OFICIAL: Noul Aveo Sedan, viitorul rival al lui Dacia Logan în Europa

Publicat luni, 10.01.2011 10:40 de Mircea Meșter

Chevrolet prezintă astăzi la Detroit noul Sonic Sedan. Modelul va veni în Europa sub denumirea Aveo Sedan şi se va bate pe acelaşi segment cu Dacia Logan.

Chevrolet a dezvăluit ieri, în preziua deschiderii Salonului Auto de la Detroit, noul Sonic, varianta de State a modelului de segment mic Aveo - model deja prezentat publicului european în cadrul Salonului de la Paris. Totuşi, pentru a nu se lăsa mai prejos pe piaţa de origine, Chevrolet le-a pregătit în acelaşi timp o surpriză fanilor săi de peste Ocean, la Detroit urmând să aibă loc premiera absolută a versiunii sedan a modelului american.

Modelul este unul special şi foarte interesant şi pentru piaţa din România, noul Aveo sedan urmând să reprezinte unul dintre adversarii de marcă ai lui Dacia Logan în momentul lansării sale pe piaţă.

Noul Sonic e văzut de americani ca principalul adversar de piaţă a lui Ford Fiesta, un model care a prins bine pe această piaţă, şi al lui Honda Fit, pe care modelul Chevrolet îl detronează de pe poziţia de top a segmentului în ceea ce priveşte spaţiul interior şi cel pentru bagaje.De altfel, acesta este motivul pentru care noul Chevrolet Sonic a atras deja atenţia presei de specialitate de peste Ocean, volumul interior pe care îl au la dispoziţie pasagerii în maşinile americane fiind unul dintre principalele criterii de selecţie a maşinilor pe această piaţă.

Dacă Sonic hatchback este, în mare, acelaşi model pe care l-am văzut deja la Paris, vom analiza "oferta" versiunii sedan a modelului Chevrolet. Aceasta este identică în partea frontală cu varianta hatchback, dar prezintă un arc al plafonului interesant, similar celui de pe fratele mai mare Chevrolet Cruze. "Dacă versiunea cu cinci uşi vine cu două volume şi cu un exterior agresiv, cu linii dinamice, profilul sedanului este mai matur, de un nivel superior", spun cei de la Chevrolet în comunicatul de presă.

Noul Chevrolet Sonic/Aveo Sedan va avea sub capotă, în Statele Unite, două motoare. Este vorba de un 1.4 turbo şi de un 1.8 aspirat. Dacă acesta din urmă poate fi cuplat atât la o cutie automată cu şase trepte, cât şi la una manuală cu cinci trepte, cei care vor apela la versiunea 1.4 Turbo vor avea la dispoziţie exclusiv o cutie manuală cu şase rapoarte. De altfel, vârful de lance este unitatea de 1.4 litri turbo care dezvoltă 138 CP şi 200 Nm între 1850 şi 4900 rpm. În mod surprinzător, motorul de 1.8 litri vine cu 135 de cai putere, includerea sa în oferta nord-americană fiind una cel puţin interesantă din acest punct de vedere.

Noul Chevrolet Aveo Sedan va fi lansat în Europa în cadrul Salonului Auto de la Geneva, care îşi va deschide porţile în primele zile ale lunii martie. Tot atunci vom afla şi motoarele pentru pieţele de pe Bătrânul Continent.

via | Chevrolet

 

  • sebyro, luni, 10.01.2011 11:48
    frumos

    daca va intra pe piata si la noi si va avea preturi ca si actualu aveo cred ca dacia va avea ceva probleme,ramane de vazut ce va pregati si dacia in viitor , ar trebui sa se grabeasca loganu e cam batran

  • George, luni, 10.01.2011 11:52
    Cutia de viteze

    In text se precizeaza ca atat motorul de 1.8 l cat si cel de 1.4 turbo sunt insotite de o cutie de viteze cu 5 rapoarte. Insa in fotografii apare una cu sase rapoarte. Dupa parerea mea, motorul de 1.4 l turbo va fi asociat cu cu cea cu sase rapoarte, dupa exemplul Cruze (peste acean, spre deosebire de Europa, Cruze dispune si de motorul 1.4 l turbo).

