OFICIAL: Ford B-Max Concept, prototipul modelului de la Craiova

Publicat luni, 28.02.2011 18:52 de Sebastian Toma

Ford prezintă la Salonul Auto de la Geneva conceptul B-Max. Acesta prefigurează viitorul monovolum de segment mic pe care Ford îl va fabrica la uzina din Craiova.

Ford a prezentat astăzi noul concept B-Max la Salonul Auto de la Geneva. Noul concept prefigurează un model de serie care va fi construit la fabrica Ford din Craiova şi va intra în producţie în 12 luni. Spre deosebire de alte monovolume din acest segment, B-Max prezintă un design special, care renunţă la montantul B şi introduce uşi glisante. Graţie acestor trăsături, accesul la locurile din spate este la cel mai bun nivel din clasă, iar flexibilitatea atinge şi ea o cotă ridicată.

"Prin popularele S-Max şi Galaxy, alături de noile C-Max şi Grand C-Max, Ford are istorie în aducerea stilului şi inovaţiei pe piaţa monovolumelor. Noul B-Max semnalizează faptul că Ford este gata să aducă aceeaşi mentalitate îndrăzneaţă şi pe piaţa automobilelor mici. Graţie designului dinamic şi a uşilor în format unic, B-Max trimite un mesaj puternic clienţilor care doresc un vehicul versatil, compact şi stilat", a declarat Stephen Odell, şeful Ford Europe.

Oficialii Ford spun că noul B-Max va fi cu 11 cm mai înalt decât Fiesta. Cu ambele uşi deschise, modelul Ford va avea o deschidere de peste 1.5 metri lăţime, dublu faţă de ceea ce oferă rivalii cu concepte alternative de deschidere ale uşilor (cei de la Ford vorbesc aici de Opel Meriva). Prin plierea banchetei din spate, modelul oferă o podea plată pe care se pot transporta obiecte cu o lungime de maximum 2.35 metri.

Via | Ford

  • Koss, luni, 28.02.2011 19:25

    urata masina....

  • dan, luni, 28.02.2011 19:28
    Masini urate

    Asa s-a spus despre :LOGAN,DUSTER etc.

  • ee, luni, 28.02.2011 19:42
    ford

    arata super,astept pretul

  • @dan, luni, 28.02.2011 19:47
    delirezi

    majoritatea a sustinut ca Duster arata bine

  • Thor, luni, 28.02.2011 20:05

    In sfarsit in Romania o sa se produca masini.

  • isa, luni, 28.02.2011 20:10
    ?

    concureaza cumva cu dacia monovolum

  • you_hoooo, luni, 28.02.2011 20:11
    aproape ok

    Dpdv al designului exterior nu se ridica la nivelul Ford Fiesta. Pacat! Dar daca e sa comparam cu Fusion (pe care tocmai cel inlocuieste) e ok. Poate mai schimba mentalitatile romanesti pe partea de masini de familie. Oricum, productia la Craiova e o mare chestie de imagine pentru noi.

  • @Thor, luni, 28.02.2011 20:20

    cine a zis ca Dacia produce masini pentru cocalari ca tine?

  • GeO, luni, 28.02.2011 22:07
    imi place

    este destul de frumos atat in interior cat si exterior iar daca o sa fie facut si asa cum trebuie(nu cum sunt fordurile tranzit cele facute in turcia) la un pret ce sa nu depaseasca 13 000 euro eu cred ca ford o sa inregistreze o vanzare ridicata la modelul asta.

  • Octav72, luni, 28.02.2011 23:21
    B-Max

    Este o masina versatila, asa cum spun declaratiile din articol. Consola centrala aminteste de Fiesta. Ar trebui sa ne bucuram ca este prima masina produsa la noi care va dispune de usi culisante, daca se va fabrica in aceasta forma. Lasati scepticismul si ganditi-va la noile locuri de munca si la cifrele de vanzari la export, ca acolo o astfel de masina este altfel vazuta si apreciata. Iar cei care spun ca este un model urat, doar nu vroiati sa fie o frumusete, versatil, spatios si la un pret excelent. De parca ar exista masina perfecta, la suma pe care v-ati gandit unii ca o merita... Mai cititi o data randurile respective : ''accesul la locurile din spate este la cel mai bun nivel din clasa, iar flexibilitatea atinge si ea o cota ridicata.'' Si acum ganditi-va cam ce insemna o masina de familie pe segmentul asta. Inclusiv pentru tara noastra.

  • Vasilica, marţi, 01.03.2011 00:41

    Pai pentru manelistii " bogatii" exista logan si dastar cu xenon masina de fita sh . Pentru un om care apreciaza ce inseamna masina,siguranta,design,placere de a conduce etc exista de exemplu ford e simplu.

