OFICIAL: Volkswagen Up! a câştigat World Car of the Year 2012

Publicat vineri, 06.04.2012 10:05 de Mircea Meșter

Cei 65 de membri ai juriului World Car of the Year au decis: Volkswagen Up! este maşina care câştigă premiul în 2012. La categoria performanţe a câştigat Porsche 911, iar cel mai bun design a fost luat de Range Rover Evoque.

Juriul World Car of the Year a decis: Volkswagen Up! este Maşina Anului în lume în 2012, modelul de oraş dezvoltat de marca germană reuşind să bată în marşul său pentru titlu în acest an alte 34 de maşini, printre care s-au numărat nume mari precum BMW Seria 3 sau Porsche 911. 

Volkswagen Up! îi urmează astfel pe prima poziţie lui Nissan Leaf, câştigătorul de anul trecut, fiind al treilea model Volkswagen care reuşeşte să urce pe prima poziţie a podiumului în ultimii patru ani, după Golf (2009) şi Polo (2010).

Conform celor 65 de reprezentanţi ai juriului din 25 de ţări ale lumii, principalele avantaje prin care Volkswagen Up! s-a remarcat în faţa concurenţilor au fost direcţia cu răspuns foarte bun, suspensiile sofisticate, motoarele eficiente şi calitatea materialelor şi a finisării.

Câştigătorii categoriilor principale World Car of the Year 2012

World Car of the Year: VOLKSWAGEN UP!
World Car Design of the Year: RANGE ROVER EVOQUE
World Performance Car of the Year: PORSCHE 911
World Green Car of the Year: MERCEDES-BENZ 250 CDI BlueEfficiency 

  • jake sully, vineri, 06.04.2012 10:48

    Sa vezi frate acu' comentarii de la fanii Renault....Felicitari VW!

  • NDY, vineri, 06.04.2012 11:10

    Nici nu am ajuns la jumatatea anului si deja este masina anului 2012!. Ce pot sa zic, felicitari! Acum raman de vazut doar rezultatele, sa vedem la sfarsitul anului cum au mers vanzarile pt acesta masinuta:).

  • edi80, vineri, 06.04.2012 12:09
    e sopfisticata ma!!

    buna apreciere directia sofisticata...sa vedem si cand se strica cum e...in rest ce sa zic felicitari a castigat o masina care vine cu ceva inovativ, ceva nou pt anul 2012,e altceva ce sa mai..!!

  • bibi, vineri, 06.04.2012 13:08

    Cu ce vine inovativ aceasta cutiuta de chibrituri? In afara de portbagajul un pic mai mare (dar sint convins ca mint ei pe undeva...) nu inventeaza absolut nimic. Asemenea masini exista de multi ani pe piata, simple si economice. VW le-a studiat probabil in toti acesti ani si a perfectionat unele chestii, normal.

  • GsmWorld, vineri, 06.04.2012 13:09
    Motoare eficiente....

    "motoare eficiente"..imi vine sa rad. Daca asta e motor eficient ,atunci 1.0 ecoboost de la Ford ce fel de motor este??? Pe tripleti (Aygo,107,C1) e 1.0 68cp de 7 ani cu acelasi consum si performante http://www.automarket.ro/masini-noi/peugeot/107-2009-10-e-68cp-one-3719/specificatii.html http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/up-10-mpi-75cp-m5-take-up-12274/specificatii.html http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/up-10-mpi-60cp-m5-take-up-12273/specificatii.html "Directie sofisticata"..., pai la toate masinile de oras gasesti servo adaptat pt oras (modul city de la Fiat etc) Se pare ca sunt masluite pana si aceste "concursuri"

  • mntsn, vineri, 06.04.2012 14:31
    @ edi80 si GsmWorld

    "sofisticata" e pt suspensie, nu pt directie directia este descrisa ca avand "un raspuns foarte bun"

  • Scuderia, vineri, 06.04.2012 14:40

    Alti participanti: Mercedes-Benz B-Class, M-Class, SLK, Lexus GS, BMW 6 Series Coupe, Ferrari FF etc. Si ei scriu "Up! s-a remarcat în faţa concurenţilor prin direcţia cu răspuns foarte bun, suspensiile sofisticate, motoarele eficiente şi calitatea materialelor şi a finisării." HAHA ce gluma! Ce aduce inovator pana la urma?

