OFICIAL: Facelift de adio pentru Saab 9-3 la Geneva

Publicat miercuri, 23.02.2011 16:18 de Bogdan Mirică

Saab va expune la Geneva o versiune revizuită a modelului 9-3. Este vorba despre ultimele retuşuri aduse modelului înainte de sosirea noii generaţii.

Saab îşi arată recunoştinţa faţă de un model care a purtat cu succes logo-ul său vreme de nouă ani. Constructorul suedez a pregătit un ultim facelift pentru 9-3, menit să atragă publicul până la sosirea noii generaţii, aşteptată abia peste un an.

Modelul scandinav primeşte un spoiler frontal nou şi retuşări discrete la nivelul blocurilor optice pentru a oferi modelului o imagine mai apropiată de cea a fratelui mai mare, 9-5. Pentru interior, suedezii au apelat la materiale noi şi la inserţii metalice, care oferă un aspect premium. De asemenea, nivelurile de echipare au evoluat şi acum sunt ceva mai generoase.

Noutăţi şi sub capotă, unde Saab a introdus două noi versiuni pe benzină, derivate din propulsorul de 2.0 litri. Este vorba despre variantele de 165 de cai şi de 220 de cai putere, mai puternice decât unităţile pe care le înlocuiesc, dar mai economice şi mai ecologice.

Saab nu a neglijat nici unităţile sale diesel, motoarele TTiD oferind acum emisii ceva mai reduse. Este cazul versiunii break sau SportWagon, care consumă doar 3.7 litri/100 de kilometri şi emite doar 119 g/km.

Odată cu faceliftul ,Saab celebrează primul său an de la divorţul de General Motors cu o versiune specială a modelului 9-3, botezată Independence Edition. Modelul este pus în mişcare de motorul diesel de 1.9 litri, conectat la o transmisie automată, personalizat cu jante de 18 inch din aliaj şi scaune sport îmbrăcate în piele. Decapotabila va fi produsă în doar 366 de exemplare.

via | Saab

  • Mihai, miercuri, 23.02.2011 16:54

    Nu stiu de ce dar intotdeauna m-a atras masina asta,gusturile nu se discuta, parerea mea este ca masina asta are ceva special, ceva prin care esti diferit de ceilalti

  • ForeverSaab, miercuri, 23.02.2011 19:16
    splendide retusuri!

    @Mihai, parca ai gandi leit ca mine (nici eu nu m-as fi exprimat mai concludent ca tine) , numai ca eu nu prea vad cu ochi buni traseul SAAB din viitorul apropiat sub pulpana lui Spyker, ceea ce am subliniat in dese randuri. Nu ma refer la faptul cert ca Spyker nu poate influenta prin definitie cu nimic specificitatea de fond sau de suprafata a SAAB-ului, pentru ca trebuie sa fii prea inteligent ca sa izbutesti sa schimbi macar pe ici, pe colo, filosofia si aspectul unei marci inradacinate adanc in constiinta publicului iubitor de peste 60 de ani, ori o firma de nisa ca Spyker nu-i in stare de nici o performanta tehnica notabila! S-a incumetat in acest sens GM, dar fara sorti de izbanda, mai ales dupa 2002, cand a apus prima generatie de 9-3, urmasa directa a simbolicului 900, de la care mostenise si foarte fiabilul H engine (s-a descoperit ulterior hotararii americanilor de a instala motoarele lor, Ecotec, pe a doua generatie de 9-3 ca acestea fusesera de fapt proiectate initial de catre inginerii SAAB, asa ca tot a SAAB-uri autentice miroaseau si noile 9-3!) .Temerea mea cea mai mare vizeaza circumstantele de piata tot mai exigente, pe care se pare ca Victor Muller si staff-ul sau administrativ nu le inteleg esential! Fara sa ofere nici o garantie apriori, Muller se lansase in previziuni hazardate in cursul anului trecut, cum ca in 2010 si-a propus sa vanda x sau y zeci de mii de SAAB-uri, apoi, cand a constatat surprins ca graficul de vanzari reale il contrazice, a avansat cifre mai scazute, dar anul 2010 a trecut integral si, in realitate, SAAB sta actualmente tot mai slab pe piata (doar la americani merge bine, fanii si cumparatorii de peste Ocean sustinand de fapt supravietuirea financiara a marcii suedeze, dar oare va fi suficient in conditiile tot mai draconice ale economiei globaliste?...) .OK, sunt inflexibil, dar nu orb, deci ma declar de acord pana la urma, desi cu multe rezerve si strangere de inima, cu furnizarea de motoare competitive de catre partenerul BMW, "adaptate obligatoriu la caracteristicile constitutive si functionale ale SAAB" , cum ne asigura insusi CEO Jonsson, cu exceptia unui singur cui ce-l nutresc impotriva noului proprietar al SAAB-ului: sa nu puna in aplicare intentia nedemna de a dezgropa potcoave de cai morti, adica de a nu lasa sa doarma in pace istoricul model 92 din anii '50, pe care vor sa-l reinvieze sub forma unui Mini recarosat, care nu cred ca ar inspira vreo asemanare vizibila cu anticul 92! Ar insemna, fara doar si poate, sa-si bata joc de o legenda nemuritoare...Este adevarat ca 92 de atunci a preluat un element propriu altei marci - motorul DKW in doi timpi de la Auto Union - dar a reusit sa transforme acel stift nemtesc puturos intr-un motor capabil sa faca ravagii in raliuri! Iar caroseria lui 92 era conceptie 100% a inginerilor SAAB si aici identific eu buba: caroseria "noului 92" se anunta tot de provenienta BMW, precum platforma si motorizarile, ceea ce deja pare prea mult si atunci nu poti sa nu te intrebi retoric: in atare situatie, oare ce va fi de natura clara SAAB la "noul 92"? Doar sigla?!