  • Thor, marţi, 01.03.2011 00:54
    Montantul B

    Hai sa vedem cum se comporta la Euro NCAP fara montantul in cauza si pe urma toata lumea trage concluzii. La Meriva ambele usi fata/spate se deschid la 84 grade. Eu vad aici (chiar dc e vorba doar despre concept) ca usa fata se deschide penibil de putin. Iar usa glisanta ar trebui sa se deschida mai mult ca sa se compare cu Meriva.

  • so, marţi, 01.03.2011 07:14

    care dacie monovolum? aia e dacie? scenic 2 fratilor cu sigla schimbata, hai sa fim seriosi...

  • bibi, marţi, 01.03.2011 08:27

    cred ca o sa ia la vanzari sandero, este mai fotogenica decat sandero

  • vcip, marţi, 01.03.2011 13:00
    Comcept...

    Baieti sa nu uitam ca este totusi vorba de un concept. Sunt schiar curios daca masina de productie va avea sau nu montant B - sunt chiar curios cum rezolva problema impactului lateral. Si daca o fac cred ca pe multi o sa dezamageasca pretul acestei masini - pentru ca sistemul acesta va costa ceva - nu e imposibil de facut insa costa...

  • ironR, marţi, 01.03.2011 14:54
    bun asa

    Masina arata bine, linii sportive pt clasa asta, interiorul copiat de pe fiesta deci reusit, portbagajul sper sa fie ceva mai mare (500l ar fi excelent mai ales ca accesul la portbagaj se face vertical). Ce va conta cel mai mult va fi motorul, sper sa puna niste motoare ceva mai potente, in nici un caz nu cele de pe fiesta de 1.4...

  • Theo, marţi, 01.03.2011 15:02
    Da, e doar un concept.

    Sigur nu ramane asa. Consola centrala arata excelent, La cerintele de securitate actuale e IMPOSIBIL sa ramana fara montantul B. Mai ales daca pastreaza si plafonul de sticla. Usa glisanta inseamna ca ranfosarea la podea va fi mai in interior, (vezi poza). Masina asta se rupe in doua la impactu lateral. Ne place cum arata dar degeaba. La clasa si pretul (sigur sub 20k) target-ate nu vor aloca destule fonduri pentru a gasi o solutie de securitate pastrand designu asta.

  • ironR, marţi, 01.03.2011 15:36
    stalpu' stalpu'

    intr-adevar theo fara acel stalp va fi costisitor sa pastreze o siguranta, dar nu imposibil, oricum parca prefer acel stalp pt ca centura sa fie una "normala" si care sa fie ancorata cumva si de alt punct de prindere, nu tot de scaun...e putin ciudata prinderea asta, ma intreb ce se intampla daca dai scaunul foarte in fata? cat poate rezista acea centura prinsa doar de scaun, probabil cei de la Ford se bazeaza pe sistemul de retragere al scaunului in caz de impact, care este deja prezent pe actuala generatie de B-Max, fusion. In orice forma va fi, masina va veni la fix pt a completa un segment in romania inexistent momentan, iar pe viitor inexistent la comfortul pe care il ofera. @automarket - se cunosc ceva detalii legate de garda la sol? va fi una inalta, peste 16cm macar?

  • Semtex, marţi, 01.03.2011 15:44

    Asa este Theo :) in sfarsit cineva care stie cu ce se mananca masinile!

  • crysti09, marţi, 01.03.2011 17:46

    @isa "concureaza cumva cu dacia monovolum" Cred ca problema se pune invers. Dar nu crd nici asa. Dacia monovolum va fi pentru 7 persoane adica ceva mai impresionanta decat MCV iar aici vorbim de Bmax care e mai mic decat Cmax.... Pretul ar trebui sa fie mai mic decat al lui Cmax chiar si cu optiunea aceea- usile.

  • you_hoooo, marţi, 01.03.2011 20:18
    hai sa ne dam cu parerea!!!!

    Cata aberatie pe tema; deja fantezii cu crash-testele... baieti masina asta este un concept... adica nu e masina de serie... acuma' va faceti o idee de cum va arata modelul de serie... dhaaaa!!!! Si nu e la crash-test. Comparatii idem fanteziste cu Logan Monovolum (Popster, Hamster cum l-o chema) nu-si au rostu'. Nu stim cum va arata noua Dacie, cate locuri va avea, cu cine o sa concureze... concret doar aberatii!!!!!