  • m-sport, vineri, 06.04.2012 14:51
    sunt nebuni

    Acum chiar cred ca aceasta distinctie se cumpara cu bani grei. pt. renume.sunt pe piata masini de genu asta de mult tmp si chiar mai economice si mai ieftine si nu intrau nici macar in top 10.Da daca e facut de vw castiga.RUSINEEEEEE o bataie de joc

  • edi80, vineri, 06.04.2012 14:51

    da asa e mntsn greseala mea! suspensia e sophisticata domle.... ea in sine e o inovatie .!! cu cei 60 de cai ai sai si cu geamurile spate escamotabile!! superb! sg lucru bun e pretul mic insa imi e frica sa ma gandesc cum arata versiunea de baza!!! in rest..de toata jena inclusiv cei care au putut acorda un asemenea titlu!

  • The tze'up'a, vineri, 06.04.2012 15:00

    Cum mah, nu stiti faimosul si "inovatorul" 1.2 HTP la care ti se ovalizeaza chiulasa la 50.000 km??? Vw are o multime de asemenea de tehnologii "inovatoare".

  • Dan, vineri, 06.04.2012 15:28
    @The tze'up'a

    Problema e ca-i motor in 3 cilindrii si-i dezechilibrat, iar aici e doar vina VW ca a facut lucratura proasta... ups, 1.0 mpi to in 3 cilindri este... vw- "expertul" motoarelor in 3 cilindri reloaded... serviti-va, va rog!

  • GsmWorld, vineri, 06.04.2012 16:20
    @mntsn

    Da, am gresit , suspensia e "sophisticata ma". Oricum masina asta nu vine cu nimic revolutionar, dar daca e VW atunci sa vina cumparatorii de sigle sa le cumpere.Acuma vor mai avea si sigla "Car of the year", deci dragilor ,.........PROMOTIE!!!!! 2 sigle la pret de una !!!!!!!!!!

  • TIKA, vineri, 06.04.2012 17:13

    Cati specialisti in teoria conspiratiei.A mai aparut inca o latura a romanului autentic "stalinist" si se numeste teoria conspiratiei, ca in rest se pricep la tot, se vede cum isi aleg si conducatorii!!! Cat despre stire: Hahahahahaahahahahahahaahahahahahahahahaahahaha sa vezi acum atac cerebral pe prosti anti-vw

  • LauCalin, vineri, 06.04.2012 17:22

    Tehnica "sofisticata" din masina asta nu consta in performantele tehnologice, viteza maxima, 0-100 km/h. Dimensiunea exterioara este de clasa mini, interiorul este cam cat al unei masini de clasa mica. Credeti ca este usor sa organizezi spatiul interior? Asta ar fi o chestie, dar pentru ce a fost gandita a se descurca bine (o masina de oras, agila - 75CP pe o asa caroserie sunt suficienti, cea mai mare suprafata vitrata, materiale bune calitativ, imbinari, finisaje) la un pret destul de bun. Mai mult, in zilele nopastre se cere siguranta cat mai buna inca din standard, iar in momentul asta doar Up! ofera standard airbaguri frontale, laterale, cortina ABS si ESP. Si toate la 8000 de euro. Si sincer o masina care castiga un asa trofeu mi se pare normal sa si-o permita cat mai multi, altfel 911 putea fi aleasa masina anului in Monaco sau Luxemburg. Uneori o masina inteligenta si buna nu trebuie sa fie neaparat si foarte scumpa, impozanta sau mare altfel ajungi sa visezi la ea, gen Nissan Leaf. Poate ca nu intamplator a iesit pe locul 2 in Europa la Masina anului, nu? Eu zic ca masina asta va fi un hit la vanzari, pentru ca are cu ce se lauda in segmentul asta.

