si meltenesc sa iti spun ca si acum este la fel insa nu mai cunosc statisticile actuale.

  • BaditzaEx, miercuri, 30.01.2013 07:15

    @Alfa Opinion2 la interior 159 este o gluma, incepand cu imbinarile, cheia aceea care isi duce luciul si arata a plastic ieftin, iar de acele mochete care ies ... si Opel face interioare mai calitative... in rest motor, sasiu, tabla si aspect de nota 10, Alfa a inceput sa construiasca masini rezistente si as tinde sa zic fiabile ( dar nu vreau sa ma hazardez ) inca mai au probleme la interior si nu numai la calitatea imbinarilor & materialelor dar si a ergonomiei + ceva pr pe partea electrica, in rest sunt SUPERBE... sper ca Alfa sa scoata intr-adevar modele f competitive, din unele pct de vedere ( pe care le-am enumerat anterior la + uri ) i-a depasit pe rivalii germani chiar cu 159, dar per total...

  • ztele, miercuri, 30.01.2013 10:42

    @Alfa Opinion 2: of... 2uettotanta este un concept. Masina de care vorbesti tu se numeste Spyder si va imparti sasiul cu viitoarea generatie Mazda MX-5. TZ-3 Stradale n-are nicio legatura cu noul Viper, nici macar nu e produsa de Alfa Romeo, ci de Zagato. Dodge Dart e pe platforma lui Alfa Giulietta. Cat despre transmisiile Nissan, astept sa-mi arati care anume. Q-tronic sigur nu e, fiind o evolutie a Selespeed, iar cele manuale... ma rog, astept.

  • Deepsky, miercuri, 30.01.2013 13:14

    Opel Corsa foloseste motoarele Fiat Multijet, folosite si pe o parte din modelele Alfa.

  • luca30, miercuri, 30.01.2013 21:26

    OFF TOPIC: motoarele 1.7 de la OPEL din 1992 pana in 2012 sunt cu bloc motor isuzu si cateva alte componente.motoarele 1.9 si 1.3 OPEL sunt de origine FIAT.Oricum masini mai proaste gandite decat fiat si in special opel rar gasesti.Cand spun prost gandite ma refer de la spatii de depozitare pana la servisare.Proaste antifonare si o proasta proiectare si pozitionare a pieselor. ON TOPIC: nu stiu ce gandesc altii cand spun ca motoarele de pe alfa nu erau destul de competitive.daca 1.9 diese de 150 cp cu sprint consum si cuplu la vremea respectiva nu era competitiv eu cred ca inafara de dacie nu ai auzit.La fel si 2.4 diesel. Parerea mea ca vanzarile relativ slabe al alfei s-au datorat bordului care nu multumeau multe gusturi, fiabilitate cu o reputatie proasta, si pretul care tindea spre premium.

  • retipas@luca30, joi, 31.01.2013 12:27

    cand oferea VW pe bora (sau SEAT-ul pe leon) motorul de 1.9 150 HP nu te nascusei inca

  • luca30, joi, 31.01.2013 23:02

    @retipas.....uimeste-ma si arata-mi motorul de 1.9 diesel de 150 de cp de la grupul VAG.....:)))) poate opel pe astra H si pe vectra este de 1.9 de 150 de cp care spre dezamagirea ta e de origine fiat ......din grupul VAG 1,9 a scos maxim 131 cp pe scoda superb....... PS: nascut mai tarziu dar informat mai bine......

  • ztele, duminică, 03.02.2013 00:53

    @luca: 1,9 TDI este de 150 CP pe Ford Galaxy Mk1, SEAT León Mk1 (1M) (ARL: 09/00-12/05), SEAT Toledo Mk2 (ARL: 10/00-07/04), SEAT Alhambra (BTB: 06/05-05/07), Volkswagen Golf Mk4 (ARL: 09/00-05/06), VW Bora/Jetta Mk4 (ARL: 09/00-05/05), Volkswagen Sharan (BTB: 01/05-05/07) si 1,9 TDI de 160 CP pe Seat Ibiza