  • Dan, luni, 10.01.2011 12:09

    Da, arata chiar bine comparativ cu loganul, ramane de vazut pretul, concurenta va fi doar benefica

  • AdrianosFidi, luni, 10.01.2011 12:34

    cred ca versiunea 1.8 va ramane acolo

  • antonny, luni, 10.01.2011 12:37
    ****

    un lacetti restilizat .....cum se spunea mai sus daca pretul ramane acelasi k la aveo isi are rost daca pretul ajunge la cel de cruze nu ii vad rostul .......2 ar avea de castigat daca ar veni si un motor diesel .......separe k dacia asteapta concurenta ....chevrolet a lansat un monovolum ,pana la sfarsitu anului vom vedea si un monovolum scos si pe portile uzinei dacia ....dacia ne pregateste 2 lansari anul asta

  • Domnul X, luni, 10.01.2011 12:56

    Stimate redactor am niste intrebari pt dumneatale! Ce platforma foloseste acest nou Aveo? La fel ca de pe Cruze? Tosca de ce nu ste mai distribue in Romania? Si cand apare faceliful de pe Captiva? Te rog nu ma pune sa intreb la reprezentanta! Te intreb pe dumneata ca ai toate firele la dispozitie!!

  • Bethurbazal, luni, 10.01.2011 13:33
    Opinie

    Foarte frumos acest Aveo. Speram sa vad ceva frumos din partea Chevrolet insa noile Aveo mi-au depasit asteptarile. Vorbesc de design exterior. Ramane de vazut caracteristicile tehnice pentru Europa si mai ales preturile.

  • YMihai, luni, 10.01.2011 14:49
    gramaticaaa... de-alt fel :)))

    Văzut de americani ca principalul adversar de piaţă a lui Ford Fiesta, un model care a prins bine pe această piaţă, noul Sonic, şi al lui Honda Fit, pe care noul Sonic îl detronează de pe poziţia de top a segmentului în ceea ce priveşte spaţiul interior şi cel pentru bagaje. --- Nu inteleg nimic din fraza asta... mai apoi... De altfel se scrie dealtfel... . Apoi am renuntat sa mai citesc !!!

  • my, luni, 10.01.2011 14:53

    masina in poze arata bine, nu se poate compara cu logan in nici un caz atat exterior cat si interior.Loganul tre sa iasa la pensie.Poate se va compara cu un viitor logan...

  • octav71, luni, 10.01.2011 15:42

    "Este vorba de un 1.4 turbo şi de un 1.8 aspirat care pot fi cuplate atât la o cutie manuală cu cinci trepte, cât şi la una automată cu şase rapoarte. " Din poze reiese ca la cutia manuala vor fi 6 trepte - a se vedea pozele 10,11,12. Cum este Mircea?

  • lucian, luni, 10.01.2011 15:55
    ,,,,

    of of photo shop :)) pe display apare P de la parking...chestia de la masinile automate :)) precizeaza in ce punct se afla levierul pentru CUTII AUTOMATE si nu manuale...ori 6 rapoarte o fi visul acelui specialist in IT menit sa isi imagineze cum va arata interiorul....sau poate o fi gresit ei...oricum 5 rapoarte sunt pentru acest model...iar st va avea 6...dar la un motor de 1.8 si nu 1.4. in rest arata bine, fata de lancer si spate de viitor logan...asa va arata si se va numi fluence:) dacia fluence- 1,4, 1,2,1.616valve,1,5 /1,6 diesel

  • mircea, luni, 10.01.2011 16:09
    @george. @octav71

    Am corectat. Era ceva mai complicat: M5 şi A6 pentru 1.8 şi M6 pentru 1.4 Turbo. Mulţumesc pentru sesizări, îmi place când facem echipă la redactarea ştirilor. I really enjoy it. Mircea.

  • mowgli, luni, 10.01.2011 16:43
    hmmm

    Mi se pare mie sau chevy asta arata parca ca o masina? Lasand gluma este absolut superb, cel putin fata de ce concurenta am vazut este chiar aparte.Si interiorul este interesant, daca vin cu un pret competitiv pentru logan atunci Dacia va tremura pe front ceea ce este foarte bine.

  • BaditzaEx, luni, 10.01.2011 17:57
    copie Mitsubishi Lancer, cum e si Cruze hatchback copie Colt

    dar arata f bine si exterior si interior, sa vedem pretul ;), oricum va fi un competitor periculos nu doar pt Logan ci pt multe alte modele mai bine cotate , dk va mai avea si motorizari / echipari generoase va fi un viitor best buy deal

  • nelu98, luni, 10.01.2011 18:32

    bordul este oribil BRRRRRRRRRRRRRRRRRR

  • Parerosul, luni, 10.01.2011 18:48
    Nimeni nu vede o masina accidentata frontal?

