OFICIAL: Toyota Romania raspunde la recall-ul european

Publicat vineri, 29.01.2010 19:04 de Sebastian Toma

Reprezentantii Toyota din Romania vor lua aceleasi masuri ca omologii lor europeni pentru a afla cati clienti ar putea fi afectati de recall-ul pe care il vor opera la nivel european.

Oficialii Toyota Romania analizeaza numarul si modelele autovehiculelor produse si vandute de constructorul nipon care sunt afectate de recall-ul operat la nivel european. Pentru moment, cei de la Toyota trebuie sa genereze o baza de date a clientilor care au cumparat un model Toyota cu aceasta potentiala problema si sa ii contacteze pe acestia in vederea efectuarii reparatiilor necesare in service-urile autorizate. La nivel european, numarul de exemplare care vor fi rechemate in service va fi, conform ultimelor informatii venite dinspre oficialii japonezi, de pana la 1.8 milioane.

Recall-ul afecteaza generatiile noi ale modelelor Auris, Avensis, Aygo, Corolla, iQ, RAV4, Verso si Yaris construite intre februarie 2005 si ianuarie 2010.

Motivul acestui recall este o problema la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina incet la pozitia normala, sau, in cel mai rau caz, sa ramana partial apasata.

In Romania nu s-au semnalat pana acum plangeri referitoare la aceasta problema si nu s-au raportat accidente care sa fie legate de aceasta posibila defectiune. Detaliile actiunilor corective si procedurile de implementare ale acestora vor fi communicate direct clientilor care conduc autovehicule posibil vizate de aceasta campanie. Toyota asigura clientii ca face toate eforturile pentru remedierea acestei situatii cat mai repede posibil. Tocmai de aceea, in Europa s-a operat deja o modificare a liniei de productie in ceea ce priveste elementele ce stau la baza acestei campanii de service. Astfel, nu exista motive pentru oprirea productiei in Europa.

Cu toate ca incidenta acestei probleme este foarte redusa, Toyota recomanda clientilor care sunt ingrijorati in legatura cu aceasta problema sa contacteze cel mai apropiat service Toyota pentru a solicita asistenta inainte ca instructiunile de organizare a campaniei de service sa fie emise.

Via | Toyota

  • Prostire, vineri, 29.01.2010 19:36
    in masa

    vrajeala ieftina, probleme mai grave sunt la VW caruia ii pica injectoarele, care de noua iti mananca ulei, care are probleme la clima, caruia i se exfoliaza materialele asemeni unui megane sedan..... Nu toata lumea e proasta si se ia dupa stirile astea de 2 lei, da-mi posibilitatea si o sa le arat cititorilor ca un VW sau Audi e de 100 de ori mai problematic decat orice Honda sau Toyota.

  • Prostire, vineri, 29.01.2010 19:45
    in masa

    vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=64421

  • sel, vineri, 29.01.2010 20:08
    Asta inseamna

    urmaresc toata nebunia asta cu Toyota de la inceput... Acum 3 ani l-am tamponat pe unu din fata pt ca s-a agatat presul la Cielo a mia oara. Sa inteleg ca trebuia sa ma umflu p-acolo la reprezentanta? Sau trebuia sa-i dau in judecata? Hopa da stai ca sunt un papagal de roman si am filme ca traiesc in America. Am platit amenda, i-am dat RCA-ul la om, am tras presu inapoi, am inghitit in sec si am mers mai departe :))

  • Castravetele, vineri, 29.01.2010 20:38

    Motivul acestui recall este o problema la nivelul pedalei de acceleratie, care ar putea sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Poate trageti cu ochiul peste stire daca tot o comentati ca fraierii. Problema nu e la pres.

  • Salata, sâmbătă, 30.01.2010 17:04
    pres

    http://jalopnik.com/5458602/how-to-stop-your-toyota-floor-mats-from-killing-you-redux draga castravete, esti varza, nu mai jigni oamenii k stiu si ei ce zic, problema a pornit de la pres si a evoluat pana la pedala de acceleratie. off, bunul simt asta, unde o fi?

  • NeoGalaxy, duminică, 31.01.2010 00:06

    Castravete saracul este mai mult o leguma nu de alta dar la varsta pe care o are... nu mai stie nici cand a fost la toaleta ultima data. Si voi credeti ca el mai intelege.... diferenta dintre pres, probleme care apar de la pres, pedata, si/sau probleme datorate uzurii pedalei de acceleratie? Sunt chestii complicate... el saracul, aude ceva si spune mai departe, doar doar... nu uita ce a auzit.

  • Castravetele, duminică, 31.01.2010 01:57
    @Neo MilkyWay

    am o singura intrebare... pe langa motivul unui nick stupid pe care un barbat la 30 de ani e in stare sa si-l insuseasca. Care parte a functiilor tale cognitive au cedat in timp ce revizuiai comentariul meu? Toyota a "participat" la mai multe recall-uri. Unele pentru pres, insa acesta este cauzat din pricina unui defect la pedala de acceleratie. Nu incerca sa pari inteligent incepand comentariile cu anecdote la adresa altor utilizatori. P.S. Ma adresam unui alt comentariu care intre timp observ ca a fost sters. Asa ca daca nu pricepi, nu incerca sa te bagi in seama. Mai bine vorbesti cu nevasta daca suferi de lipsa de atentie...

  • NeoGalaxy, duminică, 31.01.2010 09:52

    @Castravete: Nici nu m-am stresat sa citesc comentariu tau, nu de alta dar pana acum nu ai fost in stare sa postezi ceva interesant sau pur si simplu ceva inteligibil. Iti intel frustrarea, este greu la varsta ta sa stai in casa singurel si nimeni sa nu te bage in seama. Nu este nici o problema, pe viitor astept cat mai multe comentarii insipide si stupide de la tine. Cat despre faza cu pedala de acceleratie, sa stii ca problema explicata de Toyota este cam simpla in general: in timp din cauza pozitionarii presurilor, pedala de acceleratie poate ramane intr-o pozitie gresita, iar mecanismul acesteia poate suferi negativ. Adica prima etapa este presul, a doua etapa este pedala. Ambele evenimente sunt legete singura problema este cat de des se intampla. Stiu ca la varsta ta iti este greu sa scri asa ca nu pot decat sa-ti urez, multa sanatate in continuare, leguma!

  • super, duminică, 31.01.2010 15:10
    certuri

    Parca era un site despre masini, nu despre neintelegerile rasei umane. Si daca omu a grsit puteti si voi sa fiti draguti si sa ii spuneti ca e vorbad de alt subiect si ca lea incurcat din gresala, da asa e romanu, el da direct la cap nu stie sa fie mai diplomatic... mi-e rusine de tara asta, mi-e ruine ca sunt romana. N-am vazut nicaieri in lumea asta un popor cu atata rautate in sange. Nu stiu cum am rezistat atata timp fara sa fim extirpati la cat de "uniti" suntem. Cat despre recall, nu inteleg la cate teste se fac cu masinile inainte sa fie lansate cum de mai se descopera erori si dupa lansare.

  • Autogreen, duminică, 31.01.2010 18:10
    acelasi masini

    Masinile Toyota vandute prin Romania sunt fabricate in acelasi fabrici in care se produc si automobilele cu probleme, dar in Romania merge si asa. De ce sa-si bata dealerul cuie in talpa cand clientii pot sa inghita galusca de fiabilitate japoneza ca pe un broscoi raios si apoi sa taca din gura.