OFICIAL: Volkswagen a dezvăluit Passat-ul american

Publicat luni, 10.01.2011 10:29 de Bogdan Mirică

Vedeta standului Volkswagen din cadrul Salonului Auto de la Detroit este versiunea americană a Passat-ului european. Modelul a fost supus însă unor modificări importante.

Prima zi a Salonului Auto de la Detroit aduce un val important de premiere la standul principalilor constructorilor. Volkswagen a dat startul dezvăluirilor cu noul sedan anticipat îndelung de specialişti şi teasere. Văzut ca o berlină de clasă medie capabilă să se bată cu rivalul Toyota Camry, noul model german primeşte numele omolugului său european, Passat.

Cu toate acestea, între versiunea europeană şi cea de peste Ocean există diferenţe majore. Modelul vândut în Statele Unite măsoară cu 10 centimetri mai mult în lungime şi este de asemenea mai lat. Pregătit să debuteze în producţie vara aceasta la uzina din Tennessee, noul Passat beneficiază de o suspensie multi-link pe spate, similară cu cea a modelului vândut pe Bătrânul Continent.

Deşi la exterior doar grila şi stopurile amintesc de apartenenţa la o piaţă diferită, modificări importante au fost observate şi la interior, unde VW a modificat panourile uşilor, planşa de bord şi nivelul de echipare.

Passat-ul american vine cu trei motorizări. Propulsia versiunii entry-level va fi asigurată de un motor pe benzină de 2.5 litri, cu cinci cilindri, capabilă să ofere 170 de cai la 5700 de rotaţii. Cuplat la o cutie manuală, Passat-ul poate atinge 100 de km/h în 8.2 secunde. Cutia automată va creşte acest timp la 8.7 secunde.

Cealaltă versiune pe benzină este un motor cu şase cilindri, de 3.6 litri, capabil să ofere 278 de cai putere la 6200 de rotaţii. Asistat de o transmisie DSG, propulsorul poate asigura un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 6.2 secunde.

Publicul american va primi şi o versiune diesel, TDI-ul de 2.0 litri, cu patru cilindri şi tehnologie common-rail, capabil să ofere 140 de cai putere. Resursele sunt suficiente pentru a asigura o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 9.3 secunde. Consumul se va opri la numai 5.4 litri, un rezervor fiind suficient pentru parcurgerea a 1280 de kilometri. Passat devine astfel singurul model din segment care oferă o opţiune diesel pe piaţa din SUA.

Producerea noului sedan la uzina din Tennessee va ajuta Volkswagen să reducă costurile şi să propună astfel un preţ atractiv pe piaţa americană, estimat deja la 20.000 de dolari.

via | Volkswagen

  • Dan, luni, 10.01.2011 10:44

    Mie se pare doar mie sau stopurile aduc f mult cu cele de la seria 3 E90 inainte de face-lift?

  • Alex, luni, 10.01.2011 11:01
    Cu acest Passat, VW aplica o reteta folosita de Toyota si Honda de peste 30 ani

    Cu acest Passat construit in SUA special pentru americani, VW aplica o reteta folosita de Toyota si Honda de peste 30 ani, modelele Toyota si Honda vandute in SUA fiind foarte diferite decat modelele europene . Pretul mult mai mic pentru variantele americane este datorat in primul rand complexitatii mai reduse a bazei tehnice, versiunile europene fiind la acest capitol net superioare . Dovada este data de Accord-ul european, vandut cu succes in SUA sub brandul Acura .

  • edi80, luni, 10.01.2011 11:06
    mda

    o masina care nu exprima nimic!! pt cei care le curge scuipat din gura!!!

  • gelu, luni, 10.01.2011 11:07

    cu o "ploaie" de stopuri de Audi si...gataaaa.....design "original" WV Camry va avea un concurent serios, anyway. Daca red-necks-ii vor pune botu si la TDI atunci noul passat va avea vanzari foarte bune

  • unckle, luni, 10.01.2011 11:07

    da cevrei de la ei fratee... este un VW pana la urma .... si da, blocurile optice de pe spate au fost furate cu nerusinare de la BMW ... doar ca le-au marit un pic :)

  • edi69, luni, 10.01.2011 11:40
    edi jmenaru

    edi80 nu se urca decat in 600SEL alb la mana a 8-a, "tiunat" din care duduie Guta si Salam. Nu degeaba are el portofel cu bistarii la vedere. Doar este un om "pe sistem".

  • rolf, luni, 10.01.2011 12:18
    Pret

    Foarte interesant este pretul de pornire 20.000 $. Daca te uiti putin, pentru Europa nu vei gasi pret de pornire sub 20.000 Eur. Ce sa inteleg de aici? Ca europenii sunt mai bogati ori mai "darnici" (tantalai)? Sau poate ca americanii sunt saraci si nu-si pot permite un VW Passat la pret de Europa?

  • Ion, luni, 10.01.2011 12:25
    @rolf - vezi ce zice Alex

    Curios unde se pozitioneaza Audi atunci. O fi in categoria LUX :))

  • ha ha ha, luni, 10.01.2011 12:28

    E tot ala

  • vxf, luni, 10.01.2011 12:28
    @rolf

    Cu spunea cineva de mai sus , variantele pentru america au solutii tehnice mai simpliste , vezi la noua Jetta care pentru europa are punte spate multilink iar pentru SUA are punte semirigida , probabil ca si la passat-ul asta se apeleaza la artificii similare de reducere costuri de asta si pretul difera in concordanta . unde ai tu in europa in oferta motor 2.5benzina cu 170cai ? in europa se ofera 2.0tsi de 200 cai sau 1.8tsi de 160 cai care sunt motoare superioare tehnic si mult mai scumpe , ma intreb daca , cutia automata pentru state este aceeasi dsg din europa . si atentie , 2,5 este entry-level , urmatorul fiind v6 de 3,6 un motor mic pentru americani , sunt foarte curios cum se va vinde dieselul acolo .