  • un cititor, vineri, 06.04.2012 19:04
    prostie de masina

    Vw a umplut doar un gol pe care trebuia sa-l umple cu mult timp in urma... Adevarul e ca s-au ars cu Lupo si au luat-o mai prudent. Foarte prudent. Au avut vreo 7 ani de "prudenta" in care au studiat piata si miscarile concurentei. Oricum, la 8300 euro n-ai nici macar turometru. Iar la 12000 euro deja imi iau o masina de clasa superioara.

  • tzenu_bmw, vineri, 06.04.2012 19:28
    intradevar

    Vw face masini bune spre foarte bune...... daca as fi facut parte din juriu........cu siguranta as fi pus seria 3 ca 'cea mai buna masina a anului'.......si nu spun asta doar pt. ca sunt fan bmw(a mi se citi si posturile anti.....) insa o masina ca bmw seria 3 este tot ce vrei.....calitate,siguranta,lux cat de cat,sportivitate...........si daca e sa fim seriosi.....un 3-ar se adreseaza unui public mult mai mare decat Up! sa nu uitam ca de la famili normale pana la patroni,directori toti adora seria 3........ nu cred ca vreun director sau om cu bani isi cumpara Vw Up! ca masina de zi cu zi.......

  • vastzile_haudi, vineri, 06.04.2012 20:04

    problema nu o reprezinta faptul ca pu¡ a castigat acest premiu, problema reala sunt masele astea spalate pe creier care cumpara masina dupa ce vad si aud la tv, si in romania sunt multi multi multi... meltean: aaaa mancatias pai e car of da ihar, nu degeaba a luat premiu´ om normal: da, dar exista alternative mai ieftine, cu fiabilitate dovedita de cativa ani si cu cativa cp in plus in aceiasi bani meltean: daaah frathele meu dar nu e fauveu, cicalaka cikicha, cicalaka chikicha. fiecare cumpara ce il duce capul.

  • jiji cocalarul@edi80, vineri, 06.04.2012 20:05

    "si cu geamurile spate escamotabile!" ba edi am folosit acum ceva timp expresia asta dar tu inca nu i-ai prins talcul :)) alea sunt geamuri FIXE, escamontabil e altceva , ai vrut sa pari "sophisticat" ba!

  • jiji__cocalarul, vineri, 06.04.2012 20:06
    @edi80

    "si cu geamurile spate escamotabile!" ba edi am folosit acum ceva timp expresia asta dar tu inca nu i-ai prins talcul :)) alea sunt geamuri FIXE, escamontabile sunt cele care intra in buzunarul usii si au macara.... ai vrut sa pari "sophisticat" ba!

  • LauCalin, vineri, 06.04.2012 20:16

    Tzenu, ai dreptate, Seria 3 este o masina deosebita. Dar in acelasi timp este o masina premium, cu o claitate premium... la un pret premium. Nu cred ca e cineva care ar putea contesta calitatile BMW in general. Dar pe de alta parte, cei care isi permit un Up! cu siguranta sunt mult mai multi decat cei care isi permit un Seria 3. Chiar daca, repet, vorbim de doua masini foarte diferite. Personal degeaba este o masina considerata Masina Anului in lume daca eu nici nu pot sa visez la ea. Eu am avut ocazia sa conduc masina asta si mi-a placut, fata de tripletii PSA-Toyota (recunosc, sunt unii din preferatii mei) este o diferenta vizibila, de evolutie a masinilor de clasa mini. Asta este defapt partea interesanta la Up!, a dus conceptul de masina mini la un alt nivel. Ramane de vazut cum vor fi a doua generatie C1, 107 si Aygo. Pana atunci consider ca cel mai mare rival al lui Up! este, fara doar si poate, Fiat Panda:)

  • Sorin, vineri, 06.04.2012 21:29
    prefer twingo

    Lui vw up! ii lipseste ceva foarte interesant: scaunele individuale spate si culisante cum are Twingo. Plus Twingo are indicatoarele mult mai haios asezate.

  • trm, vineri, 06.04.2012 22:15
    dap

    Premiul nu s-a dat clar pe design... de fapt nu stiu pe ce s-a dat... Twingo e mult mai simpatic si are totusi o istorie in spate.

