OFICIAL: Citroen DS High Rider Concept, viitorul DS4

Publicat vineri, 12.02.2010 11:46 de Bogdan Mirică

Citroen a publicat astazi prima imagine a conceptului DS High Rider, pregatit sa anticipeze liniile noii generatii C4 dar mai ales modelul premium DS4, bazat pe acesta.

Dupa doua teasere care au aprins fanii brandului, Citroen publica astazi pe Facebook primele imagini oficiale ale celui de-al doilea model din gama DS. Compactul premium se va numi DS4 si se va pozitiona, asa cum o spune si numele, deasupra actualului DS3.

Momentan, fanii nu pot admira decat versiunea concept a viitorului model, asteptata sa isi faca aparitia publica in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Cei care se gandeasc deja la varianta de productie vor fi nevoiti sa mai astepte cel putin pana in tomana acestui an, cand se asteapta un debut public al modelului in cadrul Salonului Auto de la Paris.

Conceptul care va fi expus la Geneva se numeste DS High Rider si este un coupe cu trei usi, cu o garda la sol ceva mai inalta si cu un aspect frontal inspirat de filosofia de design regasita si pe fratele mai mic DS3. Cel mai probabil, liniile conceptului vor inspira si noua generatie a modelului C4, din care va deriva implicit si DS4.

Conceptul este dezvoltat pe o platforma complet noua, ce va servi la dezvoltarea viitorului C4, si masoara 4.26 metri lungime, 1.82 metri latime si 1.42 metri inaltime. Platforma va putea gazdui chiar si un tren de rulare hibrid, compus dintr-un propulsor conventional HDi cu filtru de particule, ajutat de un motor electric pozitionat pe axa spate. In aceste conditii, viitorul DS4 de serie se va bucura, pe langa emisiile scazute, si de o tractiune integrala.

  • alinmarina, vineri, 12.02.2010 14:28
    Lectie de design!!!

    Fara prea multe comentarii as vrea sa spun decat ca nemtii astia destepti de la bmw, audi si mercedes ar trebui sa se mai uite putin si prin vecini, ca au ce invatza!!!

  • tzenu_bmw, vineri, 12.02.2010 15:04
    mda.......

    si daca se uita tripleta germana la vecini in ograda sa speram ca nu dor da copy_paste ............... sasa bmw a inceput sa stearga din filozofia Bangle deci.....numa bine

  • alinmarina, vineri, 12.02.2010 17:59
    Revin...

    Dupa o mai mare atentie acordata imaginilor din galeria foto vreau sa intaresc parerea data mai devreme: GENIAL, SUPERB, DIVIN!!!

  • mihai2001, vineri, 12.02.2010 18:37
    Ii trebuie mai mult decat design

    Eu cred ca masina care se va vinde anul viitor va trebui sa convinga mai mult. Cred ca cea mai mare problema la Citroen e identitatea, nu te face sa te gandesti la ceva anume. Nu cred ca ne vom dori numai design de la o masina, eu personal sunt satul de carcase frumoase care ascund probleme sau slaba calitate, si pentru care trebuie sa platesti vro 5 ani. Ar trebui sa-si creeze o identitate care sa te duca cu gandul la sportivitate (gen BMW) pe confort, sau economie. Dupa parerea mea astea sunt trendurile care fac piata la anu.

  • asdasdas, vineri, 12.02.2010 18:58

    pai si Citroen are o identitate, te duce cu gandul la exclusivism, tehnologie, inovatii nu ca Audi care face aceiasi masina in marimi diferite si singura lor identitate sunt ledurile.

  • andt, vineri, 12.02.2010 19:32

    ASA DA !

  • Koch Wentzel, vineri, 12.02.2010 21:24
    Nota 10

    Arata foarte bine. Daca va fi lansat pe piata si un hibrid cu tractiune integrala, cu atat mai bine, i s-ar potrivi de minune. Parca are cateva elemente din ce-a redesenata acum o luna de Automarket. Astept schimbarile de la interior cu ardoare.