  • AdrianosFidi, luni, 10.01.2011 12:50
    "... singurul model din segment ..."

    Cu motoare diesel in USA mai sunt si VW Jetta , Audi A3 si BMW Seria 3 . Daca nu sunteti de acord , puteti va rog sa imi explicati motivul ?

  • Hadouken, luni, 10.01.2011 13:54

    spune din segment. Din cate stiu eu Jetta, A3, Seria 3 se afla in cu totul si cu totul alte segmente. Am vazut-o live zilele astea. Nu e cu nimic mai spectaculoasa decat in poze. E o masina banala. Exact cum trebuie. Genul de masini cumparate de omul de rand, care nu pune mare pret pe "linii moderne", "design futurist", crom la tot pasul sau mai stiu eu ce. Nu degeaba are succesc in segment, si nu degeaba acesta e cel mai de succes segment. Daca va amintiti, porecla Ford-ului Mondeo era "mondane-o". Buton verde celor care isi dau seama de ce.

  • miki, luni, 10.01.2011 14:21
    ...

    e hidoasa rau.

  • cmg_george, luni, 10.01.2011 14:51
    @gelu

    Ai dreptate, Camry are concurenti seriosi dar nu de la passat ci de Kia Optima/Hyundai Sonata care ofera pe motor de 2.0 si 4 cilindri.. si arata si mult mai bine ca veni vorba.

  • dan, luni, 10.01.2011 15:33
    @Hadouken

    De fapt, porecla era "Mundane-o", adica banal, ordinar, in speta plictisitor. Asta l-as numi VW (no, thanks, I'll) PASS IT (putin fortat).

  • vxf, luni, 10.01.2011 15:42
    Diferente

    Daca va uitati cu atentie , o sa vedeti multe diferente la exterior intre versiunile USA , europa , si dupa prima impresie si dimensiunile sunt mai generoase pentru modelul american . Cu toate astea insa e un passat , dar cand a fost passat-ul frumos sau interesant ? Si totusi isi domina segmentul in vanzari .

  • Costi9b, luni, 10.01.2011 17:05

    La 20.000 pt americani o sa fie mai ieftin ca un logan:)).... Iar mie unu nu mi se pare atat de urat pe cat spun unii.

  • cmg_george, luni, 10.01.2011 17:47
    completare

    motoar de 2.0 si 4 ciclindri cu putere/performante asemanatoare si 2.4 4 cilidri peste. Scuze :)

  • Cristi, luni, 10.01.2011 18:32
    @vxt - nu fi rau

    Passat-ul a fost si frumos si interesant si inca este (dar nu si varianta aceasta, dupa gusturile mele ) cu atat mai mult cc-ul. Sincer varianta precedenta avea si forme si prestanta. Totusi vorbim de o masina de 20 k€ nu de competitoare gama lux-limuzina. Desi passatul este trecut in gama limuzina de catre producator si sincer bine face. La pretul acesta luxul oferit mi se pare convenabil (nu ma refer la varianta de baza). Intr-o Europa prea plina de masini "practice" (a se citii eternele cocosate), o berlina care poate sa arate bine si sa nu fie accesibila doar de la pretul unui apartament in sus este binevenita. Mi-as dori ca Dacia candva sa faca o berlina asemanatoare...Totusi la Passat ai si o gama de motorizare si de echipare serioasa...Pt mine personal a fost un punct de referinta printre berline. VW au fost echilibrati au produs si pentru cei ce cauta un lux suprem (phaeton) si masini pt popor polo golf, mai practice...passatul a ramas mereu pe centru, cred ca destul de bine plasat (aici ma refer la numarul de unitati vandute). Fie ca a fost visul unui parvenit sa si-o cumpere la mana a 5a pt sigla, fie ca a atras fani adevarati ai berlinelor ( tip limuzina accesibila), vanzarile si-au spus punctul de vedere (nu ma refer doar in RO, in tari mai respectabile, passatul e un accesoriul la tinuta business).

  • kumite, luni, 10.01.2011 20:10
    of,of of!

    Masini rafinate,masini premium,masini banale,masini plictisitoare.Asa sunt clasate masinile in romanie.De ce?Inca conteaza ce masina ai.Lumea se uita la masina si apoi la om.WTF?!!! Masina e o necesitate si nu un lux!

  • ene, luni, 10.01.2011 21:19
    vag

    in ciuda celor spuse de carcotasi numarul de masini vandute de vag anul trecut '7000000' spune totul ,incet incet se impune si pe piata din sua , in timp ce alti doar viseaza(renault,fiat etc).......stima

  • VASI, luni, 10.01.2011 21:34
    @miki'e hidoasa rau.'

    spune ceva despre masina nu despre imaginea ta din oglinda ca stim ca esti urat(a)

  • denon, luni, 10.01.2011 23:08

    Passatul acesta e construit pe platforma lu Skoda Superb care la randul ei e construita pe platforma Passatului european fara facelift care si acesta la randul lui e construit pe platforma alungita a lui Golf V.Deci platforma de la care sa plecat si-a scos banii de zeci de mii de ori,poate ca de asta isi permit sa coboare pretul asa de mult.

  • mustang, marţi, 11.01.2011 11:47
    asa si asa

    Este defapt unJetta mai mare (noul model) atat doar. Interiorul are f ptine modificari fata de modelul eruropean 2005. Nu cred k o sa aiba suuces in SUA, modelul 2010 european este cu mult peste acesta