OFICIAL. Renault Latitude, reţeta franceză pentru segmentul mediu
Renault a lansat astăzi la Moscova noul Latitude, varianta franceză a coreeanului Samsung SM5. Modelul vine cu un interior axat pe confort şi o gamă de motoare puternice.
Renault a dezvăluit astăzi modelul Latitude, în cadrul Salonului Auto de Moscova, alternativa constructorului francez la fratele de concern sud-coreean Samsung SM5.
Noul Latitude vine cu dimensiuni generoase (4887 mm lungime, 1822 mm lăţime, 1483 mm înălţime), care garantează un spaţiu interior generos pentru cinci adulţi şi un portbagaj capabil să înghită până la 477 de litri.
Modelul se individualizează cu ajutorul grilei cromate, blocurilor optice cu xenon, acoperişului panoramic, acţionat electric, şi luminilor LED posterioare. Interiorul capătă accente de lux mulţumită inserţiilor cromate, instrumentelor de bord, tapiţeriei care îmbracă scaunele şi levierului schimbătorului de viteze.
Motorizări diesel şi benzină
Dezvoltat de Renault şi Nissan, noul Latitude vine cu un şasiu care preia partea forntală a actualului Laguna şi suspensia posterioară multi-link, dezvoltată de Nissan.
Sub capotă, publicul va putea regăsi o unitate pe benzină V6 de 2.5 litri, care dezvoltă 177 de cai putere la 6000 de rotaţii şi un cuplu motor de 233 de Nm începând cu 4400 de rpm. Resursele îi permit modelului să atingă o viteză maximă de 209 km/h, garantând în acelaşi timp un consum de carburant de 9.7 litri/100 de kilometri, atunci când este asistat de o cutie automată cu şase rapoarte.
Clienţii vor primi însă şi o versiune ceva mai cuminte, pusă în mişcare de propulsorul de 2.0 litri şi 139 de cai putere, cuplat la o transmisie CVT, proaspăt introdusă în gama Renault. Unitatea promite un consum mediu de 8.3 litri la 100 de kilometri. Aceste două motorizări vor fi prezente pe modelul ce urmează a fi expus la Moscova, fiind destinate cu precădere publicului rus.
În funcţie de pieţele pe care va fi vândut, Latitude va adopta şi alte versiuni de motorizare, în marea lor majoritate diesel. Vorbim despre unitatea de 2.0 litri dCi, cu versiunile de putere de 150 şi 175 de cai, dar şi despre vârful de gamă V6 dCI, capabil să ofere 240 de cai putere. Un asemenea bagaj de resurse va livra şi omologul său pe benzină, o unitate V6 de 3.5 litri, deja cunoscută publicului.
Scaun cu masaj şi control al calităţii aerului
Noul Renault Latitude propune publicului din segmentul D o serie de elemente de confort noi, care pot fi regăsite la foarte puţini rivali activi pe această piaţă. Este vorba de o funcţie de masaj pentru scaunul şoferului, care oferă patru moduri de relaxare: constant, intermitent, uşor şi ferm. Efectul rolelor pneumatice va fi benefic pe distanţe lungi sau în situaţii de trafic aglomerat.
Mai mult decât atât, habitaclul lui Latitude beneficiază de un sistem de control al calităţii aerului. Climatizarea pe trei zone permite selectarea temperaturii optime pentru pasageri, asigurând în acelaşi timp un control al compoziţiei aerului introdus în interior, care înlătură mirosurile neplăcute.
Tot la interior, Latitude primeşte un sistem audio Arkamys, cu MP3 Player şi conexiuni auxiliare, sau, în cazul versiunilor de top, o unitate Bose cu 10 difuzoare şi amplificator. Tot în echiparea de top, modelul francez va oferi şi un sistem de navigaţie Carminat Tom Tom, integrat în planşa de bord, pe ecranul căruia vor fi însă proiectate şi imaginile camerei de luat vederi pentru mersul în marşarier.
Echiparea de siguranţă include 8 airbaguri adaptive, centuri pretensionate, ABS, asistenţă la frânarea de urgenţă şi sistem de control al stabilităţii.
Lansarea pe piaţă
Noul Renault Latitude va fi produs în cadrul uzinei Busan din Coreea de Sud, alături de fratele său de concern Samsung SM5 şi de actualul Renault Koleos. Modelul de segment D va debuta pe pieţele din Maroc, Algeria, Rusia, Ucraina şi Africa la sfârşitul lunii septembrie, urmând ca lansarea pe Bătrânul Continent să aibă loc mai târziu, după prezentarea versiunii europene la Salonul de la Paris.
nu e rea masina....interioru chiar imi place.....numa sa nu fie un nou vel satis la vanzari