  • kkk, vineri, 12.02.2010 22:22

    Sa-mi dau si eu parerea ca sa ma simt bine: :D De acord cu alinmarina, doar ca nu ai cum sa ceri de la nemti design misto ca Germania e o tara de "soldati" pusi sa execute treaba perfect si la ordin. E chestie de mentalitate si de mod de viata si asta se vede in produsele lor. Latinii in general au inclinatie catre frumos, inspiratie geniala de multe ori in orice fac, dar nu sunt rigurosi si tipicari. Exemplu masinile italiene si frantuzesti care sunt frumoase dar nu cele mai fiabile (in ultima vreme lucrurile s-au mai schimbat; detinatorii de 'latine" stiu ce vorbesc). Lasand la o parte pretul tine de sufletelul fiecaruia ce isi cumpara: o "latina" pe care o "iubeste" sau o "nemtoaica" neagra/gri pe care vorba din popor zice ca te poti baza. E un fel de...vrei amanta sau nevasta....... De acord cu asdasdas, doar ca romanii in general sunt "blocati" pe masini nemtesti, implicit nu prea au habar de altele sau daca au sigur ce au auzit e de rau, iar daca e cumva de bine nu accepta ideea. Deci...incearca sa ii explici unei persoane de genul asta "teoria chibritului".....cred ca e pierdere de timp ....

  • mihai2001, sâmbătă, 13.02.2010 09:50
    @KKK

    Nu sunt sutinator al masinilor nemtesti (personal imi plac suedezele), dar nu cred ca ai dreptate cand spui ca se priep la design francezii sau nush ce tehnica. Aproape fiecare masina a lor e controversata ca design si de data asta pt gama DS au mers pe o fata mai cuminte care sa le vanda masina. Nu mi se pare asa deosebita masina si nici nu se compara cu Alfa Giulieta de exemplu ca design.

  • kkk, sâmbătă, 13.02.2010 11:01
    @mihai2001

    Uiti ca marcile franceze si Mercedes sunt pionieri in domeniul auto, restu sunt aparuti dupa. Asta nu iti zice nimic referitor la tehnica? Atat francezii cat si italienii sunt super bazati la capitolul tehnica, si foarte competitivi ca preturi deasemeni, crede-ma. Lucrez intr-un domeniu, tehnic evident, unde dealtfel nemtii sunt cam putin reprezentati, asa ca eu unul nu cred in asa zisa "tehnologie germana". E pt cei care pun botu la zvonuri. Daca ne uitam la competitiile auto in ultimii ani cine au tot iesit invingatori: Ferrari, Renault, Peugeot, Citroen.......Unde sunt nemtii pe care ii lauda toata lumea? Ce a facut BMW in F1? NIMIC. Noroc cu Mercedes ca isi mai spala un pic imaginea ca altfel.... Referitor la suedeze. Iarasi uiti ca Volvo o buna bucata de timp avea motoare frantuzesti (PRV - Peugeot Renault Volvo). Oare de ce? Ca sunt francezii niste nepriceputi. Referitor la design: - italienii au facut masini frumoase intotdeauna (sunt si exceptii) - francezii masini avangardiste, care intradevar nu a placut la toata lumea. Nici nu cred ca vroiau asta. Dar e de apreciat ca au riscat, dand un impuls de schimbare... - nemtii.............acelasi conservatorism. De la generatie la generatie parca e aceeasi masina. Nimic interesant. Masini care "spun nimic". Masini "fara suflet", reci...dupa chipul si asemanarea germanului. Daca stii pe cineva cu studii in domeniul designului, intreaba sa vezi ce iti raspunde.

  • Cosmin, duminică, 14.02.2010 13:24
    Design?!

    ce atata inovatie de desing? spatele parca-i de q5 iar farurile de tiguan

  • LR, duminică, 14.02.2010 23:42
    Detalii

    As fi dorit mai multe detalii despre motorizare si tren de rulare. Propun redactorilor sa introduca un paragraf sau o caseta tehnica la fiecare articol, care sa contina date referitoare la amplasarea motorului (transversal / longitudinal) si transmisiei, daca modelul este dotat cu sistem start / stop, informatii despre supensie, etc. Bineinteles, atunci cand au astfel de informatii.