    Mie mi se pare ciudat de incovoiata in bot care este parca prea scurt pentru marimea ei, asemenea unei masini dupa un accidenta frontal. In interior, "uu shiny lights". Interesant bordul dar parca un pic tras de par, un pic prea mult pt o masina populara.

  • AndreiRN, luni, 10.01.2011 19:15
    Frumoasa

    Am avut ocazia sa inchiriez unul in timpul sarbatorilor, din modelul vechi, si mi sa parut ff placuta. Sunt curios unde este asamblat ain europa stiind ca majoritatea componentelor sunt de origine Asiatica.

  • tzenu_bmw, luni, 10.01.2011 20:17
    interioru.......meserias....

    interioru are accente premium.... spatele foarte putin dezamageste.....

  • massor, luni, 10.01.2011 21:41
    bordul...

    Ceasurile de bord aduc cumva cu noul Spark?.. sau doar mi se pare...

  • Radu, luni, 10.01.2011 22:00
    Aveo out, Sonic in

    din câte am mai citit nu va mai fi denumit Aveo, ci Sonic şi la noi. Sincer mă-ndoiesc că va fi la fel de ieftin ca actualul Aveo, cel puţin la ce pretenţii afişează pozele astea, posibil să scoată variante mult mai triste decât ce vedem aici pentru a coborî preţul de vânzare înspre Logan.

  • Excomunicatorul, luni, 10.01.2011 22:07
    :)

    Asta-i bord cu accente premium? Daca interiorul asta e frumos,atunci nu stiu cum ar arata unul urat...

  • denon, luni, 10.01.2011 22:47

    perfect de acord cu Parerosul,chiar nu stiu ce vedeti frumos la aceasta masina.Cruze,da e o masina care arata chiar bine,dar asta in niciun caz

  • RUSU, marţi, 11.01.2011 02:54
    ceva despre fiabilitate

    a avut cineva un Chevy ( model din Ro ) sa putem afla ceva despre piese, fiabilitate - feedback

  • Rio, marţi, 11.01.2011 09:04

    Sunt curios cat de mult din design-ul din poze se va pastra in realitate. De-asemenea, faptul ca nu vine cu motorizari diesel il descalifica din start ca si concurent pentru Logan. Mno, om trai si om vedea ;))

  • Edu, marţi, 11.01.2011 09:18
    Platforma

    Am citit ca este vorba de platforma pe care se va construi si noua Corsa. Interesanta abordare. Noua Astra s-a construit pe platforma Cruze! Motorizarile sunt in comun cu cele Opel.

  • George, marţi, 11.01.2011 10:27
    @Rio

    Sfatul meu e sa nu te grabesti cu astfel de afirmatii. Din cat am auzit, motoarele in Europa vor fi comune cu Opel, deci ne putem astepta si la unitatile diesel de 1.3 l sau 1.7 l. Eu am avut ocazia sa conduc motorul de 1.3 l in varianta de 95 de cai si pot sa-ti spun ca, pe langa faptul ca misca destul de bine o caroserie usoara, are si un consum absolut infim.

  • Octav72, marţi, 11.01.2011 12:21
    Sonic

    Caroseria are linii puternice, care dau un aspect robust, iar linia laterala denota fluiditate. Interiorul are influente de la Spark si Cruze. Cred ca este un model reusit, in ceea ce priveste aspectul, sa vedem si preturile... Sper ca au progresat la capitolul siguranta, pentru ca actualul Aveo a obtinut un rezultat slab la EuroNcap. Poate vor reusi un rezultat mai bun la protectia ocupantilor adulti in cazul unui impact frontal, apropiat de cel obtinut de Chevrolet Cruze... @ RUSU De la proprietari de Aveo, am aflat urmatoarele lucruri : masina este fiabila, dar motorul de 1.4 benzina 16v are un consum ceva mai mare in oras. Dar acest aspect depinde si de cum este exploatat motorul... De asemenea, trenul de rulare devine zgomotos dupa un timp, in conditiile drumurilor de la noi. Probabil la noul model si cu motorizarile prezente pe acesta, se vor schimba lucrurile. Vom vedea ce vor spune viitoarele teste.

  • Mzone, marţi, 11.01.2011 14:41
    ...