  • denon, sâmbătă, 26.02.2011 16:33
    @Mihai

    sunt de aceeasi parere,kiar dak nu o fi cea mai buna din clasa ei dar e pe gustul meu

  • SaabCuantic, sâmbătă, 26.02.2011 23:38
    alarma de gradul zero...

    Prima precizare: de azi nu mai sunt @ForeverSaab, ci @SaabCuantic. Motivul ar fi ca eu iubesc aceasta marca forever , dar presimt totodata ca ea ca atare, tehnic, nu va perpetua...forever. A doua precizare: ultimele miscari in directia SAAB indica adeverirea unei mai vechi profetii: Spyker si-a dat seama in sfarsit ca nu este capabila sa sustina financiar un colos (in comparatie cu Spyker) de talia lui SAAB si s-a decis sa intre sub administrarea unei corporatii britanice, motivand ca se va axa in viitor numai pe investitii pentru suedezi...Unii analisti chiar apreciaza gestul lui Victor Muller de a mai scoate din perfuziile de supravietuire ale brandului scandinav gratie acestei infuzii financiare provenite din banii incasati pe brandul Spyker Cars (in total 32 milioane de euro) , numai ca, paradoxal, nu trebuie sa fii specialist in previziuni de piata ca sa intelegi substantial ca adevarata intentie a domnului Muller graviteaza in jurul anexarii oficiale la un concern de talie, SINGURA sansa posibila in situatia actuala de a mentine SAAB pe linia de plutire...Asadar, cum am tot specificat in ultimul an, SAAB se va lipi ori de BMW Group, ori de VAG, teoria succesului ar inclina spre ultima, avand in vedere ca "verisorii" de la Scania se simt bine in conglomeratul german, chit ca ii va inghiti MAN la micul dejun...N-aveam cum sa fim pacaliti cu diversiunea "Saab Spyker Automobiles" lansata pompos acum un an, care a insemnat doar o fantoma la umbra careia se pregatea terenul pentru operatiunea principala ticluita cu grija...Eu as prefera BMW deoarece exista multe similitudini de mentalitate intre SAAB si bavarezi in privinta aptitudinilor sportive ale sedanelor (chiar si supercar-ul ipotetic al lui SAAB, Aero X, o capodopera aerodinamica, denota ceva din alura si gandirea BMW, cu toate ca nu are si legatura practica cu BMW) , desi am amendat tendinta necugetata si frustranta a lui Muller de a cocosa personalitatea SAAB cu inocularea concomitenta si a designului, si a platformelor si a motorizarilor BMW, numai ultimul capitol fiind necesar pentru a nu stirbi din impresia exterioara de SAAB teoretic! Designul trebuie sa ramana sarcina talentatului Castriota, fara sa fie nevoie sa-l influenteze careva (pai daca tot l-au angajat, atunci sa-l lase sa-si faca treaba, nu-i cazul sa-i vare pe gat o carcasa de Mini si sa-l oblige s-o faca in stil abracadabra sa arate a SAAB, de parca s-ar derula povestea cu Becali care ii dicteaza lui Lacatus cum sa antreneze, pe bune) , platformele mostenite de la GM nu par de lepadat si se pot ameliora, iar motoarele...n-au fost niciodata punctul forte al lui SAAB, trebuie sa recunoastem franc! Sistemele si subsistemele insa da. Repet, n-am nimic impotriva inglobarii in universul BMW, dar sa nu se preteze Muller la experimente de capul lui, stiu managerii si inginerii mai bine ce au de facut, chiar daca lui i-ar placea sa vada un SAAB 92 redivivus! Sau cel putin nu in varianta discutata, cea de Mini Countryman modificat, adaptat si restilizat. Totusi, SAAB adevarat, SAAB autentic, cel care i-a incantat pe unii dintre inaintasii nostri, nu mai este....s-a volatilizat de mult. O realitate crunta pe care n-o putem nega, eventual o putem neglija! Intre SAAB si Romania se insinueaza o asemanare curioasa: in cazul ambelor entitati, istoria a incremenit pe loc in acea luna blestemata de decembrie 1989...

  • mandrake, joi, 11.08.2011 11:45
    bravo saab cuantic

    Nu sunt de acord cu tine referitor la motoarele saab , tot timpul au fost inaintea concurentei prin tehnologie ... vorba aceea : saab cand concepea motoare turbo mercedes sau bmw nu stiau cum sa monteze a 5-a treapta de viteza. 9-2 consider ca va fi un succes pentru saab , cel vechi va ramane un punct de referinta in istoria automobilistica iar cel nou pe spatele a ceea ce a cladit bunicul sau, va scoate compania din impas. Este deja o moda de a reinvia modelele iconice ale fiecarui brand automobilistic.