  • Koss, miercuri, 02.03.2011 01:03
    at.Octav72

    Ce locuri de munca visezi???... Ford nu va face angajări. Se vor face angajări la alte firme care produc componente dar nu la ford.. cel puţin nu multe.. Mie unul mi se pare maşină de marfă cu uşile alea culisante .. gen fiat... urâtă. Părerea mea.. e părerea mea eu aşa o văd.

  • vsz, miercuri, 02.03.2011 07:48
    :)

    e facut tot de mana romanului

  • dino, miercuri, 02.03.2011 09:14
    este o masina frumoasa

    E stilul Ford: practic, simplu si la obiect. Ba chiar pt un monovolum mi se pare ca are un design destul de dinamic. Si din mainile romanilor nu ies intotdeauna lucruri proaste. leasingportal. ro masini recuperate

  • Semtex, miercuri, 02.03.2011 09:16
    @vsz

    ca tu stii sa faci mai bine ce anume? ia zi-ne tu ungurule... in afara de faptul ca ne parazitezi tara, aduci vreo contributie omenirii?

  • dallas, miercuri, 02.03.2011 11:42
    B - MAX

    masinutza ar fi ok daca s-ar vinde pana in 11.000. cu ceva dotari elementare. In plus sitemul usilor ar foarte ok asa cum vedem prototipul. Traba este c anu mai are lumea bani de masina noua pe aici pe la romanica si nu vor avea nici in viitorul apropiat (4-5 ani) mai incolo nu stiu ce-o fi.

  • Octav72, miercuri, 02.03.2011 22:34
    @ Koss

    Orice model nou necesita angajati calificati, ca doar nu iti imaginezi ca masina se va produce singura. Mai ales cand acest nou model se va produce in fabrica de la Craiova, vor fi romani care vor asigura linia de productie, ceea ce este bine. Indiferent cate locuri de munca presupune acest aspect, important este ca ele vor exista. Am scris clar in comentariul anterior ca nu ne putem astepta la frumusete pe acest segment. Dar nici nu pot sa spun ca este un concept urat. De, frumosul sau uratul apar diferit in ochiul fiecaruia. Eu cred ca asa cum se prezinta, acest concept este ok. La noi se vrea versatilitate, spatiu, frumusete, calitate de fabricatie, siguranta, etc. si pret daca se poate cat mai mic, ceea ce nu este posibil. Modelul va fi practic daca va avea usi culisante, va permite accesul mai usor la locurile din spate si acest aspect va fi de folos inclusiv in spatii inguste si in parcarile aglomerate. De visat, viseaza cei care vor sa lucreze la linia de asamblare a acestui viitor model, iar pana atunci se vor lamuri si aspectele legate de rezistenta la impact lateral si se va vedea ce solutie se va alege. Cu montanti B sau nu, cu usi culisante spate sau solutia clasica. Ford are de pus la punct toate aceste aspecte pana cand va incepe productia lui B-Max, aspecte de care cred ca are cine sa se ocupe. Pana atunci, nu iti mai face griji de grija altora si cauta sa apreciezi ceea ce se arata promitator in domeniul auto pentru aceasta tara. Parerea mea ;)

  • Jean de la CRAIOVA, joi, 03.03.2011 12:00
    "Conceptul" B-MAX

    First of all acesta este EXACT automobilul ce se va produce in fabrica din Craiova. Dar asta nu aveati de unde sa stiti. Referitor la siguranta, la aspect, la impactul pe piata - toate astea au fost luate in calcul de catre Ford de-a lungul derularii proiectului. Au fost facute teste, studii de piata dar rezultatele nu au fost facute publice, normal. Conceptul dupa care a fost facut acest model este IOSIS MAX. La pregatirea unui model nou se lucreaza 3-4 ani si nu este aratat publicului pana nu intruneste toate conditiile. A fost prezentat ca si concept pentru ca mai exista niste MICI detalii de rezolvat. Productia in regim de prototip si serie mica va incepe in 3-4 luni, dar pe piata va aparea abia peste 1 an. Vorbiti de impactul lui pe piata romaneasca si il comparati cu Dacia. aflati ca Romania nu este pe lista pietelor europene importante (19) pentru Ford Europa. Asta e, nu conteaza prea mult ca piata. Productia va fi pentru export. Vor fi 6 versiuni de motorizare, de la 90 la 120 HP. Ecoboost-ul de 1.0L si 120 HP, produs tot la Craiova, va face diferenta. Referitor la angajari, primele vor fi la furnizorii de componente care incep deja sa-si dezvolte in ritm accelerat afacerea in zona. Urmariti anunturile, cei interesati. La Ford angajarile in numar mare vor incepe din toamna. Multa bafta!