  • NumeLogin, vineri, 06.04.2012 23:58
    @LauCalin

    Ce este atat de inovator la "organizarea" interiorului? De fapt, inca n-ai raspuns la intrebarea, ce are inovator aceasta masina.

  • Ghici!, sâmbătă, 07.04.2012 00:44
    VW Up,Up,Up!

    E Renault ,ce nu intelegi? E varza!

  • LauCalin, sâmbătă, 07.04.2012 01:11
    @Sorin

    Nu inteleg de ce prea putini producatori ofera bancheta spate culisabila. Din cate stiu asa ceva au doar Twingo, Mitsu Colt si Toyota Yaris. In schimb Twingo are dezanvantajul ca este oferit doar in 3 usi. Iar Up! nu are niciun diesel in oferta si nici VW nu zice ca ar oferi asa ceva prea curand. Ma gandesc ca motivul pentru care nu este oferit e pentru ca cel mai mic diesel VW este de 1.2 si e posibil sa nu aiba loc sub caroserie (posibil ca asta sa fie unul din compromisurile spatiului mare cu care se lauda VW).

  • edi80, sâmbătă, 07.04.2012 02:26

    bancheta spate culisabila mai au si picanto,pana cand si matizul avea..si probabil mai sunt destui!! asta mai lipsea un diesel pe o cutie de conserve de 900 de kg...fii serios! nu avea nici un rost..si picanto a avut la un moment dat in gama un motor diesel insa nu a avut succes pt k nu renteaza pe o masina asa mica de oras mai mult!

  • un oarecare, sâmbătă, 07.04.2012 11:48

    Masina anului 2012....ma prapadesc de ras:)))

  • io, sâmbătă, 07.04.2012 12:02
    @LauCalin

    E opinia omului. Ce ai tu cu el? De ce dezavantaj?! Unii prefera 3 usi. E mai chic, mai pentru oamenii lipsiti de griji. Adica ceea ce ar trebui sa fie un mini. Un mini nu ti-l iei sa faci pe taximetristul. In rarele ocazii cand ai nevoie sa pui oameni pe locurile din spate la Twingo, culisezi scaunul fata, iar cei din spate vor fi tare multumiti pt ca loc e berechet.

  • sandman, sâmbătă, 07.04.2012 16:18
    up

    era normal sa iasa masina anului. felicitari vw! restul sa stea cu masinile prin service-uri daca nu va place VAG

  • LauCalin, sâmbătă, 07.04.2012 16:54

    Nu am cerut nimanui sa fie de acord cu mine. Da, e parerea lui... foarte bine. Fiecare cumpara ce ii place si ce considera ca este cel mai ok. In opinia mea Up! este o masina buna in clasa ei, am spus mai sus de ce. Edi, sunt multi care au diesel-uri in clasa mini (Panda, 107, C1, Aygo, Ka etc.). Si asta pentru ca se cer. Recunosc ca nu prea m-ar incanta un diesel pe o astfel de masina, mai ales ca pretul ar creste considerabil (ce cel putin 1000 de euro). Insa piata cere si dieseluri la clasa mini. Sandman, eu zic ca exagerezi. Asa cum mai toti au problemele lor asa are si VW.

  • edi80, sâmbătă, 07.04.2012 18:08

    toyota,citroen si peugeot nu are amice nici un mtor diesel in oferta esti prost informat!!sau cel putin pe site-ul lor oficial nu!

  • GsmWorld, sâmbătă, 07.04.2012 18:57
    @edi80

    poate nu mai au in oferta pt Romania, dar se fabrica si cu 1.4 hdi

  • Devorattor, sâmbătă, 07.04.2012 20:14
    felicitari VW, eu vreau sa va vad dincolo de succesul in fata maselor!