    Eu am un aveo 1.4 l benzina modelul 2008. Am 60.000km cu masina si pot sa va spun ca pana acum nu am avut nici o problema cu ea. Motorul este foarte puternic, insa trebuie sa schimbi vitezele pe la 3000-3500 t/m. Reviziile sunt ieftine cam 400RON/revizia. Daca va duceti in alta parte in afara de reprezentanta scapati si mai ieftin. Parerea mea ca este o nesimtire sa compari chevroletul cu loganul. Cei care sunteti curiosi faceti un test drive cu fiecare masina si apoi o sa vedeti de ce zic asta. Pentru cei care se plangeau ca nu au motoare diesel le doresc sa duca sa schimbe o distributie la un logan diesel.(sa nu uitati ca motorul diesel de la logan e motorul de pe batrana solenta). bafta

  • @Mzone, marţi, 11.01.2011 19:05
    @mzone

    ''sa nu uitati ca motorul diesel de la logan e motorul de pe batrana solenta)."" esti handicapat?

  • scuderia, marţi, 11.01.2011 23:31
    `

    interesanta masina. fata puteau sa o faca mai lunga. cat la dotari sigur depaseste loganul. are o multime...si foarte utile

  • io, miercuri, 12.01.2011 00:07

    sincer nu prea-mi vine sa cred ca Sonic va avea aceleasi motoare ca si Cruze pe piata din America ...

  • Rio, miercuri, 12.01.2011 14:51
    @Mzone

    Whaaaat??? Ok, prima parte e corecta, e parerea ta, eu raman cu parerea ca mai bun este logan-ul si DA, am mers cu amandoua. Insa la partea cu motoare diesel esti depaaaaaaarte. Numai faptul ca solenza avea diesel de 1.9 iar logan-ul de 1.5 ar trebui sa iti dea de gandit. Numai bine

  • Rio, miercuri, 12.01.2011 14:54
    @scuderia

    filozofia unei masini low-cost nu se bazeaza pe cat mai multe dotari ci pe dotari cat mai fiabile. Low-cost inseamna mai mult compromis. Sunt de-acord ca sunt multe dotari foarte utile insa prin fiabilitatea lor nu renteaza pe o masina low-cost. Personal mi-am cumparat dacie tocmai pentru ca are minimul necesar iar asta o face foarte foarte ieftina de intretinut. Numai bine

  • Florin, joi, 13.01.2011 18:02
    Urata?!?!?! ce-i aici ,asociatia nevazatorilor?

    Pun pariu ca majoritatea celor care au comentat cu privire la design-ul acestei masini detin Logan. Ceea ce nu m-ar mira, odata ce ajungi sa iti petreci cativa ani intr-un Logan te cufunzi in uratenie, ti se pare ca nu exista altceva mai bun si scuipi pe tot ce apare nou si mai frumos. Treziti-va bai la realitate, o Dacie mai are mult pana sa arate atat de bine. Si va mai dau un pont: nu mai bagati la inaintare PRETUL unui Logan ptr ca este la fel de mare ca a multor masini din segment, cu diferente minore. Parerea mea e ca daca ai 9000 de euro sa dai pe o masina, poti pune inca 1000 si iti achizitionezi ceva mai bun. Asta daca vrei si nu esti prost. PUNCT

  • alt Florin, sâmbătă, 15.01.2011 17:20
    ...

    Cred ca asta va fi urmatoarea mea masina, doar daca la momentul aparitiei pe piata diferenta dintre ea si Cruze(cumulat cu discount)nu va considerabila, caz in care voi alege Cruze. Detin un Spark de 2 ani si inainte de el am avut un Logan timp de un an. Din punctul meu de vedere Chevy se pozitioneaza mult mai bine decat Dacia la capitolul pret/performanta/satisfactie .

  • MR, sâmbătă, 15.01.2011 21:29
    Lipsă motoare diesel, punct minus.

    Lipsa motoarelor diesel, la noul model, va aduce diferenţa faţă de celelalte clase în procentul vânzărilor. Urmăresc de ceva timp evoluţia acestei mărci extraordinare şi sunt dezolat de ce decidenţii acesteia nu introduc gama de motorizare mai sus menţionată, deşi au posibilitatea, la fel ca la Opel Corsa să adauge şi-ntr-un timp iute această motorizare de la Fiat, motorul de 1,3 cdti. Slabă strategie, din păcate acesta este punctul slab al amricanilor.

  • antonio, marţi, 18.01.2011 17:04
    aspect

    O masina in acest segment nu e nici de fite nici sa moara vecinii nici aspirator de fete e un mijloc de a te deplasa de la punctul A la punctul B cu un pret pe km cat mai mic cat despre logan vs chevi fiecare cu minusurile si plusurile lui acest SONIC e un model nou modern si e normal sa arate bine loganul are deja 6 ani toate sunt facute sa ne ia BANII