    O lovitura in plin stomac data fanilor renault! :)) Felicitari VW! Nu e un Lupo reloaded, dar macar e mai ieftin! Stiti care e chestia interesanta la grupul VAG?! Cele mai reusite fiabile si cu adevarat performante masini ale lor au fost tocmai cele care s-au vandut mai putin: AUDI A2 3l, VW Lupo 3L si Seat Arosa 1.7sdi au fost niste masini cu adevarat economice si fiabile! WV Santana, Corrado si Scirocco, niste masini cu adevarat COOL. VW Phaeton, se potriveste la fix cu o servieta diplomat din piele neagra si un costum clasic, dar deh...ce sa-i faci, e WV si nu Audi A8 ...in tot acest timp, prostimea spalata pe creier a ales doar varful icebergului: VW passat sau Golf 1.9tdi...daca se poate, ala "ful roshu mancatziash"

  • LauCalin, sâmbătă, 07.04.2012 21:54

    Edi are dreptate, acum am vazut ca pentru tripleti nu se mai ofera motorul diesel. Mea culpa! Oricum motorizarea asta nu avut vanzari prea stralucite. Recunosc ca nu stiam ca nu se mai ofera, acum am verificat.

  • edi80, sâmbătă, 07.04.2012 22:42

    Din punctul meu de vedere nici nu e necesar pt o masinuta de oras...nici nuf aci prea multi km..doar alea de pe la firme care cand termina garantia e terminata si ea:)) dar pers fizica nu..e suficient motorizarea de 1l si 69 de cai!

  • Dorin, duminică, 08.04.2012 19:58
    @Devorator

    Ca de obicei, esti total pe langa subiect. Audi A2 a fost una din cele mai slabe masini tocmai dvdv al fiabilitatii. Tu vb aici numai sa te aflii in treaba. Cauta in testele de fiabilitate si apoi deschide gura.

  • Devorattor, duminică, 08.04.2012 23:20
    @Dorin

    http://www.caradisiac.com/modele--audi-a2/ Audi A2 a primit un punctaj de 15.3 din 20. Daca stii franceza macar la fel de bine cum stii sa scrii romaneste, ar trebui sa intelegi si tu....ca din pacate tot tu esti aia cu mancarimi la degete. Saraca tastatura...

  • cineva, miercuri, 09.05.2012 10:23

    Incep prin a spune ca nu sunt fanul unei marci anume si ca de fiecare data cand am schimbat masina mi-am luat mai mereu de la alt producator. De la tripleti am avut un C1 din 2009 pe care o persoana a reusit s-o faca dauna totala, asa ca a trebuit sa-mi iau din nou o masina mica pentru oras. Am avut okazia sa conduc in jur de 40 Km prin Bucuresti un UP! si sincer chiar era peste acel C1 la nivelul materialeleor iar zgomotele exterioare si vibratiile erau mult mai mici. Pana la urma mi-am luat un Aygo model 2012 care este comparabil la nivel de zgomot si trepidatii interioare cu UP!-ul. Vroiam neaparat 4 usi si cutie automata iar UP!-ul nu poate oferi momentan acest lucru. Toyota momentan ofera 5 ani garantie si se lauda ei ca sunt pe bune si fara stelute ca la marcile din Corea (sper sa fie seriosi e prima masina de la ei). Diesel la o masina atat de mica nu renteaza. Pretul masinii este cu peste 1000 EUR mai mare iar diferenta de consum este undeva intre 0.5 si 1 litru la suta. De adaugat ca reviziile sunt mai sumpe la diesel in principal datorita filtrului de combustibil care trebuie schimbat mai mereu. La diesel cilindreea este mai mare si costa mai mult impozitele si asigurarile. Daca tragi linie constati ca diferenta de pret pe care o dai pe masina nu o scoti deat dupa fffff multi km sau poate niciodata. Partea ce mai rea la un diesel pe o masina asa de mica este ca nivelul de zgomot si de vibratii este enorm, mereu ai impresia ca ai motorul pe scaunul din dreapta. Cine nu crede nu are decat sa faca o plimbare cu o astfel de masina si dupa sa isi spuna parerea. Sunt fan diesel dar sincer nu pe o astfel de masina, il prefer pe masinile mari. Ce tine de premii putem fi mereu suspiciosi si pe buna dreptate. Pana la urma cei care le acorda sunt niste oameni care au si ei la randul lor pareri si preferinte iar partea cu platitul premiilor pentru a beneficia de promovare (e o reclama foarte buna si care e ffff eficienta) se practica de foarte mult timp.